Teška vremena i za velike

Prema posljednjim predviđanjima, prodaja u McDonald'sovim restoranima na globalnom nivou će ostati na istoj razini. Kako je objavljeno, prodaja ni u trećem kvartalu ove godine nije porasla, što je ispod očekivanog. Predstavnici tvrtke, međutim, kažu da je za slabe rezultate prodaje u ovoj godini isključivo kriva teška ekonomska situacija u svijetu. Jedini segment poslovanja koji još uvijek generira profit je McCafe, koji je donekle zamaskirao slabije rezultate u segmentu po kome je McDonald's, zapravo, postao slavan u svijetu - prodaji hamburgera i pomfrita.
Mnogo toga se, kako primjećuju analitičari, promijenilo na ugostiteljskom tržištu u Americi i od tradicionalnih fast-food lanaca se traži da prate trendove koje nameće nova, mlađa generacija mušterija. Uvođenje zdravijih niskokaloričnijih obroka u izbornik je samo jedan od zahtjeva. I McDonald's je svoj tradicionalni meni proširio neuobičajenim obrocima - zobene kaše, "zamotuljci" (wraps) s puno više svježe salate i niskokalorični napitci postali su dio standardne ponude, a prodavačima je naloženo da mušterije od sada obavezno pitaju žele li salatu prije nego pomfrit uz obrok s mesom.
Međutim, čini se da McDonald's ove novine nije uveo na vrijeme. Konkurenti su u ovom slučaju reagirali brže. Istina, u trenutku kada je tzv. zdraviji meni postao dio ponude, McDonald's je zabilježio nagli skok prodaje, ali to nije moglo pobiti činjenicu da kasni za svojim najvećim rivalima na američkom tržištu - lancima Burger King i Wendy's - unatoč tome što još uvijek ima sedam puta veću prodaju od oba konkurenta zajedno.
Stagnaciju ili pad prodaje, s druge strane, nisu prijavili samo McDonald'sovi restorani u Americi, već diljem svijeta. Francuska, najznačajnije McDonald'sovo tržište u Europi, tek je u trećem tromjesečju ove godine prijavila rast prodaje, a prodaja u Njemačkoj je nestabilna - naizmjenično pada i raste. Predstavnici McDonald's smatraju da bi dodatno podizanje cijena proizoda u Europi moglo loše utjecati na rast profita, te da to neće ni uraditi.
I Japan i Kina su prijavili pad prodaje u trećem kvartalu ove godine, što će znatno utjecati na ukupne rezultate tvrtke u Aziji, Bliskom istoku i Africi. Ovi podaci su McDonald's naveli odgoditi otvorenje novih restorana na tržištima u razvoju poput Kine.
pročitajte članke

Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.
Popularno na forumu
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?