Što je s McDonald’som u Grčkoj?

Da kriza na lokalnom tržištu može uzdrmati i velike tvrtke koje desetljećima unatrag uspješno posluju, potvrđuje i slučaj McDonald'sa u Grčkoj. Nedavnim zatvaranjem restorana u Solunu, koji je, inače, otvoren još davne 1994. godine, franšizna mreža američkog giganta "spala je" na samo dva restorana u Ateni. Američki lanac, međutim, i dalje ostaje u igri, budući da u svom vlasništvu ima još 18 restorana u Grčkoj.
Na drastičan potez zatvaranja franšiznih restorana McDonald's bio je primoran zbog promjena u okolnostima poslovanja, koje posljednjih godina utječu i na preoblikovanje ugostiteljskog tržišta u Grčkoj uopće -- pad kupovne moći, drastične mjere štednje koje mijenjaju navike potrošača... Ne može se izbjeći dojamu da je najveća prijetnja, ipak, snažan razvoj lokalnih lanaca restorana koji nude sličan meni -- po mnogo povoljnijim cijenama.
Tako, na primjer, loše tržišne okolnosti kao da ne utječu na lokalni franšizni fast-food lanac Goody's, koji već 35 godina širi svoju mrežu tzv. restorana brze usluge u Grčkoj. Trenutno, radi više od 150 prodajnih mjesta diljem zemlje. Lanac se širi kroz franšizu, a djeluje i izvan matičnog tržišta -- ima više od 20 restorana na Cipru, Bugarskoj, Rumunjskoj i Mađarskoj. Takođe, planiraju brend proširiti i na tržišta Albanije, Crne Gore, Kosova, Makedonije, Bjelorusije, Libije i Ujedinjenih Arapskih Emirata.
U McDonald'su, čini se, uviđaju da su potrebne promjene. Iz tvrtke kažu da nemaju namjeru povući se iz Grčke, već će mijenjati određene segmente poslovanja. Prije svega, kroz izbor novih lokacija za restorane, koji će omogućiti povoljnije uvjete zakupa, a time i rentabilnije poslovanje primatelja. Time bi se McDonald's "vratio" u tokove aktualnog trenda koji se primjećuje svugdje u Europi -- jačanje restorana i lanaca s tzv. brzom uslugom. Jer, čini se, da kako kupovna moć europskog stanovništva opada, tako se prilagođavaju i navike u obedovanju. Zanimljivo je da i u mediteranskim zemljama značajno raste broj posjeta fast-food restoranima u odnosu na tradicionalne.
pročitajte članke

Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.
Popularno na forumu
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?