Bitka velikog igrača

Carrefour posluje u više od 30 zemalja diljem svijeta i širi nekoliko formata svojih trgovina: hipermarkete, supermarkete, mini markete i convenience markete (dućani s ograničenim asortimanom). U Poljskoj, Carrefour franšizno širi dva "manja" koncepta. Prvi se razvija pod imenom Carrefour Express Mini market, koji je prepoznatljiv po zelenom logotipu, zauzima površinu od 100 do 500 kvadrata i može se naći svuda u Poljskoj - ima ih u svim velikim, srednjim i malim gradovima, kao i u ruralnim područjima. Drugi format je Carrefour Express Convenience market, samouslužna prodavaonica poznata po narančastom logotipu, koja se sreće u tipično urbanim sredinama i ne zauzima više od 100 četvornih metara. U ovim radnjama obično se nude i dodatne usluge, koje uključuju fotokopiranje, mogućnost plaćanja računa ili dopune kredita za telefon.
Trenutačno, Carrefour u Poljskoj ima više od 500 trgovina. Od toga, kroz franšizu posluje 300 Carrefour Express prodavaonica, pri čemu se svaki mjesec otvara desetak novih poslovnica. U godinama koje slijede, Carrefour namjerava otvarati 200 franšiznih radnji godišnje. Samo u prosincu prošle godine, mreža je proširena za 18 novih prodajnih mjesta.
- Franšizni Carrefour marketi su izgrađeni na čvrstim temeljima, a to su: prepoznatljiv brand, pažljivo odabran asortiman proizvoda, učinkovita logistika, bogato iskustvo, kao i savjetodavna pomoć u svakoj fazi razvoja - naglašava Francois Vincent, direktor franšiznog razvoja tvrtke Carrefour u Poljskoj.
Pored toga, franšizne prodavaonice su razvile i novi marketinški alat za privlačenje kupaca.
Tvrtka je ove godine uvela program lojalnosti za kupce Carrefour Express franšiznih trgovina. Kartica lojalnosti "Nagrada za kupovinu" može se dobiti u skoro 150 Carrefour Express marketa diljem Poljske. Dovoljno je da minimalan iznos kupnje bude između 15 i 30 zlota (oko 4-8 eura). Kupci dobivaju "nagradu" u bodovima po principu 1 zlot = 1 bod, za svaki iznos iznad minimalnog. Kad sakupe dovoljan broj bodova, kupci mogu kupiti odabrane proizvode po povoljnim cijenama, ponekad sa popustom i do 70 posto.
Međutim, marketinške strategije, razvijena franšizna mreža i zavidan tempo širenja još uvijek nisu dovoljni da Carrefour bude i lider na maloprodajnom tržištu Poljske.
Kako stvari sada stoje, to mjesto nesumnjivo pripada trgovinskom lancu Biedronka(Bubamara). Tvrtka Jeronimo Martins Polska, vlasnik lanca, posjeduje preko 2.100 trgovina, a do 2015. planira stići do broja od 3.000 dućana u mreži. Drugi tržišni igrači - Intermarché, Lidl, Netto i Tesco - također izjavljuju da će se njihove prodajne mreže proširiti. Za sada se sa sigurnošću može reći da će se uspješno, i prilično brzo, povećati broj prodavaonica trgovačkog lanca Auchan. Krajem prošle godine Metro Group je, naime, francuskoj kompaniji Groupe Auchan SA prodao svoje trgovine Real u istočnoj Europi. Vlasnika će tako promijeniti 91 prodavaonica, a među njima i 54 u Poljskoj.
Izvor: Franchising.pl
pročitajte članke

Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Iz želje da ponude atraktivan, ali dostupan prodajni prostor za male proizvođače, kreativce i dizajnere, u Beču je 2015. otvorena specijalizirana trgovina s' Fahl. Potražnja je potakla i razvoj franšizne mreže, a primatelje franšize sada traže i u Hrvatskoj.
Zašto je lakše poslovati u franšiznom sustavu, kakvu je podršku dobila od davatelja franšize u uvjetima pandemije te što je iz toga naučila, otkriva Anna Kulczyk-Szymańska, primateljica franšize poljskog trgovačkog lanca Lewiatan
Želite biti deo Fahl obitelji? Kontaktirajte nas i pokrenite vlastiti posao!
Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježili su prethodnu godinu djelovanja franšiznog sustava Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni za vrijeme karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.