Velikim koracima
U sektoru restorana tzv. brze usluge Subway je, bez sumnje, jedan od najvećih i najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. To, prije svega, potvrđuju činjenice: Subway ima više od 38.000 restorana u 99 zemalja svijeta, 17 puta je u posljednje 22 godine bio proglašen najboljom franšizom (po uglednom časopisu Entrepreneur). Osim toga, prema podacima Agencije za istraživanje tržišta Millward Brown, Subway je povećao vrijednost svog branda za 12 posto u odnosu na prošlu godinu, ali nevjerojatnih 5798 posto u odnosu na prvi izvještaj ove agencije iz 2006.
Subway, jednostavno, i dalje raste.
Jedan od najboljih pokazatelja je, svakako, i tempo širenja franšizne mreže u središnjoj i istočnoj Europi (Češka, Poljska, Rumunjska, Mađarska). Oldřich Peprla, zastupnik branda Subway u Češkoj, nedavno je za češki portal Franchising.cz govorio o strategijama razvoja tvrtke u Europi, ali osobito u središnje-istočnoj regiji. Po svemu sudeći, Subway ima ambiciozne planove - otvoriti što više restorana, na što više tržišta.
Što je Subway postavio kao cilj za razvoj mreže u Europi?
Subway želi postati tržišni lider po broju otvorenih restorana. Na velikom broju tržišta u svijetu uspjeli smo nadmašiti svoje konkurente i tako postati najveći brand u sektoru restorana brze hrane, i to po broju prodajnih jedinica. Shodno tome, tvrtka kroji slične planove i za Europu. Prošle godine smo u Europi otvorili 564 novih restorana i završili godinu s 3.750 prodajnih jedinica. Međutim, kad se usporedi broj otvorenih restorana u središnjoj i istočnoj Europi s brojem restorana, primjerice, u Velikoj Britaniji, jasno je da nam pravi rast u ovom dijelu Evrope tek predstoji. Širom svijeta, pak, otvorili smo 2.500 novih restorana i tako u lanac "uvezali" više od 38.000 prodajnih mjesta.
Kakvi su, konkretno, planovi za razvoj u središnjoj i istočnoj Europi?
U središnjoj i istočnoj Europi nas sada očekuje razvoj mreže u Sloveniji i Gruziji, gdje bi prvi restorani trebali biti otvoreni već ove godine. Druge zemlje u koje također planiramo ući ove godine su i Ukrajina i Kazahstan. Naravno, usredotočeni smo na razvoj u Češkoj i druga tržišta u regiji - u Poljskoj smo otvorili više od 70 restorana, u Rumunjskoj, u koju smo ušli prošle godine, sada ima 14 restorana, a postepeno razvijamo mrežu i u Slovačkoj i Mađarskoj. U Rusiji je otvoreno više od 500 restorana ove godine. Vjerujemo da će sljedeća godina za našu tvrtku biti vrlo interesantna.
Po čemu se Subway razlikuje od ostalih konurentnih koncepata?
Od ostalih popularnih i uspješnih restorana brze hrane Subway se izdvaja svojim proizvodima i načinom njihove pripreme. Svaki od restorana svakodnevno peče kruh koji se koristi za pravljenje sendviča, a sami sendviči se pripremaju odmah pred klijentima. Prodavač, tijekom same pripreme, pravi sendvič u skladu sa željama kupca - više šunke, manje rajčice, više sira... I to je ono što nas izdvaja od drugih - svaki sendvič je jedinstven. Zatim, troškovi izgradnje i pokretanja Subway restorana su znatno niži nego kod ostalih koncepata, te možemo udovoljiti i manjem broju mušterija i otvoriti restorane na različitim i netradicionalnim mjestima za koncepte ovakve vrste, za što naši konkurenti, u ovom trenutku, nisu spremni.
Tko spada u vašu ciljnu skupinu mušterija?
Naša ciljna grupa se, naravno, ne razlikuje od mušterija koje dolaze i u ostale restorane brze hrane. To su ljudi koji za što nižu cijenu žele dobiti što veću količinu hrane, ali koji, osim toga, cijene čist i uredan restoran, prijateljsku i brzu uslugu, kvalitetnu i svježu hranu.
Na osnovu intervjua sa češkog portala Franchising.cz, priredila redakcija Franchising.hr
pročitajte članke
Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Franšizni sustav KiDS Escape Room proširio je tijekom ove godine franšiznu mrežu u Hrvatskoj. Na mapi poslovnica su sada i dječiji escape roomovi u Splitu i Puli.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Popularno na forumu
Sa terena do franšize
I started receiving alert of cash been transferred from my account immediately I had to rush down to the bank to know what's happening I was told that my funds got wired out of...
Zaradi na jeftinoj kavi
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Više od talijanskog restorana
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Papa John's osvaja Kinu
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Franšizni „boost“
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Snažan rast u UK
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Partnerstvo ubrzava rast
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...
Novo ime u svijetu kave
Dobre vijesti za mene i vas, zovem se TEREZA i moram vam ispričati kako sam doživjela ponudu kredita od 35,000 eura. Ponovno sam sretan i financijski stabilan i hvala Bogu...