Slatka radionica
"Pravićemo kolače", rekla je Dušica Jakovljević svojim sinovima. Tvrtka u kojoj je radila bila je već na "izdisaju". Zbog toga se prijavila za socijalni program. Iako je gotovo cijeli radni vijek provela u državnoj tvrtki, nije joj manjkalo poduzetničkog duha.
Sa novcem koji je dobila pokrenula je proizvodnju kolača. Potražnja je rasla i ubrzo je sitne kolače i torte pravilo desetak radnika. Tada se u obiteljski biznis uključio sin Dragan Jakovljević, a ubrzo potom i drugi sin Nenad.
Danas, u maloj tvornici u Aranđelovcu obitelj Jakovljević zapošljava 40 ljudi i svoju maloprodajnu mrežu širi, za sad, isključivo kroz franšize.
Dragan Jakovljević, generalni direktor, kaže da su počeli razvijati franšiznu mrežu prije dvije godine.
-Razmišljao sam kako da unaprijedim prodaju i uposlim prijatelje. Naime, mnogi su željeli raditi nešto, ali nisu znali što. Tako smo došli na ideju franšiznih trgovina - kaže on za Franchising.hr.
U početku su primatelji franšize bili samo njegovi prijatelji. Sada već stižu upiti i od ljudi koji ih prepoznaju kao dobru poslovnu priliku, kao što je bio slučaj i sa spomenutom prodavnicom na Medakoviću.
Dragan Jakovljević kaže da su franšizni radnje odličan poslovni potez, jer isključivo prodaju njihovu robu i to cijeli asortiman. Pored toga, ističe da su već postale prepoznatljive na tržištu, a prodaja je daleko bolja nego u trgovinama sa kojima, također, surađuju.
Primatelji franšize nemaju nikakve financijske obveze, odnosno franšizni naknade, osim da svu robu nabavljaju od kompanije "Vanilica".
- Njihovo je da nađu adekvatan prostor i lokaciju, kupe kasu i stol na kojoj će je držati. Mi im osiguravamo vitrine, rashladne uređaje i brandiranje lokala - kaže Jakovljević.
Vlastitu radnju nemaju, ali bi voljeli da dobiju "parče" prostora u TC Ušće u Beogradu. Samo na takvim lokacijama, većim tržnim centrima, nastupili bi samostalno. Na ostalim su zadovoljni radom franšiznih radnji.
Cilj im je da u budućnosti maloprodaju šire postupno.
- Prodaja kolača može biti i "gorak zalogaj". Lako ih je prodavati od listopada do veljače, ali prodavnice trebaju biti rentabilne i u ožujku kada je post - kaže on.
Zbog toga ističe da je najvažnije izabrati dobru lokaciju i korektne ljude za suradnju.
Angelina Radulović, franšizoprimac i vlasnica prodavaonice u Batajnici kaže da su ona i suprug prvo bili samo mušterije "Vanilice".
- Prvo smo od njih naručivali torte i kolače, za vlastite potrebe. Pošto smo bili jako zadovoljni kvalitetom i cijenom odlučili smo da otvorimo franšiznu radnju - kaže ona za Franchising.hr.
Iako posluju tek od srpnja, zadovoljni su prodajom.
- Slična radnja ne postoji u Batajnici, pa očekujemo dobru prodaju i> - kaže Angelina Radulović.
Slatka radionica "Vanilica" posluje od 2005. godine. Trenutačno u sustavu imaju deset franšiznih prodajnih jedinica, i sedmoro primatelja franšize. Trgovine se nalaze u Aranđelovcu, Užicu, Pančevu, Gornjem Milanovcu, Kragujevcu, Topoli, Smederevu i tri u Beogradu.
pročitajte članke
Vuna kao vrijedan resurs
/16.02.2021
Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Iz želje da ponude atraktivan, ali dostupan prodajni prostor za male proizvođače, kreativce i dizajnere, u Beču je 2015. otvorena specijalizirana trgovina s' Fahl. Potražnja je potakla i razvoj franšizne mreže, a primatelje franšize sada traže i u Hrvatskoj.
Zašto je lakše poslovati u franšiznom sustavu, kakvu je podršku dobila od davatelja franšize u uvjetima pandemije te što je iz toga naučila, otkriva Anna Kulczyk-Szymańska, primateljica franšize poljskog trgovačkog lanca Lewiatan
Želite biti deo Fahl obitelji? Kontaktirajte nas i pokrenite vlastiti posao!
Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježili su prethodnu godinu djelovanja franšiznog sustava Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni za vrijeme karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Najčitanije
Otvoren Subway u Hrvatskoj
/27.04.2017
Najveći lanac restorana brze usluge na svijetu ponovno otvara vrata u Hrvatskoj. Prvi Subway otvoren je u Arena Centru u Zagrebu, čime i službeno započinje rad i razvoj lanca u Hrvatskoj.
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Što nam pokazuje ovogodišnja lista 100 globalno najuspješnijih franšiza koju objavljuje portal Franchise Direct?
Pod kojim je uvjetima moguće franšizni ugovor prenijeti na drugoga? Direct Booker, turistička agencija za upravljanje privatnim smještajem, daje dobar primjer.
Na ovogodišnjoj konferenciji "Franchising 2012: Innovation, the Internet and Cross-border growth“ učesnici su razmjenili iskustva, ukazali na probleme i moguća rješenja na tržištu franšiza.