Kriza diktira suradnju

Iako su na ideju da se franšizno šire u Hrvatskoj i regiji došli još 2007. godine, gotovo odmah po pokretanju poslovanja, zbog krize na tržištu do sada su uglavnom ostvarivali partnersku suradnju. Naime, postojeći fitness studiji, uz određenu naknadu, imaju mogućnost u svoju ponudu uvrstiti i Ana's Sensual fitness programe. Takva partnerska suradnja ostvarena je sa studijima u Samoboru još 2007. i u Rijeci 2009. Od početka ove godine program je preuzeo i studio T spot u Ljubljani. Matični Ana's Sensual fitness studio nalazi se u Zagrebu.
- Svakako imamo namjeru da se širimo, odnosno, da Ana's Sensual fitness program bude dostupan ženama diljem regije. U većini slučajeva pristajemo na poslovne suradnje koje možda nisu klasični franšizni ugovori. Naime, partneri uz određenu naknadu u svoj program mogu uvrstiti Ana's Sensual Fitness program. Cilj poslovanja je obostrano zadovoljstvo. Današnja situacija u svijetu, a posebno u regiji, nije povoljna za bilo kakva veća ulaganja, osobito na samom početku poslovanja, i nerijetko se dogodi da već pri samom startu partneri odustaju jer nemaju dovoljno financijskih sredstava za ulaganje - kaže Martina Valjan, koordinator u tvrtki.
Ugovor potpisuju uglavnom na tri godine, jer smatraju da je to realno vrijeme u kojem partneri mogu osjetiti benefite suradnje i uvjeriti se u uspješnost Ana's Sensual fitness programa. Primatelj franšize, odnosno, partner ima obvezu program provoditi na točno definiran način, a sve upute dobiva od davatelja franšize. Intenzivna obuka traje mjesec dana, ali primatelj mora biti spreman na neprestanu edukaciju i usavršavanje, iz godine u godinu. Partner ima obvezu plaćanja mjesečne naknade, ali u tvrtki kažu da ona nije jedinstvena i da ovisi od dogovora i tržišta. - Imamo sluha po tom pitanju, jer svaki početak je težak i naknade su takve da ih partner bez problema može pokriti - objašnjava Valjan.
Partneri dobivaju i promotivni materijal, ali nisu u obvezi brendirati cijeli studio. Tu obvezu bi, s druge strane, imali primatelji punog franšiznog paketa. Franšizni studio bi, u tom slučaju, trebao biti uređen i opremljen po uzoru na matični studio u Zagrebu. Inicijalna ulaganja bi, također, bila nešto veća.
Valjan ističe da se kao vlasnici programa obvezuju neprestano usavršavati program. Sve inovacije dostupne su i partneru. - I nakon punih šest godina rada i dalje razvijamo svoj brand i ime Ana's Sensual fitness-a - kaže Valjan.
Najveći problem u širenju franšizne mreže, kako kaže, predstavlja izuzetno loša ekonomska situacija u zemljama regije. Poduzetnici, ili oni koji to tek žele postati, boje se da u takvim okolnostima ulažu u nove projekte, posebno ako se radi o kapitalu koji su sami stekli. - Nažalost, vježbanje i bilo koji oblik rekreacije u krizi nerijetko biva prva stvar koje se korisnici odriču, jer ono, uz osnovne troškove hrane i stanovanja, postaje za većinu "običnih" ljudi luksuz - ističe Valjan.
Ipak, uspjeli su ove godine ostvariti još jednu suradnju, i to u Sloveniji. Pregovori i pripreme za širenje na to tržište trajali su godinu dana. - Naše partnerice iz Slovenije znamo već duže vrijeme, te smo nakon otvaranja njihovog novog studija, odlučili započeti suradnju. Ne radi se o klasičnoj franšizi, već o poslovnoj suradnji koja je dogovorena na obostrano zadovoljstvo. Njihov studio se nalazi u Ljubljani, te zbog blizine, barem dva puta godišnje i sama vlasnica Ana Kuhanec-Brašnović odlazi da drži radionice za koje je vladalo veliko interesovanje i prije početka suradnje - kaže Valjan.
Ana's Sensual fitness osnovala je Ana Kuhanec-Brašnović 2007. godine, nakon dugogodišnjeg iskustva u području fitnessa i aerobika. Nakon školovanja u Los Angelesu (USA) kod glumice Sheile Kelley, Ana je postala jedina osoba iz Europe educirana za ovu vrstu programa i jedina certificirana instruktorica S faktora. Po povratku u Hrvatsku razvila je Ana's Sensual fitness program, koristeći stečena znanja, ali i znanja iz područja kineziologije i dugogodišnjeg bavljenja fitness-om. - Već sedam godina Ana's Sensual fitness drži se na samom vrhu, a posebno nas veseli to što smo uspjeli postići da su žene, bez obzira na godine, zanimanje i način života, pronašle oblik rekreacije u kojem uživaju, rade na sebi i vježbaju kontinuirano dugi niz godina - kaže Valjan.
pročitajte članke

Prodaja raste, otvaraju se novi franšizni centri. Koja su tržišta sada u fokusu i kako će se dalje razvijati portugalski lanac za epilaciju DepilConcept, otkriva vlasnik brenda Alexandre Lourenço
Franšizni centri iz područja njege ljepote i fitnessa također su pogođeni krizom. Kako davatelji mogu pomoći svojim primateljima franšize te koja su rješenja primijenili za nastavak poslovanja?
Epidemija koronavirusa sigurno utječe i na biznise iz sektora njege ljepote. Kako se franšizni sustavi nose s novom situacijom? Dijelimo neka iskustva iz Poljske.
Početak godine je, u pravilu, vrijeme za analizu prethodnog poslovanja. Što je obelježilo portugalski lanac za epilaciju DepilConcept, govori vlasnik branda Alexandre Lourenço
Lanac centara za rukovođenje i održavanje tjelesne težine Body Creator ove godine obilježava 18 godina poslovanja i najavljuje jače širenje u regiji. Zašto je ova franšiza idealna za žene poduzetnice?
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Vedrana Kosanović, primateljica master franšize hrvatskog benda L'Arome, zadužena je za širenje mreže u Srbiji. U nešto više od godinu dana, na tom je tržištu otvoreno osam parfumerija.
Poslovni model jednog od najuspješnijih franšiznih sustava temelji se na nekoliko jednostavnih načela. Što je utjecalo na globalni uspjeh McDonald’sa?