Hladan prijem

Što najviše muči prodavače sladoleda u Poljskoj? Činjenica da sezona prodaje sladoleda traje vrlo kratko - u najboljem slučaju, od svibnja do kraja ljeta. Kako sami prodavači kažu, to je i zbog toga što kod potrošača u Poljskoj postoji duboko uvriježena navika da se sladoled kupuje i konzumira isključivo - ljeti. Međutim, ono što iznenađuje, ova okolnost ne utječe na porast slastičarnica koje nude sladoled tijekom cijele godine. Najviše i najčešće ih ima po trgovačkim centrima, gdje godišnja doba ili vremenski uvjeti ne bi trebali utjecati na broj posjetitelja. To, s druge strane, ne umanjuje potrebu proizvođača i prodavača sladoleda da pronalaze načine kako bi "produžili sezonu".
Da nije jednostavno mijenjati navike, dokazuje i jedan od domaćih prodavača sladoleda. - Pokušali smo i s tim da u ponudu uvedemo dodatne proizvode - vafle i kolače. Međutim, na ovim prostorima, kraj rujna označava i kraj prodajne sezone - priznaje Radoslaw Charubin, vlasnik franšiznog koncepta Lody Bonano.
I pored toga, Lody Bonano ima skoro stotinu primatelja franšize, budući da su uvjeti za otvaranje slastičarnice vrlo povoljni, a za pokretanje posla, u prosjeku, ne treba više od nekoliko mjeseci.
S druge strane, a kako smo svojevremeno pisali, jedan od najpoznatijih proizvođača sladoleda na svijetu - američki Häagen-Dazs, suočen je s izvjesnim krajem franšiznog poslovanja u Poljskoj. Naime, kada je 2007. ušao na tržište ove zemlje, Häagen-Dazs je imao prilično ambiciozne planove. Američka tvrtka je smatrala da će strategija otvorenja slastičarnica na najprestižniju lokacijama u svim većim gradovima Poljske, brzo i sigurno uroditi plodom. U krajnjem ishodu, franšiznu mrežu je trebalo činiti čak 150 lokala.
Od tada su, međutim, otvorili tri lokala, a u ovom trenutku, radi samo jedna franšizna slastičarnica u centru Varšave. Kako prenose poljski mediji, Häagen-Dazs bi se uskoro mogao povući iz Poljske, pošto je sve manje i kupaca koji su za kuglu sladoleda spremni platiti skoro 2 eura. Američkoj tvrtki, međutim, to neće biti veliki gubitak, budući da svoj sladoled prodaju još u 70 zemalja, diljem svijeta.
Poljski mediji ipak navode i da Häagen-Dazs neće u potpunosti nestati s tržišta Poljske. U mnogim trgovinama robe široke potrošnje sladoled se prodaje više nego dobro. Ovakav vid distribucije je za američki brand, izgleda, daleko isplativiji, a pored toga, ne zahtjeva ni tako veliku investiciju kao pri otvorenju slastičarnice, što je svakako utjecalo na mali broj zainteresiranih primatelja franšze. Primatelj Häagen-Dazs franšize je, recimo, samo za pokretanje posla morao izdvojiti najmanje 125.000 eura, dok je za ulaznu naknadu trebao izdvojiti dodatnih 25.000 eura.
Izvor: Franchising.pl
pročitajte članke

Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Popularno na forumu
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?