McDonald’s je u posljednjih godinu dana načinio mnoge izmjene u kompaniji - od promjene top menadžera do uvođenja novih proizvoda u izbornik svojih restorana. Prema najnovijim pokazateljima, međutim, čini se da McDonald’s kasni u promenama za svojim najvećim rivalima na američkom tržištu.
Srijeda
23.10.2013
McDonald’s se u Americi suočava sa stagnacijom prodaje. Podaci pokazuju da će slabljenje nastaviti i u četvrtom kvartalu - i ne samo na matičnom tržištu, već i u drugim dijelovima svijeta.
 

Prema posljednjim predviđanjima, prodaja u McDonald'sovim restoranima na globalnom nivou će ostati na istoj razini. Kako je objavljeno, prodaja ni u trećem kvartalu ove godine nije porasla, što je ispod očekivanog. Predstavnici tvrtke, međutim, kažu da je za slabe rezultate prodaje u ovoj godini isključivo kriva teška ekonomska situacija u svijetu. Jedini segment poslovanja koji još uvijek generira profit je McCafe, koji je donekle zamaskirao slabije rezultate u segmentu po kome je McDonald's, zapravo, postao slavan u svijetu - prodaji hamburgera i pomfrita.

Mnogo toga se, kako primjećuju analitičari, promijenilo na ugostiteljskom tržištu u Americi i od tradicionalnih fast-food lanaca se traži da prate trendove koje nameće nova, mlađa generacija mušterija. Uvođenje zdravijih niskokaloričnijih obroka u izbornik je samo jedan od zahtjeva. I McDonald's je svoj ​​tradicionalni meni proširio neuobičajenim obrocima - zobene kaše, "zamotuljci" (wraps) s puno više svježe salate i niskokalorični napitci postali su dio standardne ponude, a prodavačima je naloženo da mušterije od sada obavezno pitaju žele li salatu prije nego pomfrit uz obrok s mesom.

Međutim, čini se da McDonald's ove novine nije uveo na vrijeme. Konkurenti su u ovom slučaju reagirali brže. Istina, u trenutku kada je tzv. zdraviji meni postao dio ponude, McDonald's je zabilježio nagli skok prodaje, ali to nije moglo pobiti činjenicu da kasni za svojim najvećim rivalima na američkom tržištu - lancima Burger King i Wendy's - unatoč tome što još uvijek ima sedam puta veću prodaju od oba konkurenta zajedno.

Stagnaciju ili pad prodaje, s druge strane, nisu prijavili samo McDonald'sovi restorani u Americi, već diljem svijeta. Francuska, najznačajnije McDonald'sovo tržište u Europi, tek je u trećem tromjesečju ove godine prijavila rast prodaje, a prodaja u Njemačkoj je nestabilna - naizmjenično pada i raste. Predstavnici McDonald's smatraju da bi dodatno podizanje cijena proizoda u Europi moglo loše utjecati na rast profita, te da to neće ni uraditi.

I Japan i Kina su prijavili pad prodaje u trećem kvartalu ove godine, što će znatno utjecati na ukupne rezultate tvrtke u Aziji, Bliskom istoku i Africi. Ovi podaci su McDonald's naveli odgoditi otvorenje novih restorana na tržištima u razvoju poput Kine.