Kad kava donosi profit

Starbucks, najveći lanac kafeterija na svijetu, objavio je nedavno rezultate poslovanja za prvi kvartal tekuće fiskalne godine (listopad-prosinac 2013.) Prema tom izvještaju, konsolidirani neto prihodi su porasli za 12 posto u odnosu na isti period prethodne godine, i danas iznose rekordnih 4,2 milijarde dolara. U isto vrijeme, konsolidirani tekući prihod je skočio za 29 posto i iznosi 814 milijuna dolara, dok je konsolidirani neto prihod porastao za zavidnih 19,2 posto.
- Starbucksovi dobri poslovni rezultati još jednom dokazuju snagu sustava, posebno kad se uzme u obzir da nepovoljna ekonomska situacija u svijetu još uvijek traje - izjavio je financijski direktor Starbucksa Troy Alstead. - Međutim, opći rast prodaje, koji inače karakterizira vrijeme oko novogodišnjih blagdana, doveo je do značajnog rasta prometa i prodaje i u našim kafeterijama, što je, u kombinaciji s najboljom Starbucksovom ponudom i uslugama, dovelo do još jednog rekordnog kvartalnog prihoda - objašnjava on.
Prema objavljenim podacima, prodaja na globalnoj razini je porasla za 5 posto, a praćena je rastom prometa od 4 posto, što je rezultat koji je Starbucks postigao i na tržištima Sjeverne i Južne Amerike. Najveći rast prodaje od 8 posto, u kombinaciji s najvećim rastom prometa od 7 posto, američki lanac je, pak, doživio na tržištima Kine i zemalja pacifičke Azije.
Zanimljivo je da je u regiji Europe, Bliskog istoka i Afrike prodaja porasla za 5 posto, a promet za 3 posto, što je najbolji rezultat koji je tvrtka zabilježila u ovoj regiji u prethodnih 13 kvartala. U svjetlu ove činjenice, ne treba zaboraviti da su i dobri financijski rezultati "ohrabrili" menadžment Starbucksa i naveli ga prihvatiti "alternativnu" strategiju za širenje mreže - franšizing. Tvrtka je, tako, krajem prošle godine potvrdila da planira otvoriti više od 200 kafeterija u EMEA regiji, od čega bi 75 posto bilo pod licencnim ugovorom ili u rukama - primatelja franšize.
Na globalnoj razini, Starbucks je samo u posljednjem kvartalu otvorio 417 novih lokala - neusporedivo više, u odnosu na 212 prodajnih jedinica, koliko ih je bilo otvoreno u prvom kvartalu fiskalne 2013. godine. Pod Starbucksovim brandom u svijetu trenutno posluje 20.814 kafeterija.
pročitajte članke

Američki lanac pizzerija Pizza Hut dolazi u Hrvatsku, u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Prema statistici Subwaya, u prvoj godini rada u Hrvatskoj najpopularniji Subway sendvič je ChickenTeriyaki, koji je bio svaki četvrti naručeni Subway sendvič.
Ekofungi nadomak Beograda proizvodi organsku gljivu. Njihove brojne inovacije snižavaju troškove proizvodnje, a maksimizuju prinose. Je li u poljoprivredi moguće razviti franšizu, razgovarali smo s vlasnicom tvrtke Ivankom Milenković.
Peta međunarodna hotelsko-investicijska konferencija Adria Hotel Forum (AHF) održat će se 8. i 9. veljače u hotelu Sheraton u Zagrebu. Forum će privući najzvučnija imena globalne hotelske industrije.
Popularno na forumu
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?