Izazov i za velike

U uvjetima teške gospodarske situacije, kakvi u ovom trenutku vladaju u ugostiteljskom sektoru u Češkoj, borba između brandova i njihov opstanak na tržištu postaje još teži. Posljedice osjeća čak i američki lanac brze hrane McDonald's. Kako navode novinari češkog portala Franchising.cz, prihod od prodaje u McDonald'sovim restoranima je prošle godine pao za 1,8 posto - na nešto manje od 4,1 milijardu čeških kruna (oko 150 milijuna eura).
- Ovakav rezultat isključivo je posljedica nepovoljne gospodarske situacije, koja pogađa sve tvrtke na ugostiteljskom tržištu Češke - kaže Drahomírá Jiráková, menadžerica za odnose s javnošću tvrtke McDonald's u Češkoj. Prema internim podacima tvtrke, međutim, njihove restorane u Češkoj prošle godine posjetilo je 58 milijuna ljudi.
Američki gigant je pokazao da može i zna kako se izboriti za svoje mjesto na tržištu. Tvrtka je samo u 2013. godini otvorila sedam novih restorana, ali i predstavila novi franšizni koncept - manji format restorana koji bi mogao da se "smjesti" u manje trgovinske centre, željezničke ili autobusne stanice. - Ovaj koncept bi u budućnosti trebao igrati vrlo važnu ulogu, kao ključni dio naše strategije širenja na nova područja - kaže Jiráková. Prve dvije podružnice su, naime, već otvorene u Pragu.
Kada tržište slabi, tvrtke obično razmišljaju kako da srežu svoje troškove. McDonald's je, naprotiv, prošle godine u razvijanje poslovanja uložio 285,5 milijuna kruna (oko 10 milijuna eura), što je najveći iznos ulaganja u proteklih 15 godina. Na kraju godine, tvrtka je u Češkoj imala 93 restorana, od čega je 18 radilo pod franšizom. - Ove godine planiramo otvoriti tri do četiri nova restorana - dodaje na kraju Jiráková.
Izvor: Franchising.cz
pročitajte članke

Američki lanac pizzerija Pizza Hut dolazi u Hrvatsku, u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Prema statistici Subwaya, u prvoj godini rada u Hrvatskoj najpopularniji Subway sendvič je ChickenTeriyaki, koji je bio svaki četvrti naručeni Subway sendvič.
Ekofungi nadomak Beograda proizvodi organsku gljivu. Njihove brojne inovacije snižavaju troškove proizvodnje, a maksimizuju prinose. Je li u poljoprivredi moguće razviti franšizu, razgovarali smo s vlasnicom tvrtke Ivankom Milenković.
Peta međunarodna hotelsko-investicijska konferencija Adria Hotel Forum (AHF) održat će se 8. i 9. veljače u hotelu Sheraton u Zagrebu. Forum će privući najzvučnija imena globalne hotelske industrije.
Popularno na forumu
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?