Pod Starbucksovim brandom u svijetu trenutno posluje 20.814 kafeterija.
Utorak
28.01.2014
Prošla godina se dobro završila za Starbucks. Prema posljednjem financijskom izvještaju, američki lanac je postigao rekordan rast prihoda.
 

Starbucks, najveći lanac kafeterija na svijetu, objavio je nedavno rezultate poslovanja za prvi kvartal tekuće fiskalne godine (listopad-prosinac 2013.) Prema tom izvještaju, konsolidirani neto prihodi su porasli za 12 posto u odnosu na isti period prethodne godine, i danas iznose rekordnih 4,2 milijarde dolara. U isto vrijeme, konsolidirani tekući prihod je skočio za 29 posto i iznosi 814 milijuna dolara, dok je konsolidirani neto prihod porastao za zavidnih 19,2 posto.

- Starbucksovi dobri poslovni rezultati još jednom dokazuju snagu sustava, posebno kad se uzme u obzir da nepovoljna ekonomska situacija u svijetu još uvijek traje - izjavio je financijski direktor Starbucksa Troy Alstead. - Međutim, opći rast prodaje, koji inače karakterizira vrijeme oko novogodišnjih blagdana, doveo je do značajnog rasta prometa i prodaje i u našim kafeterijama, što je, u kombinaciji s najboljom Starbucksovom ponudom i uslugama, dovelo do još jednog rekordnog kvartalnog prihoda - objašnjava on.

Prema objavljenim podacima, prodaja na globalnoj razini je porasla za 5 posto, a praćena je rastom prometa od 4 posto, što je rezultat koji je Starbucks postigao i na tržištima Sjeverne i Južne Amerike. Najveći rast prodaje od 8 posto, u kombinaciji s najvećim rastom prometa od 7 posto, američki lanac je, pak, doživio na tržištima Kine i zemalja pacifičke Azije.

Zanimljivo je da je u regiji Europe, Bliskog istoka i Afrike prodaja porasla za 5 posto, a promet za 3 posto, što je najbolji rezultat koji je tvrtka zabilježila u ovoj regiji u prethodnih 13 kvartala. U svjetlu ove činjenice, ne treba zaboraviti da su i dobri financijski rezultati "ohrabrili" menadžment Starbucksa i naveli ga prihvatiti "alternativnu" strategiju za širenje mreže - franšizing. Tvrtka je, tako, krajem prošle godine potvrdila da planira otvoriti više od 200 kafeterija u EMEA regiji, od čega bi 75 posto bilo pod licencnim ugovorom ili u rukama - primatelja franšize.

Na globalnoj razini, Starbucks je samo u posljednjem kvartalu otvorio 417 novih lokala - neusporedivo više, u odnosu na 212 prodajnih jedinica, koliko ih je bilo otvoreno u prvom kvartalu fiskalne 2013. godine. Pod Starbucksovim brandom u svijetu trenutno posluje 20.814 kafeterija.