Izazov i za velike

U uvjetima teške gospodarske situacije, kakvi u ovom trenutku vladaju u ugostiteljskom sektoru u Češkoj, borba između brandova i njihov opstanak na tržištu postaje još teži. Posljedice osjeća čak i američki lanac brze hrane McDonald's. Kako navode novinari češkog portala Franchising.cz, prihod od prodaje u McDonald'sovim restoranima je prošle godine pao za 1,8 posto - na nešto manje od 4,1 milijardu čeških kruna (oko 150 milijuna eura).
- Ovakav rezultat isključivo je posljedica nepovoljne gospodarske situacije, koja pogađa sve tvrtke na ugostiteljskom tržištu Češke - kaže Drahomírá Jiráková, menadžerica za odnose s javnošću tvrtke McDonald's u Češkoj. Prema internim podacima tvtrke, međutim, njihove restorane u Češkoj prošle godine posjetilo je 58 milijuna ljudi.
Američki gigant je pokazao da može i zna kako se izboriti za svoje mjesto na tržištu. Tvrtka je samo u 2013. godini otvorila sedam novih restorana, ali i predstavila novi franšizni koncept - manji format restorana koji bi mogao da se "smjesti" u manje trgovinske centre, željezničke ili autobusne stanice. - Ovaj koncept bi u budućnosti trebao igrati vrlo važnu ulogu, kao ključni dio naše strategije širenja na nova područja - kaže Jiráková. Prve dvije podružnice su, naime, već otvorene u Pragu.
Kada tržište slabi, tvrtke obično razmišljaju kako da srežu svoje troškove. McDonald's je, naprotiv, prošle godine u razvijanje poslovanja uložio 285,5 milijuna kruna (oko 10 milijuna eura), što je najveći iznos ulaganja u proteklih 15 godina. Na kraju godine, tvrtka je u Češkoj imala 93 restorana, od čega je 18 radilo pod franšizom. - Ove godine planiramo otvoriti tri do četiri nova restorana - dodaje na kraju Jiráková.
Izvor: Franchising.cz
pročitajte članke

Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Popularno na forumu
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?