Nogometni klub Gremio planira razviti vlastitu franšizu restorana brze hrane. Pod imenom "Hamburgueria 1903" već tijekom travnja bi trebao biti otvorena prva franšiza, a interijer restorana bi, sasvim prirodno, bio u bojama kluba (plavo-crno-bijela).
Četvrtak
27.02.2014
Kako bi franšizing mogao pomoći jednom nogometnom klubu? Brazilci daju zanimljiv primjer.
 

Jedan od najpoznatijih brazilskih nogometnih klubova Gremio nedavno je usvojio zanimljivu poslovnu ideju - odlučili su razviti vlastitu franšizu fast-food restorana. Prodajom franšize za restoran, klub bi, zapravo, obezbjedio dodatni izvor prihoda, koji bi se zatim koristio i za dovođenje novih igrača.

Odluka je prije svega bila potaknuta procjenom marketinškog tima koji je smatrao da treba iskoristiti dvije činjenice: da u Brazilu raste broj ljudi koji sve češće jedu u restoranima i da klub ima najvatrenije navijače. - U zemlji u kojoj se 37 posto novca troši na kupnju hrane koja se jede izvan doma, bio nam je potreban novi proizvod koji bi nam pomogao iskoristiti to što imamo najodanije navijače u Brazilu - izjavio je Beto Carvalho, marketing menadžer kluba.

Prema podacima sa službenih internetskih stranica, klub iz Porto Alegrea namjerava u narednih pet godina prodati više od 90 franšiza, po cijenama koje bi se, ovisno o formatu restorana, kretale od 80.000 do 270.000 dolara (približno od 60.000 do 200.000 eura). "Privilegiju" za kupnju franšizu dobit će najprije poduzetnici iz Porto Alegrea i njegove okoline, a najbolje lokacije bi bile u četvrtima s velikim brojem navijača ovog nogometnog kluba.

Gremio je, međutim, "uposlio" i svoje navijače - oni su dobili priliku glasovati na službenim stranicama, te tako izabrati ime restorana. Najzad, odabran je naziv koji ujedinjuje ono što će biti osnovni specijalitet restorana (hamburger) i ono što pripada povijesti kluba (godina osnutka). Pod imenom "Hamburgueria 1903" već tijekom travnja bi trebao biti otvoren prvi restoran. Interijer restorana će, sasvim prirodno, biti u bojama kluba (plavo-crno-bijela).

Privučeni ovom idejom, još nekoliko nogometnih klubova sada razmišlja o istom poslovnom modelu.