Sponzorisanje jedne tako velike izložbe pasa poput CACIB-a u Beogradu za brand Husse je bio odličan marketinški potez, koji će svakako utjecati na rast prodaje i poslovanje svih primatelja franšize u Srbiji.
Petak
15.03.2013
Husse Srbija će biti sponzor za nekoliko velikih izložbi pasa u Srbiji. Očekuje rast prodaje i privlačenje novih klijenata.
 

Na nedavno održanoj Međunarodnoj izložbi pasa svih rasa u Beogradu (52. CACIB Beograd) tvrtka Husse Srbija se pojavila kao generalni sponzor manifestacije. Bila je to, zapravo, idealna prilika da se švedski brand visokokvalitetne hrane za pse i mačke predstavi svoje proizvode najširoj ciljnoj skupini potrošača. Tvrtka Husse, naime, u Srbiji i Crnoj Gori posluje preko svog primatelja master franšize, tvrtke Milexim Pet Food. O samom sustavu i vlasniku tvrtke u Srbiji Saši Milutinoviću pisali smo još prije nekoliko mjeseci.

Sponzorisanje jedne tako velike izložbe poput CACIB-a u Beogradu za brand Husse je bio odličan marketinški potez, koji će svakako utjecati na rast prodaje i poslovanje svih primatelja franšize u Srbiji. Kako smo već pisali, Saša Milutinović, kao nosilac master franšize kompanije Husse, ima još dva primaoca iz Beograda i jednog iz Novog Sada.

Da bi bilo jasnije, podsjetimo da Husse ne distribuira svoju robu kroz klasičnu maloprodaju, što znači da se njihovi proizvodi ne mogu naći u trgovinama za kućne ljubimce. Samim tim, brand ima mnogo teži zadatak postići takozvanu "vidljivost branda" na tržištu. Kao što nam je Milutinović objasnio, Husse svoju robu dostavlja izravno na vrata kupca, i to zbog praktičnih razloga koje svaki kupac zna cijeniti. Zaobilazeći brojne posrednike - dobavljače, veleprodaju, pet-shopove - kupac na najbrži i komforan način dobiva svježu hranu koja je zadržala sve kvalitete, a pošto ne postoji mogućnost da se posrednici "ugrade" u cijenu, robu dobiva po najpovoljnijoj cijeni.

Međutim, iako Husse nudi vrlo kvalitetan proizvod i uslugu, iskustva brojnih primatelja franšize iz Europe kazuju da je za početnika u ovom poslu najteži zadatak pronalaženje novih klijenata i uspostavljanje novih kontakata. To potvrđuje i Milutinović. Tvrtka zbog toga inzistira da primatelji franšize, prvo, moraju biti komunikativni i poduzetni ljudi, koji znaju izgraditi i održati dobar odnos s klijentima. S druge strane, Husse svojim primateljima franšize izlazi u susret tako što, kad god je u prilici, preuzima na sebe dio troškova za marketing.

Da podsjetimo, franšizoprimac za pokretanje posla prvo treba izdvojiti od 3.000 do 7.000 eura, što ovisi o nekoliko čimbenika: da li primatelj već ima dostavno vozilo, magacinski prostor i sl. Ulazna naknada se kreće od 2.500 eura naviše, ovisno od teritorije, potencijala tržišta, broja kućnih ljubimaca. Međutim, važno je istaknuti da četvrtina tog iznosa odlazi na takozvani start-up marketinški paket, kojim se dobiva reklamni šator, uniforma, katalozi...tj. minimalna oprema pomoću koje franšizoprimac može postići potrebnu vidljivost na lokalnom tržištu.

Primatelj, zatim, plaća i fiksnu mjesečnu naknadu od 100 eura. Opet, treba naglasiti, dio novca može se refundirati za izravne marketinške aktivnosti. To bi značilo da ako primatelj, recimo, iznajmi bilbord za 300 eura mjesečno, trećinu tog iznosa bi pokrila sama tvrtka i primatelj ne bi morao plaćati nikakvu mjesečnu naknadu.

Kao dio marketinškog plana, Husse je u Srbiji, recimo, bio i pokrovitelj specijalne izložbe šarplaninaca, koja se održala dan prije najveće izložbe pasa u Beogradu. Milutinović naglašava da će Husse Srbija biti sponzor i nekoliko drugih kinoloških manifestacija, koje će se od ožujka do rujna ove godine održavati u Srbiji: CACIB Bogatić, CACIB Natalinci, CAC Topola, CAC Surčin i Morović (izložba njemačkih ovčara). Primatelje Husse franšize će tako dobiti odličnu priliku da predstave brand i proizvode velikom broju potencijalnih klijenata, učvrste poziciju na tržištu i, na koncu, povećaju prodaju.