S partnerima je lakše

Marcin Stankowski, voditelj marketinga tvrtke Kakadu
Krajem 2008. vlasnici tri neovisna pet-shopa u Poljskoj odlučili su udružiti svoje snage i uneti promjenu u način rada. Osnovali su tvrtku i počeli "graditi" lanac pet centara pod brandom Kakadu, vjerujući da će kao jedan, ali veliki i moćniji sustav, lakše uspjeti konsolidirati poslovanje i izbjegnuti zatvaranje svojih podružnica – što, nažalost, velikom broju poduzetnika iz branše nije pošlo za rukom, naročito u godinama najveće krize. Unatoč očiglednoj "rascjepkanosti" tržišta, na kojem djeluje nekoliko tisuća nezavisnih pet-shopova, Kakadu se, udruživanjem i širenjem lanca, uspio izdvojiti iz nepovezane mreže prodavača, učvrsti poziciju. Za manje od pet godina, postali su vodeća tvrtka u branši u Poljskoj.
Kakadu sada već ima 40 trgovina u prodajnoj mreži, a prošle su godine pokrenuli projekt uvođenja novih partnera u svoj sustav.
Potencijalni partneri koji bi radili pod brandom Kakadu ne bi morali plaćati nikakave naknade za ulazak u posao, niti za brandiranje prodajnog objekta, punjenje robom, marketing ili stalnu podršku. Kako naglašavaju u tvrtki, ponuda je idealna za sve poduzetnike koji već imaju pet-shopove, trgovce koji žele proširiti asortiman ili vlasnike veterinarskih ordinacija koji žele ponuditi nešto više svojim stalnim klijentima. Sve što partner treba "uložiti" jesu – ljubav prema životinjama i rad. Novinarima našeg poljskog portala Franchising.pl to je potvrdio i Marcin Stankowski, voditelj marketinga tvrtke Kakadu.
Kada ste počeli razmišljati o uvođenju novih partnera u sustav?
Ideja o partnerskim podružnicama koje bi poslovale pod našim brandom došla je, zapravo, od samih partnera, tj. neovisnih trgovaca koji su prepoznali potencijal našeg branda. Oni su pokrenuli pitanje ulaska u sustav tvrtke Kakadu, a mi smo počeli razmišljati o konceptu i, konačno, odlučili proširiti mrežu i partnerskim podružnicama. Koncept promoviramo od rujna ove godine, a sudjelovanje na Sajmu franšiza u Varšavi je bio jedan od prvih koraka u tom procesu.
Kakadu pet-shopovi se za sada uglavnom nalaze u trgovačkim centrima. Da li će i partneri biti vezani za ovu vrstu lokacija?
Ne, naprotiv. Želimo proširiti koncept i na lokacije izvan tržnih centara. Naravno, lokacija je bitna, ali svaki poslovni prostor u prometnijim ulicama je dobar izbor, kao i u većim stambenim četvrtima. Takođe, dugoročno gledano, namjeravamo otvoriti svoje podružnice u svim gradovima s više od 50.000 stanovnika. Međutim, to ne znači da ćemo odbiti suradnju s potencijalnim partnerima iz manjih gradova.
Tko bi bio poželjan partner?
Prije svega, i logično, netko tko već vodi pet-shop, jer ti ljudi već imaju svo potrebno znanje i iskustvo. Međutim, svakako su dobrodošli i ljudi koji ne rade u ovoj branši. Poduzetnici koji već imaju razrađen posao u trgovini, ali žele diverzificirati svoje poslovanje. Takođe, vlasnici veterinarskih ordinacija koji žele proširiti svoju standardnu uslugu.
Smatrate da i osobe koje dosad nisu radile u trgovini kućnih ljubimaca mogu ući bez problema u ovu vrstu djelatnosti?
Mislim da, ako ste vrijedni i poduzetni, možete raditi što god poželite, jer nema posla koji se ne može naučiti. Jednostavno, ključ uspjeha za našeg budućeg partnera jeste samo u želji za učenjem. Što znači da nije dovoljno samo da volite životinje, već da želite i raditi.
pročitajte članke

Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Iz želje da ponude atraktivan, ali dostupan prodajni prostor za male proizvođače, kreativce i dizajnere, u Beču je 2015. otvorena specijalizirana trgovina s' Fahl. Potražnja je potakla i razvoj franšizne mreže, a primatelje franšize sada traže i u Hrvatskoj.
Zašto je lakše poslovati u franšiznom sustavu, kakvu je podršku dobila od davatelja franšize u uvjetima pandemije te što je iz toga naučila, otkriva Anna Kulczyk-Szymańska, primateljica franšize poljskog trgovačkog lanca Lewiatan
Želite biti deo Fahl obitelji? Kontaktirajte nas i pokrenite vlastiti posao!
Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježili su prethodnu godinu djelovanja franšiznog sustava Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni za vrijeme karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.