S partnerima je lakše

Marcin Stankowski, voditelj marketinga tvrtke Kakadu
Krajem 2008. vlasnici tri neovisna pet-shopa u Poljskoj odlučili su udružiti svoje snage i uneti promjenu u način rada. Osnovali su tvrtku i počeli "graditi" lanac pet centara pod brandom Kakadu, vjerujući da će kao jedan, ali veliki i moćniji sustav, lakše uspjeti konsolidirati poslovanje i izbjegnuti zatvaranje svojih podružnica – što, nažalost, velikom broju poduzetnika iz branše nije pošlo za rukom, naročito u godinama najveće krize. Unatoč očiglednoj "rascjepkanosti" tržišta, na kojem djeluje nekoliko tisuća nezavisnih pet-shopova, Kakadu se, udruživanjem i širenjem lanca, uspio izdvojiti iz nepovezane mreže prodavača, učvrsti poziciju. Za manje od pet godina, postali su vodeća tvrtka u branši u Poljskoj.
Kakadu sada već ima 40 trgovina u prodajnoj mreži, a prošle su godine pokrenuli projekt uvođenja novih partnera u svoj sustav.
Potencijalni partneri koji bi radili pod brandom Kakadu ne bi morali plaćati nikakave naknade za ulazak u posao, niti za brandiranje prodajnog objekta, punjenje robom, marketing ili stalnu podršku. Kako naglašavaju u tvrtki, ponuda je idealna za sve poduzetnike koji već imaju pet-shopove, trgovce koji žele proširiti asortiman ili vlasnike veterinarskih ordinacija koji žele ponuditi nešto više svojim stalnim klijentima. Sve što partner treba "uložiti" jesu – ljubav prema životinjama i rad. Novinarima našeg poljskog portala Franchising.pl to je potvrdio i Marcin Stankowski, voditelj marketinga tvrtke Kakadu.
Kada ste počeli razmišljati o uvođenju novih partnera u sustav?
Ideja o partnerskim podružnicama koje bi poslovale pod našim brandom došla je, zapravo, od samih partnera, tj. neovisnih trgovaca koji su prepoznali potencijal našeg branda. Oni su pokrenuli pitanje ulaska u sustav tvrtke Kakadu, a mi smo počeli razmišljati o konceptu i, konačno, odlučili proširiti mrežu i partnerskim podružnicama. Koncept promoviramo od rujna ove godine, a sudjelovanje na Sajmu franšiza u Varšavi je bio jedan od prvih koraka u tom procesu.
Kakadu pet-shopovi se za sada uglavnom nalaze u trgovačkim centrima. Da li će i partneri biti vezani za ovu vrstu lokacija?
Ne, naprotiv. Želimo proširiti koncept i na lokacije izvan tržnih centara. Naravno, lokacija je bitna, ali svaki poslovni prostor u prometnijim ulicama je dobar izbor, kao i u većim stambenim četvrtima. Takođe, dugoročno gledano, namjeravamo otvoriti svoje podružnice u svim gradovima s više od 50.000 stanovnika. Međutim, to ne znači da ćemo odbiti suradnju s potencijalnim partnerima iz manjih gradova.
Tko bi bio poželjan partner?
Prije svega, i logično, netko tko već vodi pet-shop, jer ti ljudi već imaju svo potrebno znanje i iskustvo. Međutim, svakako su dobrodošli i ljudi koji ne rade u ovoj branši. Poduzetnici koji već imaju razrađen posao u trgovini, ali žele diverzificirati svoje poslovanje. Takođe, vlasnici veterinarskih ordinacija koji žele proširiti svoju standardnu uslugu.
Smatrate da i osobe koje dosad nisu radile u trgovini kućnih ljubimaca mogu ući bez problema u ovu vrstu djelatnosti?
Mislim da, ako ste vrijedni i poduzetni, možete raditi što god poželite, jer nema posla koji se ne može naučiti. Jednostavno, ključ uspjeha za našeg budućeg partnera jeste samo u želji za učenjem. Što znači da nije dovoljno samo da volite životinje, već da želite i raditi.
pročitajte članke

Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Iz želje da ponude atraktivan, ali dostupan prodajni prostor za male proizvođače, kreativce i dizajnere, u Beču je 2015. otvorena specijalizirana trgovina s' Fahl. Potražnja je potakla i razvoj franšizne mreže, a primatelje franšize sada traže i u Hrvatskoj.
Zašto je lakše poslovati u franšiznom sustavu, kakvu je podršku dobila od davatelja franšize u uvjetima pandemije te što je iz toga naučila, otkriva Anna Kulczyk-Szymańska, primateljica franšize poljskog trgovačkog lanca Lewiatan
Želite biti deo Fahl obitelji? Kontaktirajte nas i pokrenite vlastiti posao!
Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježili su prethodnu godinu djelovanja franšiznog sustava Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni za vrijeme karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Vedrana Kosanović, primateljica master franšize hrvatskog benda L'Arome, zadužena je za širenje mreže u Srbiji. U nešto više od godinu dana, na tom je tržištu otvoreno osam parfumerija.
Poslovni model jednog od najuspješnijih franšiznih sustava temelji se na nekoliko jednostavnih načela. Što je utjecalo na globalni uspjeh McDonald’sa?