Kapija do dobrog obroka
U Srbiji postoji svega nekoliko restorana na čijim se izbornicima dominantno nalaze japanski specijaliteti - suši, maki, juhe, jakitori, terijaki. Jedan od njih je i restoran Moon. Prvi restoran pod ovim brandom otvoren je 2009. u Beogradu, u Makedonskoj ulici, a nakon njega još jedan, u Ulici Strahinjića bana. Iako većina prvo pomisli na "mjesec" kada čuje ime restorana, Moon - zapravo - na japanskom zapravo znači "kapija" i tvorci koncepta su upravo željeli da restoran postane "prolaz" i do specijaliteta inspiriranih japanskom gastronomijom i do atmosfere "zemlje izlazećeg sunca".
Pavle Popov, marketing menadžer restorana, kaže da je sve više ljudi kojima japanski specijaliteti postaju omiljena hrana. To, kako kaže, dokazuje i promet u restoranu Moon koji se svake godine povećava za 50 posto. - Suši je zdrava hrana koja odgovara novom, suvremenom načinu prehrane. To je alternativa teškoj brzoj hrani, koja je također u velikoj mjeri prisutna na tržištu - kaže Popov.
Kada su stvorili brand i identitet za restoran, željeli su da se ime lako pamti, a da vizualni identitet bude prepoznatljiv. Vremenom su izgradili poslovni sustav za koji smatraju da se lako može "preslikati" kao franšiza u druge gradove, ali i izvan zemlje.
Da bi neko postao primatelj Moon franšize, neophodno je da nađe dobru lokaciju za restoran. Ulazna naknada je 20.000 eura. Za taj novac, kako kaže Popov, primatelj dobiva know-how glede lanca opskrbe, dostave hrane, marketinga, obuke menadžera i zaposlenika u kuhinji i restoranu. Po započinjanju posla, primatelj plaća i redovitu naknadu u visini od sedam posto od mjesečnog prometa. Moon se kao davatelj franšize obvezuje da će za tu naknadu dva puta godišnje ažurirati izbornik (ljetna i zimska kolekcija), jednom godišnje će organizirati redovitu obuku zaposlenika i ažurirati alate marketinga.
Vrijeme povrata uloženog novca teško je precizirati jer promet umnogome zavisi od lokacije, kao i od učinka marketinga. Ipak, vjeruju da se investicija može vratiti u razdoblju od godinu dana do tri godine.
On kaže da tržište Beograda žele pokriti vlastitim restoranima, a da bi primatelje franšize željeli naći izvan glavnog grada zemlje. Pored toga, željeli bi ponuditi franšizu i tržištima Crne Gore, Hrvatske, Makedonije i Slovenije. - Target su nam prevashodno balkanske zemlje, ali svakako bismo se voljeli pojaviti i u zapadnoj, kao i istočnoj Europi - kaže Popov.
Trenutno su u pregovorima s jednim primateljem franšize, ali ne žele govoriti o detaljima, budući da se još uvijek procjenjuje da li zainteresirani ima sposobnosti da valjano vodi posao i nastupa pod Moon brandom.
pročitajte članke
Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Franšizni sustav KiDS Escape Room proširio je tijekom ove godine franšiznu mrežu u Hrvatskoj. Na mapi poslovnica su sada i dječiji escape roomovi u Splitu i Puli.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Popularno na forumu
Sa terena do franšize
I started receiving alert of cash been transferred from my account immediately I had to rush down to the bank to know what's happening I was told that my funds got wired out of...
Zaradi na jeftinoj kavi
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Više od talijanskog restorana
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Papa John's osvaja Kinu
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Franšizni „boost“
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Snažan rast u UK
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Partnerstvo ubrzava rast
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Novo ime u svijetu kave
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...