Slatka radionica
"Pravićemo kolače", rekla je Dušica Jakovljević svojim sinovima. Tvrtka u kojoj je radila bila je već na "izdisaju". Zbog toga se prijavila za socijalni program. Iako je gotovo cijeli radni vijek provela u državnoj tvrtki, nije joj manjkalo poduzetničkog duha.
Sa novcem koji je dobila pokrenula je proizvodnju kolača. Potražnja je rasla i ubrzo je sitne kolače i torte pravilo desetak radnika. Tada se u obiteljski biznis uključio sin Dragan Jakovljević, a ubrzo potom i drugi sin Nenad.
Danas, u maloj tvornici u Aranđelovcu obitelj Jakovljević zapošljava 40 ljudi i svoju maloprodajnu mrežu širi, za sad, isključivo kroz franšize.
Dragan Jakovljević, generalni direktor, kaže da su počeli razvijati franšiznu mrežu prije dvije godine.
-Razmišljao sam kako da unaprijedim prodaju i uposlim prijatelje. Naime, mnogi su željeli raditi nešto, ali nisu znali što. Tako smo došli na ideju franšiznih trgovina - kaže on za Franchising.hr.
U početku su primatelji franšize bili samo njegovi prijatelji. Sada već stižu upiti i od ljudi koji ih prepoznaju kao dobru poslovnu priliku, kao što je bio slučaj i sa spomenutom prodavnicom na Medakoviću.
Dragan Jakovljević kaže da su franšizni radnje odličan poslovni potez, jer isključivo prodaju njihovu robu i to cijeli asortiman. Pored toga, ističe da su već postale prepoznatljive na tržištu, a prodaja je daleko bolja nego u trgovinama sa kojima, također, surađuju.
Primatelji franšize nemaju nikakve financijske obveze, odnosno franšizni naknade, osim da svu robu nabavljaju od kompanije "Vanilica".
- Njihovo je da nađu adekvatan prostor i lokaciju, kupe kasu i stol na kojoj će je držati. Mi im osiguravamo vitrine, rashladne uređaje i brandiranje lokala - kaže Jakovljević.
Vlastitu radnju nemaju, ali bi voljeli da dobiju "parče" prostora u TC Ušće u Beogradu. Samo na takvim lokacijama, većim tržnim centrima, nastupili bi samostalno. Na ostalim su zadovoljni radom franšiznih radnji.
Cilj im je da u budućnosti maloprodaju šire postupno.
- Prodaja kolača može biti i "gorak zalogaj". Lako ih je prodavati od listopada do veljače, ali prodavnice trebaju biti rentabilne i u ožujku kada je post - kaže on.
Zbog toga ističe da je najvažnije izabrati dobru lokaciju i korektne ljude za suradnju.
Angelina Radulović, franšizoprimac i vlasnica prodavaonice u Batajnici kaže da su ona i suprug prvo bili samo mušterije "Vanilice".
- Prvo smo od njih naručivali torte i kolače, za vlastite potrebe. Pošto smo bili jako zadovoljni kvalitetom i cijenom odlučili smo da otvorimo franšiznu radnju - kaže ona za Franchising.hr.
Iako posluju tek od srpnja, zadovoljni su prodajom.
- Slična radnja ne postoji u Batajnici, pa očekujemo dobru prodaju i> - kaže Angelina Radulović.
Slatka radionica "Vanilica" posluje od 2005. godine. Trenutačno u sustavu imaju deset franšiznih prodajnih jedinica, i sedmoro primatelja franšize. Trgovine se nalaze u Aranđelovcu, Užicu, Pančevu, Gornjem Milanovcu, Kragujevcu, Topoli, Smederevu i tri u Beogradu.
pročitajte članke
Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Iz želje da ponude atraktivan, ali dostupan prodajni prostor za male proizvođače, kreativce i dizajnere, u Beču je 2015. otvorena specijalizirana trgovina s' Fahl. Potražnja je potakla i razvoj franšizne mreže, a primatelje franšize sada traže i u Hrvatskoj.
Zašto je lakše poslovati u franšiznom sustavu, kakvu je podršku dobila od davatelja franšize u uvjetima pandemije te što je iz toga naučila, otkriva Anna Kulczyk-Szymańska, primateljica franšize poljskog trgovačkog lanca Lewiatan
Želite biti deo Fahl obitelji? Kontaktirajte nas i pokrenite vlastiti posao!
Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježili su prethodnu godinu djelovanja franšiznog sustava Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni za vrijeme karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.