Moda za mlade i poduzetne

Obitelj Radoičić je pionir u proizvodnji tekstila u privatnom sektoru u Srbiji. Malu tvrtku Tiffany Production osnovali su još 1982. u Čačku, a trinaest godina kasnije registrirali svoju brand i lansirali marku Tiffany Production. Iako je u to vrijeme franšizni oblik poslovanja bio slabo zastupljen, uspjeh je što su još devedesetih godina prošlog stoljeća usvojili takav način širenja mreže.
Aleksandar Radoičić, direktor maloprodaje u tvrtki, kaže da su, jednostavno, kopirali "zapadni sustav". Uvidjeli su, kako kaže, da je franšizni način poslovanja budućnost i da se bez sumnje trebaju kretati u tom smjeru. Angažirali su konzultanta iz Italije koji im je pomogao u postavljanju cjelokupnog franšiznog projekta.
Počeli su kao proizvođači džinsa, ali su ubrzo proširili asortiman. Zadržali su se, međutim, na proizvodnji odjeće koja je namijenjena mlađoj populaciji, tinejdžerima i ljudima od 20 do 30 godina.
Prije osam godina (2005.) tvrtka je odlučila u potpunosti promijeniti ciljnu skupinu kupaca i preorijentirati se na nove linije proizvoda. Brand je uvrstio kolekcije namijenjene poslovnim ljudima, a Tiffany Production je postao TFY. I tada su angažirali stranog stručnjaka, ovaj put iz Luksemburga, da bi promjene bile uspješne. - Sa ulaskom jeftinih brandova mlađa populacija nije više mogla cjenovno "isprati" naše proizvode. Zbog toga smo se odlučili za promjene. Sada smo okrenuti poslovnim ljudima od 25 do 40 godina koji imaju izgrađen stil. Brand je danas sinonim za odjeću srednjeg cjenovnog nivoa sa dobrim omjerom cijene i kvalitete, budući da sav repromaterijal nabavljamo u Španjolskoj, Italiji, Njemačkoj i manji dio u Grčkoj - kaže Radoičić.
Promjene su se fna ranšiznu mrežu odrazile pozitivno. Veliki broj multibrand dućana, kojima je samo dio ponude činila garderoba čačanskog branda, prerastao je u franšize TFY.
Potencijalni primatelj TFY branda treba osigurati lokal u centralnoj gradskoj zoni ili šoping centru. U posljednjih nekoliko godina, zbog lošeg iskustva s pojedinim primateljima, inzistiraju da je kandidat već "radio sa tekstilom". U Beogradu, pretežno otvaraju dućane u svom vlasništvu. - Ukoliko bi se, ipak, javio netko s lokacijom u Knez Mihajlovoj, svakako da bismo mu dali franšizu. Kada dajemo franšizu za gradove, osim u slučaju Beograda i Novog Sada, onda garantiramo da će primatelj dobiti ekskluzivno teritorijalno pravo, što znači da se obvezujemo da nikom drugom nećemo dati franšizu, niti da ćemo otvoriti svoju radnju u tom gradu - objašnjava Radoičić.
Davatelj angažira arhitektu koji izrađuje projekt dućana, a pomažu i pri opremanju interijera. - Kada franšizoprimac oprema interijer, on ima mogućnost raditi s tvrtkama s kojima mi već surađujemo, ali može i sam angažirati koga želi. U tom dijelu ne postavljamo uvjete - kaže Radoičić.
Pored toga, primatelj dobiva besplatnu marketinšku, kao i tehničku potporu. Svi softverski programi koje koristi tvrtka Tiffany Production dostupni su i primateljima franšize. Primatelj ne plaća nikakve naknade.
Zainteresirani im se sami javljaju, ali ih i sami pronalaze. - Obično u svakom gradu postoje dva-tri kandidata koji imaju iskustva, pa i sami obilazimo tržišta i pregovaramo - kaže Radoičić.
Franšizne trgovine imaju u Bosni i Hercegovini, ali i Crnoj Gori. Na tim tržištima nisu dali master franšizu, već su uglavnom otvarali single unit radnje. U Bosni i Hercegovini imaju i svoju tvrtku Tiffany Production koja je, praktično, franšizodavac na tom tržištu, ali predstavlja i logistički centar. Na tim tržištima nemaju dućane u svom vlasništvu.
Nedavno su otvorili franšizne prodavaonice u Kraljevu i Lazarevcu, a uskoro će biti otvorene još dvije franšizne trgovine. - U narednom periodu planiramo otvoriti još franšiznih dućana u Crnoj Gori, na primorju. Trenutno ih ima u Budvi i Igalu. Također, voljeli bismo otvoriti svoju ili franšiznu trgovinu na hrvatskom primorju - najavljuje Radoičić.
U Hrvatskoj su već imali svoju prodavaonicu, ali su, kako kaže Radoičić, na to tržište ušli u lošem trenutku; kriza je već zahvatila gospodarstvo, te je i kupovna moć građana ubrzo značajno opala.
pročitajte članke

Turski modni brand LOFT već 30 godina uspješno posluje na izuzetno konkurentnom tržištu proizvodnje i prodaje tekstilnih proizvoda. Sada su spremni za širenje u Europi, a franšizne partnere traže i u ovoj regiji.
Tvorci poljske modne marke Lekko pronašli su jedinstvenu nišu i kreirali filtrirne šalove. Potražnja je i tijekom ove epidemiološke krize porasla, najviše zbog preporuke da na javnim mestima usta i nos budu pokriveni.
Modnu je industriju također pogodila epidemiološka kriza, posebice od zatvaranja trgovačkih centara. Kako se franšizni sustavi snalaze u novim okolnostima?
Švedski modni brand H&M već posluje na 74 tržišta, a do kraja ove godine planira ući i u regiju Centralne Amerike uz pomoć iskusnog franšiznog partnera.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
Najčitanije

Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Popularno na forumu
Franšiza u second-hand dućanu
Postovanje,zanima me fransiza ,koji su uslovi,ja vec imam radnju polovne garderobe ali mi se dopada Vasa garderoba.Molim za odgovor I kontakt.Srdacan pozdravAleksandra
Franšiza u second-hand dućanu
Molim Vas informaciju kako doći do franšize Hasnaltruha?Hvala
Na korak do jeftine obuće
Poljska kompanija CCC u Hrvatskoj posluje direktno. Za sada nemaju nameru da se šire kroz franšizu.
Na korak do jeftine obuće
Pozdrav! Posluje li CCC u Hrvatskoj kao franšiza ili posluje izravno? Imam svoj poslovni prostor (90 kvadrata) pa me zanima postoji li interes za mjesta s 10000-20000...
Franšiza u second-hand dućanu
Uskoro ćete na našem portalu biti u mogućnosti da dobijete više informacija o mogućnostima za kupovinu Ír Használtruha franšize. Kako nam je preliminarno najavljeno,...
Franšiza u second-hand dućanu
Molim informaciju kako bih mogla otvoriti second hand dućan .