Dašak Beča u Zagrebu

Na slici: Damir i Tino Sevlić, svečano otvorenje Aide u Zagrebu
Obitelj Prousek je davne 1913. u Beču otvorila svoju prvu kavanu pod imenom Aida. Tijekom godina, ova kave-slastičarnica je postala jedno od nezaobilaznih mjesta za izlazak u Beču, a krajem lipnja prošle godine, dobila je i svoju prvu franšiznu podružnicu na stranom tržištu - u Hrvatskoj. Naime, braća Damir i Tino Sevlić, direktori tvrtke Bečka Kavana, postali su nositelji master franšize kavane Aida za područje Hrvatske.
Sam koncept braća Sevlić su imali priliku upoznati iz prve ruke. - Obojica smo studirali u Beču, te smo mogli vidjeti što to Beču znači Aida. Svidio nam se cijeli koncept, te smo odlučili prenijeti dašak Beča i u Zagreb - priča Damir Sevlić.
Međutim, kako kažu, odluku nisu donijeli na prečac. To što potječu iz obitelji koja dugi niz godina posluje u ugostiteljskoj branši, bila je samo početna prednost. - Imali smo potrebno iskustvo za ovaj posao. Međutim, projektom Aida smo se intenzivno bavili više od šest mjeseci. Željeli smo proučiti sve prednosti i mogućnosti u ovoj branši. Najzad, procijenili smo kako Zagrebu i Hrvatskoj nedostaje ovakva vrsta ponude, te smo riješili ostvariti svoje planove i želje - objašnjava Sevlić.
Koncept franšize, kako kaže, bio im je poznat i prije no što su postali vlasnici master franšize. - No, naravno, svaka franšiza ima svoje specifičnosti, i s njima smo se upoznavali pokretajući ovaj posao. Sam koncept franšize je vrlo zanimljiv, jer dobivate uvid u dugogodišnje iskustvo renomiranih tvrtki. To poprilično olakšava posao, uzimajući u obzir da iza vas stoji već izgrađen brend i reputacija. Međutim, najbitnije je adekvatno procijeniti potencijal tržišta na koje ulazite, te odabrati lokaciju koja će najbolje dokazati taj potencijal - smatra Damir Sevlić.

Prije potpisivanja franšiznog ugovora prošli su kroz iscrpne pregovore s davateljem franšize. - Bilo je važno da usuglasimo stavove i što bolje razumijemo koncept poslovanja. Radili smo analizu tržišta i kapaciteta, napravili smo detaljan poslovni plan i kalkulacije profitabilnosti, te plan razvijanja same tvrtke - objašnjava. - Međutim, jako bitan dio je bio i pronalazak adekvatne lokacije, budući da Aida zahtjeva premium lokacije za svoje objekte - naglašava Sevlić.
S druge strane, podijelivši svoje stogodišnje iskustvo, davatelj franšize je umnogome pomogao u pokretanju tvrtke i poslovanja. - Također, dobili smo pomoć i pri odabiru opreme, definiranju stila uređenja, pa i odabira asortimana, pozicioniranja brenda, cijena i marketing strategija za ovo tržište. Očekujemo da se ovakav dobar partnerski odnos razvija i u budućnosti - kaže Damir Sevlić.
Budući da su nositelji master franšize, braća Sevlić planiraju u naredne dvije godine razviti lanac kavana pod brendom Aida diljem Hrvatske. Damir Sevlić potvrđuje da su do sada imali više zainteresiranih za single-unit franšizu, ali pošto su i sami bili u fazi uhodavanja prve poslovnice, nisu ulazili u konkretne pregovore. - Od ove godine, međutim, počinjemo s konkretnim razgovorima kako bi se do početka sljedeće sezone i realizirali - kaže Sevlić.
Zainteresiranim poduzetnicima u Hrvatskoj nude različite vrste partnerskih aranžmana. Primatelj franšize se može odlučiti za klasičnu podfranšiznu (single-unit) jedinicu, gdje uzima franšizu za jednu ili više poslovnica, ali može biti i partner u joint-venture projektu. - Ako zainteresirani kandidat, na primjer, ima kvalitetan poslovni prostor, u njemu bi se, kao dio zajedničkog projekta, mogla otvoriti poslovnica Aide - objašnjava Sevlić. Potencijalni primatelji franšize zauzvart mogu očekivati punu potporu u pokretanju i razvijanju poslovanja - od odabira lokacije, uređenja, preko pozicioniranja cijena, odabira asortimana i broja uposlenika, pa do obuke uposlenika u zagrebačkoj poslovnici.
Za ovu godinu, kako kažu, cilj je ostvaren: otvorili su prvu kave-slastičarnicu u samom centru Zagreba, radili na stabilizaciji poslovanja i podizanju svijesti o brendu. - Na kraju, uvjerili smo se da je Aida vrlo dobro prepoznata i prihvaćena u Zagrebu i raduje nas što nam se planovi ostvaruju u skladu s očekivanjima. Vidimo i da su naši gosti zadovoljni kvalitetom i asortimanom proizvoda, uslugom, te ukupnim ambijentom i uređenjem prostora. A to nam je bio i ostaje primarni cilj - kaže Sevlić.
pročitajte članke

Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Popularno na forumu
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?