Pohod na istok

Konkretnije, Billa planira u Ukrajini otvori još 10 prodajnih jedinica, au Rumunjskoj 13 do kraja ove godine. Time bi se broj Billa radnji u Rumunjskoj popeo na ukupno 71. Grupa je, inače, pored Bille na rumunjskom tržištu prisutna kroz još 2 lanca - Penny Market i Penny Market XXL.
Broj Penny Market radnji je već dostigao 127, a lanac je poslovanje započeo 2005. godine. Za isto vrijeme otvoreno je ukupno 6 Penny Market XXL marketa. Penny Market većinu robe - po čemu je specifičan - nabavlja od domaćih dobavljača, a tek ukoliko ne postoji adekvatan domaći proizvod na rafove stiže uvozna roba - ali i dalje cjenovno prilagođena potrebama rumunjskih potrošača.
Supermarketi Billa u središnjoj i istočnoj Europi su dio kompanije Eurobilla Warengandel AG sa sjedištem u Austriji. Tvrtka je ekspanziju u središnjoj i istočnoj Europi započela kasnih devedesetih. Janusz Kulik, generalni direktor Rewe International kaže da tržišta središnje i istočne Europe i dalje imaju tendenciju rasta. - Potencijali za rast na tim tržištima su i dalje ogromni - kaže on.
Supermarketi Billa - skraćeno od Billiger Laden ili jeftina kupnja - je vodeći maloprodajni lanac u Austriji. Ovaj lanac koji nastupa pod parolom "Billa-najbolje za mene" ima više od 1.000 supermarketa i zapošljava 15.000 radnika. Pored Austrije, posluju u Hrvatskoj, Bugarskoj, Rumunjskoj, Češkoj, Slovačkoj, Poljskoj, Ukrajini, Rusiji i Italiji.
Billa u Hrvatskoj posluje od 1999. godine a do danas posjeduje 55 prodajnih jedinica od čega su čak polovica supermarketi. Ovakav broj radnji dijelom je posljedica generičkog rasta ali i akvizicija - Billa je 2005. preuzela trgovinu minaciju i time značajno ubrzala ekspanziju. Billa u Hrvatskoj zapošljava oko 1700 radnika.
Mada je radnjama preplavila okolna tržišta Billa još nije započela poslovanje u Srbiji niti je poznato da li se uopće razmatra ulazak na ovdašnje tržište.
Također, Billa, ali ni ostali trgovački dijelovi grupe još uvijek ne koriste franšizing za širenje mreže u Istočnoj Europi - što recimo jeste bio slučaj u Italiji.
Rewe Grupa u čijem se sastavu nalazi i poznati tur operater Der tour (koji za razliku od Billa posluje u Srbiji) prošle godine je ostvarila prodaju vrijednu 48 milijardi eura. U toj kompaniji zaposleno je 323 tisuća radnika.
pročitajte članke

Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Iz želje da ponude atraktivan, ali dostupan prodajni prostor za male proizvođače, kreativce i dizajnere, u Beču je 2015. otvorena specijalizirana trgovina s' Fahl. Potražnja je potakla i razvoj franšizne mreže, a primatelje franšize sada traže i u Hrvatskoj.
Zašto je lakše poslovati u franšiznom sustavu, kakvu je podršku dobila od davatelja franšize u uvjetima pandemije te što je iz toga naučila, otkriva Anna Kulczyk-Szymańska, primateljica franšize poljskog trgovačkog lanca Lewiatan
Želite biti deo Fahl obitelji? Kontaktirajte nas i pokrenite vlastiti posao!
Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježili su prethodnu godinu djelovanja franšiznog sustava Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni za vrijeme karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.