Kakav rat potresa SAD?

U ovom trenutku, između fast-food giganata "preko bare" vodi se pravi rat oko - doručka. Taco Bell, franšizni lanac poznat po meksičkim specijalitetima, bacio je rukavicu u lice najvećem rivalu na američkom tržištu - McDonald'su. U najnovijoj televizijskoj reklami, kao najvatreniji promotori jutarnjeg obroka u Taco Bellu pojavljuje se 25 muškaraca koji se izdvajaju po tome što nose jedno vrlo prepoznatljivo ime - Ronald McDonald. Kome nije poznato, Ronald McDonald je, inače, ime popularne McDonald'sove maskote, crvenokosog klauna. Američki mediji navode da se, navodno, za ulogu u reklami za Taco Bell prijavilo oko 400 ljudi, i muškaraca i žena, koji su željeli potvrditi da je doručak u Taco Bellu bolji nego u McDonald'su.
McDonald's, naravno, nije ostao gluh na provokacije, međutim, uzvratio je, kao što priliči gigantu, dostojanstveno - na društvenim mrežama se, recimo, pojavila fotografija na kojoj se vidi da klaun Ronald čuči pored Taco Bell čivave i "tješi" je riječima: Imitacija je najiskreniji oblik laskanja. Ipak, ono što se rijetko događa, McDonald's je tijekom dva tjedna u travnju, u jeku prikazivanja reklame za Taco Bell - nudio besplatnu kavu uz doručak.
Rat se, međutim, nastavio. Taco Bell je ubrzo objavio i drugu reklamu, ali u kojoj više nije koristio insinuacije kao oružje, već je bez ustezanja, uz taktove poznate pjesmice Old McDonald Had a Farm "otpjevao" da je McDonald'sov jutarnji obrok - dosadan i prevaziđen.
Iako marketinška kampanja Taco Bella djeluje kao nepoštena i gruba šala, plijen, donekle, opravdava ozbiljnost borbe. Kao i svi drugi fast-food brendovi, Taco Bell ima ambiciju štrpnuti koji postotak od velikog dijela kolača koji godinama drži McDonald's- bar kada je doručak u pitanju. Ne samo što je prvi fast-food lanac koji je uveo jutarnji obrok (još 70-ih godina prošlog stoljeća), McDonald's godišnje inkasira 50 milijardi dolara u ovom segmentu, što znači da "uzima" jednu četvrtinu od ukupnih prihoda koje ostvare svi fast-food lanci u Americi.
Međutim, reklamni spotovi u kojima se "proziva" McDonald's, inače, nisu samo specijalnost Taco Bella. Marketinška borba u kojima drugi fast-food lanci žele dokazati da su bolji od McDonald'sa traje godinama. Trenutno se, recimo, u Poljskoj emitira reklama za Burger King, u kojoj se, istina, McDonald's ne spominje izravno, ali je više nego očito da se "drugi" manje atraktivan hamburger s kojim se uspoređuje "savršeni" hamburger Burger King-a, služi u pakiranju koje neodoljivo podsjeća na one iz McDonald'sa.
Rat se, naravno, bespoštedno vodi i na društvenim mrežama. Jedna od najpoznatijih bitaka odigrala se početkom ove godine na fanpage-u Burger Kinga u Norveškoj. Kako su administratori stranice postali nezadovoljni količinom negativnih komentara o proizvodima Burger Kinga, odlučili su "odvojiti žito od kukolja", odnosno, prave ljubitelje od pseudofanova brenda. Svatko tko je odlučio napustiti grupu, dobio je utješnu nagradu - vaučer za hamburger iz McDonald'sa. Na taj način, Burger King je spao na osam tisuća vjernih obožavatelja. Ostalih 30 tisuća je, očito, više voljelo dobiti besplatan Big Mac nego "lajkovati" Burger King.
pročitajte članke

Američki lanac pizzerija Pizza Hut dolazi u Hrvatsku, u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Prema statistici Subwaya, u prvoj godini rada u Hrvatskoj najpopularniji Subway sendvič je ChickenTeriyaki, koji je bio svaki četvrti naručeni Subway sendvič.
Ekofungi nadomak Beograda proizvodi organsku gljivu. Njihove brojne inovacije snižavaju troškove proizvodnje, a maksimizuju prinose. Je li u poljoprivredi moguće razviti franšizu, razgovarali smo s vlasnicom tvrtke Ivankom Milenković.
Peta međunarodna hotelsko-investicijska konferencija Adria Hotel Forum (AHF) održat će se 8. i 9. veljače u hotelu Sheraton u Zagrebu. Forum će privući najzvučnija imena globalne hotelske industrije.
Popularno na forumu
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?