Na šalicu čaja

Goran Španiček
Kada neko proslavi deset godina poslovanja na ovim prostorima, onda se smije reći da se radi o uspješnoj poslovnoj priči. Kuća zelenog čaja upravo ove godine slavi deset godina otkako je Tanja Španiček u Zagrebu otvorila vrata "oaze" čajeva iz Kine, Japana, Afrike, Indije, Južne Amerike. Na policama trgovine Kuća zelenog čaja danas se, u prepoznatljivim zelenim kutijama, nalazi više od 100 vrsta čajeva u rinfuzi, originalnog porijekla. Svoju ljubav prema čaju i kulturi ispijanja ovog napitka, Tanja je prenijela i na supruga Gorana, tako da su posao nastavili razvijati skupa, kao dio uspješne obiteljske priče.
Danas imaju brojne poslovne partnere koji, pored drugih proizvoda, prodaju i njihove čajeve – ali i jednu franšizu u Osijeku.
Goran Španiček, rukovoditelj Kuće zelenog čaja, kaže da su u franšizngu iskusili i uspone i padove, ali da su danas, zahvaljujući iskustvu, spremni za sve izazove tržišta. – Franšiza je jedan od boljih i lakših poslovnih partnerstava ako je ugovor dovoljno kvalitetan, pošten i jednostavan. Učili smo u hodu, kao što smo se i razvijali. Bilo je mnogo padova, ali zahvaljujući kojima smo učili na teži način. Danas smo, međutim, kompetentniji za franšizni način suradnje – kaže Španiček.
Naime, prve franšize otvorene su u Zadru i Novom Zagrebu, ali ubrzo su zatvorene zbog dugova u koje su zapali partneri. Zatim je otvorena franšiza u Rijeci, ali je zbog sličnog problema zatvorena. – Tako da možemo reći da je prva uspješna franšiza pokrenuta u Osijeku u sklopu trgovačkog centra Portanova početkom 2012. godine – kaže Španiček.
Najveći problem s kojim se suočavaju su – ljudi, koji, kako Španiček kaže, smatraju da mogu raditi sve "i to na način koji nije primjeren ozbiljnom poduzetništvu". – Vrlo je teško pronaći primatelja franšize koji ima viziju i cilj. Pored toga, svakako, velika prepreka poslovanju su i visoki porezi i cijene najma prostora u trgovačkim centrima – kaže on.
Prema njegovim riječima, pregovorima pristupaju vrlo pažljivo i racionalno jer žele surađivati s partnerima na dugi rok. – Naša poslovna strategija je transparentna i omogućuje primatelju franšize lagan napredak i uspješno poslovanje. Podršku pružamo u edukaciji, web pozicioniranju, promociji kroz donacije i sponzorstva. Zauzvrat tražimo ozbiljno i profesionalno poslovanje – ističe on.
Primatelje franšize bi voljeli pronaći u Hrvatskoj, ali i drugim zemljama regije. – Voljeli bismo ponovno imati našu "kućicu" u Rijeci, u Zadru također. Ali, vjerujte da nam grad ili mjesto nije od tolike važnosti. Ambiciozan poduzetnički duh samog primatelja franšize, dobro percipiranje savjeta i dobar pristup poslu, kao i dobra interakcija s nama kao davateljima, ključni su za postizanje dobre poslovne klime – objašnjava Španiček.
Svakom primatelju franšize pristupaju individualno. Tijekom pregovora određuje se minimalna količina čaja koju bi primatelj trebao naručiti. Primatelj dobiva i savjete koji su čajevi među 30 najprodavanijih u Zagrebu. Budući da se platežna moć potrošača razlikuje u različitim gradovima, regijama ili državama, prije pokretanja franšize tim Kuće zelenog čaja istražuje i mikro-socijalno-ekonomski status potencijalnih klijenata.
Kriza je cjelokupnu privredu, kako kaže, dobro uzdrmala. Ne krije da je prije 2010. prodaja bila mnogo bolja, ali ističe da su na vrijeme promijenili poslovnu strategiju. – Naš dobavljač nas je dobro savjetovao i ukazao nam na koji bismo način dalje mogli da poslujemo pozitivno, ali u "malim koracima"! Kulturu ispijanja čaja iz godine u godinu širimo, kako sami, tako i uz pomoć medija. U medijima se promoviraju znanstvene studije koje dokazuju da je, uz vodu, čaj najprirodniji napitak na svijetu. Dobro je što su se ljudi u Hrvatskoj, gotovo svih dobi, prilično osvijestili glede vlastitog zdravstvenog statusa, i počeli sve više konzumirati prirodne i zdrave namirnice, među kojima je i čaj – objašnjava Španiček.
pročitajte članke

Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Iz želje da ponude atraktivan, ali dostupan prodajni prostor za male proizvođače, kreativce i dizajnere, u Beču je 2015. otvorena specijalizirana trgovina s' Fahl. Potražnja je potakla i razvoj franšizne mreže, a primatelje franšize sada traže i u Hrvatskoj.
Zašto je lakše poslovati u franšiznom sustavu, kakvu je podršku dobila od davatelja franšize u uvjetima pandemije te što je iz toga naučila, otkriva Anna Kulczyk-Szymańska, primateljica franšize poljskog trgovačkog lanca Lewiatan
Želite biti deo Fahl obitelji? Kontaktirajte nas i pokrenite vlastiti posao!
Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježili su prethodnu godinu djelovanja franšiznog sustava Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni za vrijeme karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.