Procedure

(Na slici: trgovina u Ljubljani)
Milan Komlenić, zamjenik direktora srbijanske tvrtke EU Sport Nutrition, korisnika master franšize branda Proteini, kaže da procedure za uvoz sportskih preparata traju predugo. Zbog toga još uvijek, praktično, nisu u mogućnosti pokrenuti franšizu. - Za registraciju novih proizvoda ne postoji jedna institucija u Srbiji koja bi to uradila u kratkom roku. Ne postoji nikakva obveza da se procedura okonča u određenom vremenskom roku. Traje već devet mjeseci i još nije završena. Prvo, Agencija za lijekove i medicinska sredstva mora potvrditi da se ne radi o lijekovima. Zatim, Farmaceutski fakultet treba izdati mišljenje da li se ti proizvodi mogu prodavati. To mišljenje se najduže čeka, jer su samo dva profesora zadužena za taj posao - objašnjava Komlenić.
Trenutno čekaju još jednu potvrdu iz Instituta Batut, nakon čega Ministarstvo zdravlja zavodi proizvode pod šifrom. Tek nakon toga mogu ići u prodaju. - Srbijanskim institucijama ništa ne znači što se radi o proizvodima iz Europske unije koji su prošli kroz akreditirane laboratorije. Čak se traže i neki podaci koje je gotovo nemoguće nabaviti, jer ih proizvođač ne želi dati. Na primjer, traže porijeklo sirovina, pa nije dovoljno da se navede da su iz EU, nego se mora točno navesti zemlja porijekla, pa čak i tvornica i način pravljenja preparata. To su barijere koje je teško preskočiti - ističe Komlenić.
I to nisu jedini problemi. Troškovi uvoza i registracije sportskih preparata su izuzetno visoki i iznose od 800 do 1.000 eura po proizvodu. - Ako, recimo, preparat ima osam okusa, plaća se za svaki okus ponaosob. Zbog toga je tržište u Srbiji preplavljeno švercovanim preparatima, a ljudi najčešće odlaze pazariti u Mađarsku -kaže Komlenić.
Unatoč svemu nisu odustali od pokretanja franšize. - Teško nam je da i franšizodavcu objasnimo zbog čega procedura traje ovoliko dugo. Čak i oni postaju sumnjičavi - žali se Komlenić.
No, priveli su posao kraju, te se uskoro očekuje otvaranje prve prodavaonice. - Za početak ćemo otvoriti jednu multibrand prodavaonicu, odnosno, outlet u Beogradu u kojem će klijenti moći kupiti i preparate koji se inače ne prodaju u dućanima koji nastupaju pod brandom Proteini. Franšizodavac nam je, zapravo, omogućio da krenemo prvo sa distribucijom europskih brandova za koje oni imaju ekskluzivno pravo prodaje na teritoriji Balkana. Moramo prvo otvoriti prodavaonicu u kojoj ćemo ponuditi više vrsta proizvoda da bismo pokrili visoke troškove koje smo imali do sada. Kada se otvara prodavaonica Proteini, u njoj se mogu prodavati samo proizvodi koji se inače prodaju u tim radnjama - objašnjava Komlenić.
On kaže da imaju u planu u narednoj godini otvoriti sedam ili osam franšiznih dućana Proteini. Jedan dio dućana bi bio u njihovom vlasništvu, dok bi dio dali zainteresiranim primateljima franšize. - Za sada nemamo još formiran franšizni paket. Ono što možemo reći jeste da će se plaćati određena ulazna naknada. Primatelji će izdvajati određenu naknadu od godišnjeg prometa, ali će preparate dobivati po povoljnijim cijenama od drugih kupaca - kaže Komlenić.
Davatelj Proteini franšize je slovenska tvrtka ROLnet. Tvrtka ima i vrlo razvijenu on-line prodaju preko portala Proteini.si. U radnjama Proteini prodaje se nekoliko europskih brandova za koja ROLnet ima pravo ekskluzivnog zastupanja na Balkanu. Franšiza dosad postoji i na tržištu Hrvatske, Crne Gore, Bosne i Hercegovine, Italije.
pročitajte članke

Prodaja raste, otvaraju se novi franšizni centri. Koja su tržišta sada u fokusu i kako će se dalje razvijati portugalski lanac za epilaciju DepilConcept, otkriva vlasnik brenda Alexandre Lourenço
Franšizni centri iz područja njege ljepote i fitnessa također su pogođeni krizom. Kako davatelji mogu pomoći svojim primateljima franšize te koja su rješenja primijenili za nastavak poslovanja?
Epidemija koronavirusa sigurno utječe i na biznise iz sektora njege ljepote. Kako se franšizni sustavi nose s novom situacijom? Dijelimo neka iskustva iz Poljske.
Početak godine je, u pravilu, vrijeme za analizu prethodnog poslovanja. Što je obelježilo portugalski lanac za epilaciju DepilConcept, govori vlasnik branda Alexandre Lourenço
Lanac centara za rukovođenje i održavanje tjelesne težine Body Creator ove godine obilježava 18 godina poslovanja i najavljuje jače širenje u regiji. Zašto je ova franšiza idealna za žene poduzetnice?
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.