Nije svugde isto

Budući da je početkom prošlog mjeseca otvorena druga franšizna radnja Cartridge World u Beogradu, reklo bi se da taj koncept u Srbiji posluje stabilno.
Filip Đaković, vlasnik master franšize za Srbiju, potvrđuje da Cartridge World u Srbiji posluje uspješno.
- Druga prodavnica je ispunjenje plana o proširenju mreže - kaže on za Franchising.rs.
Đaković dodaje da je u planu otvaranje i nove prodavaonice na teritoriji Beograda, točnije na općini Stari grad.
- Namjeravamo razgranate mreže i na teritoriju cijele Srbije - ističe Đaković.
Prva prodavaonica Cartridge World je započela poslovanje u Srbiji krajem 2010. radnjom u Beogradu.
U isto vrijeme, sustav je u Poljskoj u problemima. Tvrtka Direct eServices, vlasnik master franšize za Poljsku, Češku, Slovačku, Mađarsku i Ukrajinu, suočava se s financijskim problemima. Nedavna promjena uprave i emisija akcija - budući da je tvrtka listirana na Varšavskoj burzi - nisu donijele željene promjene. U službenom priopćenju kompanije se navodi da biznis ne donosi dovoljno prihoda koji bi osigurali pozitivno poslovanje, ai nedavna revizija je ukazala na značajno uvećanje obveza u odnosu na imovinu. Samo nekoliko mjeseci ranije iz kompanije je saopšteno da je tržište u velikim gradovima zasićeno i da nova strategija širenja podrazumijeva prodaju franšize poduzetnicima u manjim gradovima, koji bi pri tome bili oslobođeni dijela franšiznih nadoknada. Tvrtka je, ipak, zapala u probleme prije nego što je tako promoviran koncept zaživio.
Direct eServices postao je vlasnik master franšize za spomenute zemlje u ožujku 2011. kada je otkupio master franšizu za 3,7 milijuna zlota (oko milijun eura) od dotadašnjeg nositelja Cartridge World CEE SA.
Cartridge World, kao međunarodni franšizni sustav nudi mogućnost i master franšize, ali i pojedinačnih odnosno single unit franšiza.
Cartridge World je svjetski lider u industriji reciklaže i dopune spremnika i tonera za pisače, fax uređaje i kopir aparate. Tvrtka je u vlasništvu Bryan Stokesa koji ju je i osnovao u Australiji, prije 24 godine. Devet godina po osnivanju prodana je prva franšiza i biznis koncept počinje uspješno da se širi - u mnogim zemljama Europe, u SAD, Singapuru i Novom Zelandu.
Tvrtka Svijet tonera d.o.o. je prvi franšizer u Hrvatskoj i pokriva tržište pet slavonskih županija.
pročitajte članke

„Kad smo počinjali, o franšizingu uopće nismo razmišljali kao o modelu za širenje biznisa. Sada je to ključna strategija“, kaže Dejan Grbić, jedan od osnivača i vlasnika „Muzeja osjetila“
Živimo u nevjerojatnom vremenu u kojem svaki hobi može prerasti u posao koji će donijeti profit i lijep život pun zadovoljstva. Što je za to potrebno, otkriva Milica Lepojević, kreatorica koncepta Perfect Surprise
Želite izgradite atrakciju koja staje na 100 četvornih metara, a privlači posjetitelje iz svih krajeva svijeta? Otvorite kuću leptira! – kaže Zbyněk Černý, vlasnik češkog koncepta Papilonia
Iako su privatni muzeji na Balkanu prava rijetkost, Muzej iluzija, otvoren prije tri godine u Zagrebu, postao je "instant hit".
Poljska je danas jedno od najrazvijenijih tržišta franšiza u Europi. Što ga čini atraktivnim te kakvu bi prođu imale franšize iz drugih zemalja, otkriva Grzegorz Morawski
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije iznimka. Koje se to investicije tretiraju kao obvezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna suradnja ne može zamisliti?
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.