Rast prodaje, ali manje franšiza

Brendovi Zara, Bershka, Stradivarius, Oysho, Massimo Dutti, Pull&Bear i Uterque ostvarili su zajedno prošle godine dobre poslovne rezultate, pokazuje posljednji financijski izvještaj španjolske tvrtke Inditex, vlasnika spomenutih brendova. Neto prihod od prodaje u prošloj godini je dostigao 16,7 milijardi eura, što je pet posto više nego u 2012.
Tvrtka je, pored toga, otvorila 8.000 novih radnih mjesta, a pod njihovim krovom danas radi više od 125.000 djelatnika u 87 zemalja, objavljeno je u službenom priopćenju. Kako se navodi, grupa je tijekom prošle godine investirala 1,2 milijarde eura u obnovu i proširenje postojećih, ali i otvaranje novih trgovina. Samo tijekom prošle godine otvorili su 331 trgovinu, tako da sada u mreži imaju 6.340 prodajnih mjesta. Tvrtka, međutim, najavljuje da će ove godine investicije biti još veće (1,35 milijardi eura), te planiraju otvoriti 500 novih trgovina diljem svijeta.
Zanimljivo je da je tvrtka u posljednjih nekoliko godina veliki broj franšiznih trgovina vratila u svoje vlasništvo. Kako navode, cilj im je na što više tržišta poslovati izravno. Tako je početkom prošle godine Inditex preuzeo brend Zara u Finskoj i počeo izravno voditi četiri trgovine koliko ih trenutno ima u toj zemlji. Godinu dana ranije preuzeli su sve trgovine Massimo Dutti u Portugalu i Belgiji, koje su do tada poslovale kao franšize. Isto je učinjeno 2011. u Srbiji kada je Inditex od tadašnjeg primatelja franšize poznatih španjolskih brendova - Delta sporta - preuzeo franšizu. Te godine preuzeli su franšize i u Kazahstanu.
S druge strane, tvrtka je, primjerice, prošle godine produžila franšizni ugovor s Apranga Groupom - tvrtkom koja je primatelj franšize španjolskih brendova za baltičke zemlje. Ugovor je produžen do 2016. godine.
Kako kažu u tvrtki, u manjim i kulturno drugačijim zemljama brendovi se šire putem franšize. Osnovna karakteristika Inditex franšiznog modela je, kako navode, da se trgovinama pod franšizom upravlja potpuno isto kao trgovinama čiji je vlasnik sama tvrtke, i to u pogledu proizvoda, ljudskih resursa, obuke, izgleda izloga, dizajna interijera. Na kraju 2012. pod brendovima Inditexa poslovale su 763 franšizne trgovine.
Franšizing izgleda nije dio sveobuhvatne korporativne strategije Inditex Grupe, a to potvrđuje i izvješće konzultantske tvrtke Bridges Consulting, objavljen u travnju prošle godine. U izvješću se kaže da tvrtka franšize pokreće, recimo, u onim zemljama gdje nije moguće prisustvo stranog vlasništva, kao što je slučaj u zemljama Bliskog istoka. Trenutno 12 posto od ukupnog broja trgovina čine franšize koje su u fiskalnoj 2011/2012. generirale 14 posto prodaje na globalnoj razini.
pročitajte članke

Turski modni brand LOFT već 30 godina uspješno posluje na izuzetno konkurentnom tržištu proizvodnje i prodaje tekstilnih proizvoda. Sada su spremni za širenje u Europi, a franšizne partnere traže i u ovoj regiji.
Tvorci poljske modne marke Lekko pronašli su jedinstvenu nišu i kreirali filtrirne šalove. Potražnja je i tijekom ove epidemiološke krize porasla, najviše zbog preporuke da na javnim mestima usta i nos budu pokriveni.
Modnu je industriju također pogodila epidemiološka kriza, posebice od zatvaranja trgovačkih centara. Kako se franšizni sustavi snalaze u novim okolnostima?
Švedski modni brand H&M već posluje na 74 tržišta, a do kraja ove godine planira ući i u regiju Centralne Amerike uz pomoć iskusnog franšiznog partnera.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Popularno na forumu
Franšiza u second-hand dućanu
Postovanje,zanima me fransiza ,koji su uslovi,ja vec imam radnju polovne garderobe ali mi se dopada Vasa garderoba.Molim za odgovor I kontakt.Srdacan pozdravAleksandra
Franšiza u second-hand dućanu
Molim Vas informaciju kako doći do franšize Hasnaltruha?Hvala
Na korak do jeftine obuće
Poljska kompanija CCC u Hrvatskoj posluje direktno. Za sada nemaju nameru da se šire kroz franšizu.
Na korak do jeftine obuće
Pozdrav! Posluje li CCC u Hrvatskoj kao franšiza ili posluje izravno? Imam svoj poslovni prostor (90 kvadrata) pa me zanima postoji li interes za mjesta s 10000-20000...
Franšiza u second-hand dućanu
Uskoro ćete na našem portalu biti u mogućnosti da dobijete više informacija o mogućnostima za kupovinu Ír Használtruha franšize. Kako nam je preliminarno najavljeno,...
Franšiza u second-hand dućanu
Molim informaciju kako bih mogla otvoriti second hand dućan .