Hilton u Makedoniji

(Na slici: DoubleTree by Hilton u Zagrebu)
Tvrtka Hilton Worldwide je prije tri mjeseca potpisala ugovor o franšizi s makedonskim poduzetnikom Ajdovanom Ademoskim za otvaranje jednog od svojih brandova hotela Doubletree by Hilton u Skoplju. Kamen temeljac hotela je postavljen u svibnju ove godine, a plan je da objekt bude otvoren početkom 2016. godine.
U službenom priopćenju tvrtke, a kako su prenijeli makedonski mediji, viši potpredsjednik za razvoj u Europi i Africi Patrick Fitzgibbon izjavio je da je strategija grupe da u Europi svoj portfelj obogate uspješnim brandovima na ključnim lokacijama, čiji će razvoj biti visoke kvalitete. - Doubltree by Hilton Skopje će biti odličan dodatak našem portfelju i zadovoljan sam što ćemo uvesti novi brand u Makedoniju, zemlju koja se sve više profilira kao turistička destinacija i koja bilježi snažan rast dolazaka stranih gostiju - kaže Fitzgibbon.
John Greenleaf, direktor za globalne operacije hotela Doubletree by Hilton, kaže da će ovaj brand nastaviti da "raste" na novim tržištima u Europi. - Jugoistočna Europa nam postaje sve zanimljivija - rekao je.
Ajdovan Ademoski, vlasnik hotela Stone Bridge i primatelj Hiltonove franšize, izjavio je da mu je drago zbog suradnje s grupom Hilton Worlwide. - Drago nam je što nadaleko čuveno gostoprimstvo ovog lanca dolazi u Makedoniju po prvi put - izjavio je.
Ademoski je, inače, poznat kao poduzetnik koji u Makedoniji ima franšizne ugovore i sa mnogim drugim tvrtkama - kao vlasnik velike trgovinske firme Euroazija tehnika doveo je turske brandove bijele tehnike Beko i Arčelik, a kao partner u izgradnji trgovačkog centra Ramstore postao je i zastupnik nekoliko modnih brandova: Koton, Kasharel, Sarar i Roman. Sada, Ademoski je čak i jedan od partnera u makedonsko-turskoj kompaniji PERA Construction koja je angažirana za izgradnju novog hotela. P>
Hotel Doubletree by Hilton u Skoplju će biti idealan za održavanje raznih konferencija i događanja, budući da se nalazi vrlo blizu centru grada, aerodromu i sajamskom centru. Smješten na obalama rijeke Vardara, hotel će na raspolaganju imati 172 sobe (od toga 20 apartmana) i 1.400 kvadrata prostora za sastanke i konferencije. Vrijednost ovog projekta se procjenjuje na 30 milijuna eura. Detalji franšiznog ugovora, međutim, nisu objavljeni.
Hilton Worldwide u svom sustavu ima 251 hotel u Europi, a 135 je trenutno u razvoju. Hotelski lanac već posluje u ovom regionu, u Hrvatskoj, Bugarskoj i Grčkoj, dok objekte gradi u Crnoj Gori i Rumunjskoj. Doubletree by Hilton je brand pod kojim posluje 350 hotela na šest kontinenata. Brand je nastao 1969. otvaranjem prvog hotela u američkoj državi Arizona, a franšizni razvoj je započeo 1989. Prema podacima s internet portala magazina Entrepreneur, u svijetu postoji 277 franšiza pod ovim brandom od čega se čak 230 nalaze u Sjedinjenim Američkim Državama.
Portal magazina Entrepreneur također daje i podatak da se investicija za otvaranje hotela kreće od 35 milijuna, pa do više od 62 milijuna dolara. Franšizna naknada za Doubletree by Hilton iznosi 75.000 dolara, redovna naknada je pet posto, dok se ugovor potpisuje na 22 godine s mogućnošću produženja. Franšizodavac pruža podršku pri obuci menadžera prije otvaranja, a pomaže i pri svečanom otvaranju hotela. Primatelj nakon toga može računati na konstantnu podršku - marketing, newsletter, internet, besplatna telefonska linija, know-how po pitanju sigurnosnih procedura, suradnja s kooperantima - samo su neke od obveza koje davalac preuzima na sebe.
Na Entrepreneurovoj listi Top 500 franšiza brand je ove godine zauzeo 129. poziciju, što je za 18 mjesta bolji plasman u odnosu na 2012.
pročitajte članke

– Turistički sektor se oporavlja, samim time raste i interes za franšizu CityPal-a – kaže Željko Gobac, osnivač platforme CityPal putem koje se turistima predstavljaju najbolje lokalne preporuke
Direct Booker je svoj franšizni portfelj ove godine proširio s dva nova tržišta – Sjevernom Makedonijom i Grčkom. Kakvi su planovi te očekivanja novih primatelja franšize?
Unatoč pandemiji koja je teško pogodila turistički sektor, franšizni sustav Direct Booker proširio je svoje poslovanje na talijansko tržište. Primatelj franšize stari je znanac.
CityPal, web platforma i brošure putem kojih lokalni stanovnici turistima predstavljaju najbolje iz ponude svog mjesta, dostupna je kroz franšizu. Za sada, CityPal posluje u Zagrebu i Puli.
Direct Booker, franšizni sustav turističkih agencija za iznajmljivanje i upravljanje privatnim smještajem, započinje poslovanje u Poljskoj. Franšiznu su mrežu proširili i u regiji.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.