Dobar osjećaj

Sabina Timoško
Jeste li ikada čuli za brand koji potječe iz Latvije?
Tko god je naišao na jednu od trgovina prirodne kozmetike Stenders može kaže da zna za jedan. Naime, tvrtka Stenders je prvo počela proizvoditi i prodavati ručno pravljeni sapun od prirodnih sastojaka. Od 2001. do danas ponudu su proširili i najrazličitijim proizvodima za njegu i relaksaciju tijela (sapuni, kupke, šamponi, mlijeka i kreme za lice i tijelo, soli i pjene za kupanje, eterična ulja, ulja za masažu), a koncept lijepo uređenih trgovina sa fino pakiranim proizvodima razvili su u više od 20 zemalja kroz franšizu. U franšiznoj mreži se danas nalazi više od 220 prodavaonica. Od zemalja ove regije, Stenders je za sada svoj brand uveo na tržišta Hrvatske i Slovenije.
Tvrtki se, inače, svake godine obrati oko 250 potencijalnih kandidata za uzimanje franšize. Prema statističkim podacima tvrtke, 10 posto zainteresiranih na kraju odluči otvoriti franšiznu poslovnicu. Uostalom, 90% svih dućana koji posluju pod brandom Stenders pripadaju primateljima franšize.
Novinari ukrajinskog portala Franchising.ua svojevremeno su razgovarali sa Sabinom Timoško, rukovoditeljicom projekta Stenders, koja radi na promociji i razvoju branda u Ukrajini. Odgovore na to kako posluju, kakvu prođu imaju na tržištu i čimbenicima koji utječu na razvoj branda, prenosimo sada i na našem portalu.
Kakvu perspektivu ima sektor prirodne kozmetike? Da li je tržište već zasićeno i koja je vaša uloga u njegovom razvoju?
Ne postoji danas osoba koja ne teži prirodnosti. Ljudi su, općenito, i više obrazovani i informirani, i sve veći broj potrošača obraća pažnju na to što kupuje. I taj trend će se nastaviti, a sektor prirodne kozmetike će rasti. U ovom trenutku, na tržištu još uvijek ima prostora za nove brandove. U stvari, rekla bih da je prirodna kozmetika načinila samo prvi, ali prilično samouvjeren korak na tržištu Ukrajine.
Stenders ovdje radi od 2005. i danas možemo reći da se klijenticama vrlo dopadaju naši kozmetički proizvodi. Prema planu razvoja, do 2015. Stenders bi trebao otvoriti bar 25 trgovina u Ukrajini. Treba napomenuti da, osim proizvoda koji se mogu kupiti u našim trgovinama, tvrtka nudi i liniju profesionalnih proizvoda za spa i beauty salone, i to je aspekt koji smo počeli aktivno razvijati. Drugi korak je, naravno, razvoj online kupnje, što će naše proizvode približiti i potrošačima iz udaljenih krajeva zemlje.

Je li ovaj posao uvjetovan određenim razdobljem ili sezonom tijekom godine kada prodaja značajno poraste?
Fino dizajnirani paketi proizvoda su uvijek bili dio našeg asortimana, što ovom poslu, da tako kažem, jamči sezonski porast prodaje. Naravno, Stenders koristi vrijeme praznika da svojim kupcima ponudi specijalne, pažljivo birane i jedinstveno dizajnirane pakete proizvoda, što može biti idealan poklon, bez obzira na povod. Međutim, s naše točke gledišta, mi sebe ipak vidimo kao proizvođača kozmetike čiji se proizvodi koriste - svaki dan. I trudimo se da svake godine proširimo svoj asortiman organske kozmetike. Tako smo 2011. uveli potpuno novu liniju proizvoda za njegu lica. Danas, možemo reći da paleta Stenders proizvoda zadovoljava sve dnevne potrebe naših klijenta.
Tko je vaša ciljana skupina?
To je Ona - osjećajna i romantična, a u isto vrijeme vrlo mudra žena. Ona prati modu, a istovremeno ima i svoj stil. Ona ima između 25 i 50 godina, brine o svojoj ljepoti i zanima je sve što je prirodno. Ona je spremna potrošiti vrijeme i novac na relaksaciju, ali i na tretmane za lice i tijelo. P>
Koji čimbenici utječu na razvoj mreže na ukrajinskom tržištu?
Prvo, to su naši savršeno jedinstveni proizvodi, inspirirani prirodom. Stenders koristi samo prirodne sastojke koji svaki dan i s posebnom pažnjom brinu o ljepoti vaše kože. Stenders nije samo proizvod, već i mnoštvo osjećaja i doživljaja koje želimo prenijeti našim klijentima. Drugo, tu je i vrlo poseban ugođaj koji treba osjetiti kupac kad uđe u našu radnju. Treće, visoki standardi usluge, na kojima smo radili svih ovih godina. Zapravo, to je čitav skup razvijenih i praktično nevidljivih alata koji navodi kupca da se osjeti dobrodošlim, kao da je gost kod srdačnih domaćina.
Konačno, Stenders je brzorastuća tvrtka koja ne stoji u mjestu. Svake godine svojim korisnicima nudimo niz novih proizvoda kako bi zadovoljili njihove razne potrebe za njegu lica i tijela. U jednoj godini smo, recimo, lansirali 38 novih proizvoda, što dodatno povećava popularnost našeg branda. Partnerima koji odluče ući u franšizni sustav Stendersa, nudimo gotov poslovni model, što uključuje i potporu u svim važnim procesima pokretanja posla - izbor prodajnog mjesta, odabir i obuka osoblja, marketinške ideje i opskrbu reklamnim materijalom. Partnere imamo u više od 20 zemalja, a lanac trgovina se proteže od Skandinavije do Saudijske Arabije, Japana i Kine.
Na osnovu intervjua sa ukrajinskog portala Franchising.ua, priredila redakcija Franchising.hr.
pročitajte članke

Milica Luković otvorila je prije više od godinu dana trgovinu nakita i asesoara "Brosh" u Beogradu. Što je uočila, i naučila, radeći kao primateljica franšize i poduzetnica?
Vedrana Kosanović, primateljica master franšize hrvatskog benda L'Arome, zadužena je za širenje mreže u Srbiji. U nešto više od godinu dana, na tom je tržištu otvoreno osam parfumerija.
Franšizni korneri pogodni su za trgovce koji žele obogatiti postojeću ponudu. Dobar primjer daju dvije poduzetnice iz Srbije koje su u svoje dućane dodale "kutak" za nakit Dvije šmizle.
Za koje je vrijeme moguće povratiti investiciju u L’Arome parfumeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije branda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta
U maloj se radionici All Nut već devet godina ručno prave kozmetika i jestivi proizvodi od koštica šljive i drugog voća. Osim dućana u Beogradu, radi i franšiza u Podgorici, a mreža bi se mogla proširiti i u druge zemlje regije.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Popularno na forumu
Franšizni sustav je poput velike obitelji
Svidza mi se .Trenutno trazim neku dobru fransizu za sebe...
Miris iskustva
svidja mi se miris iskusva neznam kako bih mogao da budem prhmaoc fransize i kako bih mogao to ostwariti molim odgowor, meil. nedzadm89@hotmail.com