Nekada je bila samo obiteljska radionica kolača i torti, a danas u "Vanilici" radi 40 ljudi. Njihovi slatkiši se mogu kupiti u deset franšiznih i mnogim drugim trgovinama. Primatelji franšize ne plaćaju franšizne naknade, već imaju obvezu svu robu nabavljati od kompanije "Vanilica". (Foto: Vanilica)
Utorak
06.11.2012
Nedavno je u beogradskom TC Medaković otvorena deseta franšizna prodavaonica kompanije "Vanilica", proizvođača torti i sitnih kolača.
 

"Pravićemo kolače", rekla je Dušica Jakovljević svojim sinovima. Tvrtka u kojoj je radila bila je već na "izdisaju". Zbog toga se prijavila za socijalni program. Iako je gotovo cijeli radni vijek provela u državnoj tvrtki, nije joj manjkalo poduzetničkog duha.
Sa novcem koji je dobila pokrenula je proizvodnju kolača. Potražnja je rasla i ubrzo je sitne kolače i torte pravilo desetak radnika. Tada se u obiteljski biznis uključio sin Dragan Jakovljević, a ubrzo potom i drugi sin Nenad.
Danas, u maloj tvornici u Aranđelovcu obitelj Jakovljević zapošljava 40 ljudi i svoju maloprodajnu mrežu širi, za sad, isključivo kroz franšize.

Dragan Jakovljević, generalni direktor, kaže da su počeli razvijati franšiznu mrežu prije dvije godine.
-Razmišljao sam kako da unaprijedim prodaju i uposlim prijatelje. Naime, mnogi su željeli raditi nešto, ali nisu znali što. Tako smo došli na ideju franšiznih trgovina - kaže on za Franchising.hr.
U početku su primatelji franšize bili samo njegovi prijatelji. Sada već stižu upiti i od ljudi koji ih prepoznaju kao dobru poslovnu priliku, kao što je bio slučaj i sa spomenutom prodavnicom na Medakoviću.
Dragan Jakovljević kaže da su franšizni radnje odličan poslovni potez, jer isključivo prodaju njihovu robu i to cijeli asortiman. Pored toga, ističe da su već postale prepoznatljive na tržištu, a prodaja je daleko bolja nego u trgovinama sa kojima, također, surađuju.

Primatelji franšize nemaju nikakve financijske obveze, odnosno franšizni naknade, osim da svu robu nabavljaju od kompanije "Vanilica".
- Njihovo je da nađu adekvatan prostor i lokaciju, kupe kasu i stol na kojoj će je držati. Mi im osiguravamo vitrine, rashladne uređaje i brandiranje lokala - kaže Jakovljević.
Vlastitu radnju nemaju, ali bi voljeli da dobiju "parče" prostora u TC Ušće u Beogradu. Samo na takvim lokacijama, većim tržnim centrima, nastupili bi samostalno. Na ostalim su zadovoljni radom franšiznih radnji.

Cilj im je da u budućnosti maloprodaju šire postupno.
- Prodaja kolača može biti i "gorak zalogaj". Lako ih je prodavati od listopada do veljače, ali prodavnice trebaju biti rentabilne i u ožujku kada je post - kaže on.
Zbog toga ističe da je najvažnije izabrati dobru lokaciju i korektne ljude za suradnju.

Angelina Radulović, franšizoprimac i vlasnica prodavaonice u Batajnici kaže da su ona i suprug prvo bili samo mušterije "Vanilice".
- Prvo smo od njih naručivali torte i kolače, za vlastite potrebe. Pošto smo bili jako zadovoljni kvalitetom i cijenom odlučili smo da otvorimo franšiznu radnju - kaže ona za Franchising.hr.
Iako posluju tek od srpnja, zadovoljni su prodajom.
- Slična radnja ne postoji u Batajnici, pa očekujemo dobru prodaju i> - kaže Angelina Radulović.

Slatka radionica "Vanilica" posluje od 2005. godine. Trenutačno u sustavu imaju deset franšiznih prodajnih jedinica, i sedmoro primatelja franšize. Trgovine se nalaze u Aranđelovcu, Užicu, Pančevu, Gornjem Milanovcu, Kragujevcu, Topoli, Smederevu i tri u Beogradu.