Bitka velikog igrača

Carrefour posluje u više od 30 zemalja diljem svijeta i širi nekoliko formata svojih trgovina: hipermarkete, supermarkete, mini markete i convenience markete (dućani s ograničenim asortimanom). U Poljskoj, Carrefour franšizno širi dva "manja" koncepta. Prvi se razvija pod imenom Carrefour Express Mini market, koji je prepoznatljiv po zelenom logotipu, zauzima površinu od 100 do 500 kvadrata i može se naći svuda u Poljskoj - ima ih u svim velikim, srednjim i malim gradovima, kao i u ruralnim područjima. Drugi format je Carrefour Express Convenience market, samouslužna prodavaonica poznata po narančastom logotipu, koja se sreće u tipično urbanim sredinama i ne zauzima više od 100 četvornih metara. U ovim radnjama obično se nude i dodatne usluge, koje uključuju fotokopiranje, mogućnost plaćanja računa ili dopune kredita za telefon.
Trenutačno, Carrefour u Poljskoj ima više od 500 trgovina. Od toga, kroz franšizu posluje 300 Carrefour Express prodavaonica, pri čemu se svaki mjesec otvara desetak novih poslovnica. U godinama koje slijede, Carrefour namjerava otvarati 200 franšiznih radnji godišnje. Samo u prosincu prošle godine, mreža je proširena za 18 novih prodajnih mjesta.
- Franšizni Carrefour marketi su izgrađeni na čvrstim temeljima, a to su: prepoznatljiv brand, pažljivo odabran asortiman proizvoda, učinkovita logistika, bogato iskustvo, kao i savjetodavna pomoć u svakoj fazi razvoja - naglašava Francois Vincent, direktor franšiznog razvoja tvrtke Carrefour u Poljskoj.
Pored toga, franšizne prodavaonice su razvile i novi marketinški alat za privlačenje kupaca.
Tvrtka je ove godine uvela program lojalnosti za kupce Carrefour Express franšiznih trgovina. Kartica lojalnosti "Nagrada za kupovinu" može se dobiti u skoro 150 Carrefour Express marketa diljem Poljske. Dovoljno je da minimalan iznos kupnje bude između 15 i 30 zlota (oko 4-8 eura). Kupci dobivaju "nagradu" u bodovima po principu 1 zlot = 1 bod, za svaki iznos iznad minimalnog. Kad sakupe dovoljan broj bodova, kupci mogu kupiti odabrane proizvode po povoljnim cijenama, ponekad sa popustom i do 70 posto.
Međutim, marketinške strategije, razvijena franšizna mreža i zavidan tempo širenja još uvijek nisu dovoljni da Carrefour bude i lider na maloprodajnom tržištu Poljske.
Kako stvari sada stoje, to mjesto nesumnjivo pripada trgovinskom lancu Biedronka(Bubamara). Tvrtka Jeronimo Martins Polska, vlasnik lanca, posjeduje preko 2.100 trgovina, a do 2015. planira stići do broja od 3.000 dućana u mreži. Drugi tržišni igrači - Intermarché, Lidl, Netto i Tesco - također izjavljuju da će se njihove prodajne mreže proširiti. Za sada se sa sigurnošću može reći da će se uspješno, i prilično brzo, povećati broj prodavaonica trgovačkog lanca Auchan. Krajem prošle godine Metro Group je, naime, francuskoj kompaniji Groupe Auchan SA prodao svoje trgovine Real u istočnoj Europi. Vlasnika će tako promijeniti 91 prodavaonica, a među njima i 54 u Poljskoj.
Izvor: Franchising.pl
pročitajte članke

Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Iz želje da ponude atraktivan, ali dostupan prodajni prostor za male proizvođače, kreativce i dizajnere, u Beču je 2015. otvorena specijalizirana trgovina s' Fahl. Potražnja je potakla i razvoj franšizne mreže, a primatelje franšize sada traže i u Hrvatskoj.
Zašto je lakše poslovati u franšiznom sustavu, kakvu je podršku dobila od davatelja franšize u uvjetima pandemije te što je iz toga naučila, otkriva Anna Kulczyk-Szymańska, primateljica franšize poljskog trgovačkog lanca Lewiatan
Želite biti deo Fahl obitelji? Kontaktirajte nas i pokrenite vlastiti posao!
Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježili su prethodnu godinu djelovanja franšiznog sustava Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni za vrijeme karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Vedrana Kosanović, primateljica master franšize hrvatskog benda L'Arome, zadužena je za širenje mreže u Srbiji. U nešto više od godinu dana, na tom je tržištu otvoreno osam parfumerija.
Poslovni model jednog od najuspješnijih franšiznih sustava temelji se na nekoliko jednostavnih načela. Što je utjecalo na globalni uspjeh McDonald’sa?