Valentin Stefanesku je prvo zapazio zadovoljne kupce koji su uživali u krumpirićima Surf’n’Fries. Zatim je i sam probao, uživao i najzad - postao poduzetnik koji je u Rumunjsku donio franšizu ovog hrvatskog fast-food lanca.
Petak
04.04.2014
Franšizni restoran fast-food lanca Surf’n’Fries otvoren je ovih dana u Bukureštu. Krumpirići iz Hrvatske mogli bi ubrzo postati "najbolji pomfri u gradu".
 

Prije nekoliko mjeseci vlasnici hrvatskog fast-food lanca Surf'n'Fries su objavili da su potpisali ugovor o master franšizi za teritoriju Rumunjske i da očekuju da će prvi lokal biti otvoren u Bukureštu, tijekom ožujka ove godine. Ovih dana, planovi su ostvareni, a Valentin Stefansku, nositelj master franšize, ispričao je novinarima našeg rumunjskog portala Franchising.info.ru kako je postao primatelj franšize, kako se žele pozicionirati na tržištu, ali i što još treba učiniti da bi postali prepoznatljiv brend u Rumunjskoj.

Valentin Stefanesku je na Surf'n'Fries naišao u Splitu, gdje je s dvojicom svojih partnera boravio na poslovnom putu. Odmah je, međutim, znao da je pronašao ono što su već određeno vrijeme tražili - potpuno novi koncept koji bi mogli razviti i u Rumunjskoj. - Na putu do hotela sam primijetio da veliki broj ljudi hoda ulicom i jede pomfrit iz nekakve vrlo zanimljive ambalaže - prisjeća se Stefanesku. - To me je toliko privuklo da sam odmah potražio mjesto gdje se prodaje. U redu su stajali ljudi svih uzrasta, i stari i mladi, roditelji s djecom... Na prvi pogled mi se sve dopalo: kromprići su se služili s mnoštvom ukusnih umaka, u vrlo lijepom pakiranju. Ali ono što me je najviše privuklo je bio sam koncept: to što možete kupiti ukusan pomfrit i jesti ga dok hodate ulicom s prijateljima, ili dok odlazite ili se vraćate s posla. Zapravo, najbolje je to što u istoj ambalaži dobivate cijeli meni: pomfrit, umake, pileće krokete, batake i sok. Ovakav koncept nije postojao u Rumunjskoj, tako da sam odlučio stupiti u kontakt s ljudima iz Surf'n'Fries - a - objašnjava Stefanesku kako je došao na ideju da Surf'n'Fries prenese u Rumunjsku.

Nakon što se upoznao s tvorcima i vlasnicima koncepta Andrijom Čolakom i Denisom Polićem, Stefanesku je nekoliko puta posjetio i matični restoran u Rijeci, a ono što je odmah primijetio je da je Surf'n'Fries "postao brend" u gradu koji je neusporedivo manji od Bukurešta, budući da Rijeka ima nešto više od 100.000 stanovnika. - Bio sam ugodno iznenađen kada sam vidio da je restoran uvijek pun, bez obzira na doba dana - iskren je Stefanesku.

Nakon potpisivanja ugovora i priprema za otvorenje restorana, prvi Surf'n'Fries u Rumunjskoj je otvoren krajem ožujka, u samom centru glavnog grada. Stefansku kaže da se od početka žele pozicionirati kao koncept koji šalje jasnu poruku svojim kupcima: "u Surf'n'Fries-u ćete pronaći najbolji krumpir u Rumunjskoj, s mnoštvom ukusnih umaka". I ponudu su podijelili na dva segmenta: klasičan pomfrit koji je dobro poznat svim konzumentima brze hrane i Surf'n'Fries krumpir koji je, kako kaže, poseban, zahvaljujući i tehnologiji koju su vlasnici Surf'n'Fries-a razvili i patentirali prošle godine.

Već primjećuju da se potrošači prije odlučuju za Surf'n'Fries krumpiriće jer su očito drugačiji, a sam Stefanesku potvrđuje da se ne može usporediti ni s jednim drugim na tržištu. - Ovi krumpirići su hrskaviji, ukusniji, a nisu suhi. Čak su ukusni i kad se jedu kasnije, mada su najbolji ako se pojedu odmah po pripremi. U našem restoranu su inače pravila vrlo stroga - svaki proizvod koji nije kupljen u roku od 10 minuta, više se ni ne nudi kupcima - objašnjava Stefanesku.

Kada je s partnerima pošao u potragu za novim konceptom koji do tada nije postojao u Rumunjskoj, Stefanesku je bio svjestan i rizika: svaki posao, ma koliko bio razvijen na jednom tržištu, na drugom može uspjeti, ali i propasti, bez ikakve razlike. - Nema sredine. Međutim, razmišljao sam i shvatio da su Rumunji inače otvoreni za nove ideje, a uz to, troše ogromne količine krumpira. U većini restorana u Rumunjskoj, recimo, glavni prilog je u 10 posto slučajeva riža, u ostalih 90 posto - krumpir, u svim vidovima i oblicima. Tada sam shvatio da će Surf'n'Fries uspjeti iu Rumunjskoj - priča Stefanesku.

Iako su Rumunji otovreni za nove koncepte, Stefanski zna da će kupcima trebati vremena da prihvate fast-food ovog tipa, koji je, po njegovom mišljenju, poseban i vrlo praktičan. - Važno je da ljudi dolaze, kupuju i vraćaju se - kaže on dodajući da ih tek čeka najvažniji dio posla - "opipavanje pulsa" kupaca. Tek nakon nekoliko mjeseci rada moći će točno znati što kupci žele. - Kupci, zapravo, daju nove ideje, rješenja, ali i detektiraju propuste. Franšiza je uvijek franšiza, ali potrošači niti u jednom dijelu Europe nisu isti - primjećuje.

Kao nositelji master franšize, zaduženi su i za pronalaženje novih franšiznih partnera u Rumunjskoj. Ono što Stefanesku već sada može preporučiti svim zainteresiranim poduzetnicima je da ne ulaze u posao na prečac. - Naročito kada se, kao u ovom slučaju, radi o novom konceptu koji se još uvijek razvija. Inače, bilo bi dobro otvoriti tri restorana na prometnim lokacijama u glavnom gradu i postaviti dvije mobilne jedinice na Crnomorskom primorju. Uz ovakve mobilne jedinice, mogli bismo obići cijelu obalu i propratiti sve važnije događaje tijekom ljeta - predlaže Stefanesku.