Kvaliteta prije svega

Matej Varga
Prema broju restorana, Subway je najveći lanac brze usluge na svijetu i svakako jedan od najrazvijenijih franšiznih sustava. Zahvaljujući ambicioznim planovima ekspanzije, Subway je samo u Europi otvorio više od 4.200 restorana, a širenje mreže će biti jedan od glavnih ciljeva i ove godine. Kako je protekla 2013. godina u Slovačkoj, što očekuju u tekućoj godini, tko je idealni primatelj franšize i kakvu potporu može očekivati, novinarima našeg slovačkog portala Franchising.sk odgovarao je Matej Varga, zadužen za razvoj branda u Slovačkoj.
Možete li nam reći kako je Subway poslovao prošle godine na slovačkom tržištu? Koliko je otvoreno novih restorana?
Godina koja je za nama protekla je opet u znaku krize. Kupci su bili vrlo oprezni, mnogo više obazriviji kada su kupovina i ukupni troškovi u pitanju. Međutim, i pored toga, primijetili smo da je klijentima u Slovačkoj prije svega važna kvaliteta i da, generalno, zahtijevaju mnogo viši standard nego potrošači u zapadnoj Europi. Iako bi kvaliteta proizvoda trebala utjecati na promet više nego cijena, ipak i cijena igra važnu ulogu kad su klijenti odlučivali kome će pokloniti naklonost. A tijekom krize, cijena naročito dođe do izražaja. Mi smo, i pored toga, uspjeli održati isti nivo posjećenosti kao rekordne 2012. godine, što smatramo velikim uspjehom. Prošle godine je, pak, otvoren jedan novi restoran u Bratislavi.
Kakvi su planovi širenja za ovu godinu? Postoje li mjesta ili lokacije koje će biti više u fokusu?
Možemo reći da će 2014. biti godina snažnog razvoja za Subway u Slovačkoj. Trenutno, pripremamo otvorenje dva nova restorana, a za četiri restorana tražimo pogodne lokacije. A što se mjesta tiče, klijenti u Slovačkoj su navikli da Subway vide na nekoj od tradicionalnih lokacija, poput centra grada ili trgovinskog centra. U svijetu, međutim, Subway je poznat i kao "ekspert" za netradicionalne lokacije. To uključuje mjesta na kojima obično ne biste očekivali tradicionalni restoran - recimo, benzinske crpke, studenstski kampusi, bolnice, aerodromi, željezničke stanice, a u Sjedinjenim Državama, čak i bolnice.
Kakvu vrstu potpore primatelj Subway franšize može očekivati od matične tvrtke?
Ako ste zainteresirani otvoriti Subway restoran, ako ispunite sve zahtjeve i budete odabrani kao prava osoba za pokretanje franšize, onda možete očekivati bezrezervnu pomoć - već od prvih koraka. Pomoći ćemo pri izboru lokacije, pregovorima s vlasnicima prostora, dizajnu i opremanju restorana. Tvrtka, također, za sve primatelje franšize organizira dvotjednu intenzivnu obuku u jednom od naših centara za obuke u svijetu. Budući da informacija nikad ne može biti dosta, primatelj ima stalan pristup online forumima za potporu, jer potpora ne prestaje s otvorenjem restorana. Svaki restoran, međutim, redovito posjećuje ovlašteni konzultatant koji analizira i nadzire stanje u restoranu, provjerava poštuju li se standardi koje je propisala matična tvrtka. Na kraju, ali ne i najmanje važno, primateljima su na raspolaganju i zaposlenici iz regionalnih ureda diljem svijeta. Za Slovačku, recimo, regionalni centar je u Češkoj, u Pragu.
Tko je idealni primatelj Subway franšize?
Idealni kandidat je osoba poduzetničkog duha, koja će biti predana razvoju branda. Primatelj bi trebao biti spreman i sam raditi u restoranu, naročito u početku. Godište kandidata nije presudno. Među postojećim primateljima franšize ima ljudi svih dobi - u dvadesetima, tridesetima, četrdesetima, pa i pedesetima. Prednost ovog koncepta je zaista u njegovoj jednostavnosti, budući da vam nikakvo prethodno znanje iz gastronomije nije potrebno. Međutim, iskustvo u ovoj oblasti je svakako prednost.
Promatrajući konkurenciju na tržištu, po čemu se Subway izdvaja od ostalih?
To je sigurno - kvaliteta proizvoda. I to nas značajno odvaja od konkurencije. Velike količine svježeg povrća, ponuda sendviča koji imaju udjel masti manji od 6 grama, svježe pečen kruh - sve su to činjenice na koje smo ponosni! Razvojnu strategiju ne namjeravamo mijenjati ni u budućnosti. Naprotiv, želimo se i dalje širiti. U 2013. otvoreno je više od 40.000 restorana u 102 zemlje diljem svijeta. Po tom pitanju smo franšizni koncept bez premca. U Slovačkoj trenutno radi 10 Subway restorana, ali mogu reći da smo tek na početku razvoja na ovom tržištu.
Na temelju intervjua s našeg slovačkog portala Franchising.sk, priredila redakcija Franchising.hr.
pročitajte članke

Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Popularno na forumu
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?