Od ove godine Palmers je dostupan i potrošačima u Turskoj, a prvi franšizni dućani bit će otvoreni u Egiptu, Saudijskoj Arabiji i Estoniji. Traže partnere i u Hrvatskoj i drugim zemljama regije.
Petak
05.07.2013
Palmers, najuspješniji europski franšizni lanac za prodaju donjeg rublja, traži primatelje franšize i na Balkanu.
 

Mada se za franšizing kaže da je poslovni model "novijeg datuma", koji je u današnjem obliku nastao šezdesetih godina prošlog stoljeća u Sjedinjenim Američkim Državama, tu tvrdnju bi mogla pobiti austrijska tvrtka Palmers. U ovoj modnoj kući kažu da se mogu pohvaliti iskustvom u franšizingu dužim od 70 godina.

Naime, Ludvig Palmers je još davne 1914. osnovao tekstilnu prodavaonicu donjeg rublja i tako počeo krojiti povijest svog modnog branda. Franšizni sustav su počeli razvijati 1936. godine. Za njih, franšizing nije samo dugoročno partnerstvo, već prava i obveze koji se definiraju zajedno sa partnerima da bi se postigao ekonomski uspjeh.

- Franšiza kao koncept poslovanja ima prednosti, osobito u manjim gradovima, zbog toga što su primatelji franšize mnogo bolje upoznati sa svojim mikro-sredinama - kaže Olaf Matthias, direktor veleprodaje zadužen za razvoj franšizne mreže tvrtke Palmers.

Van njemačkog govornog područja, tvrtka svoju prodajnu mrežu, prije svega, širi kroz franšizu. Zainteresirani su pronaći partnere i u zemljama Balkana.

Ne vjeruju u koncept master franšize već rade s, kako kažu, "ekskluzivnim partnerima koji su povezani s planom širenja". Za ovu godinu imaju ambiciozne planove. - Otvorili smo tržište Turske, a franšizne trgovine bit će otvorene i u Egiptu, Saudijskoj Arabiji i Estoniji - kaže Matthias.

Franšizoprimac dobiva razrađen marketinški koncept sa svim neophodnim alatima, redovitu dostavu robe i prodajni know-how, ali i asistenciju stručnjaka u svim poslovnim područjima koji u svakom trenutku mogu pružiti pomoć.

Prva franšizna opcija podrazumijeva otvaranje dućana u lokalu od 20 kvadrata, a neophodna investicija je oko 60.000 eura. Druga opcija je dućan od 25 kvadrata, za što je potrebno izdvojiti 87.500 eura. Za trgovinu od 80 kvadrata potrebno je investirati od 240.000 eura do 360.000 eura. Franšizodavac u svakoj od opcija predlaže i asortiman robe kako bi investicija u potpunosti bila isplativa.

Franšizoprimac bi trebao imati iskustva u maloprodaji tekstila, vještine upravljanja i vođenja posla i, naravno, imati dovoljno financijskih sredstava kojima će razvijati i održati projekt.

U Palmers mreži posluje više od 300 trgovina u 18 zemalja njemačkog govornog područja i istočnoeuropskih država. Najviše trgovina tvrtka ima na matičnom tržištu, u Austriji, i to 111 u svom vlasništvu i 99 franšiza. Njemačka je po broju Palmers poslovnica na drugom mjestu, sa 33 dućana u vlasništvu Palmersa i 33 partnerske trgovine. Na tržištima Grčke, Moldavije, Italije, Bugarske, Slovačke, Češke, Slovenije, Turske, Mađarske, Cipra, Lihtenštajna i Azerbejdžana posluje još 45 franšiza.