KFC franšize i u Pekingu

Veliki fast-food brendovi su u "konstantnom ratu", boreći se za prevlast više-manje na svim tržištima na kojima posluju. Ako je suditi prema broju restorana, prometu i profitu, onda je, za sada, u Kini najpopularnija "zapadnjačka" brza hrana - pržena piletina iz Kentuckyja - piletina koja je diljem svijeta poznata kao - KFC. Zanimljivo je da je američki fast-food lanac početkom 2000. u Kini imao samo 20 restorana, a da ih u ovom trenutku ima više od 4.500 - i to u više od 650 gradova diljem zemlje. Tvrtka, međutim, planira mrežu proširiti i tako što će početi davati franšize u velikim gradovima s više od milijun stanovnika, što uključuje i Peking. Glavni grad Kine će, tako, tek ove godine dobiti prve franšizne restorane omiljenog američkog lanca brze hrane.
To znači da bi zainteresirani investitori i primatelji franšize trebali osigurati najmanje 2 milijuna yuana (oko 250.000 eura) za početnu investiciju, međutim, neslužbeno, taj iznos bi morao biti dva do tri puta veći. Početna investicija bi pokrila renoviranje i opremanje lokala, kao i obuku zaposlenika za rad u restoranu. Pored toga, primatelj franšize bi trebao izdvojiti i 300.000 yuana (3.500 eura) za ulaznu naknadu, kao što bi kasnije morao odvajati 6 posto od prihoda za redovnu nakanadu i 5 posto za marketing. Primatelji, s druge strane, ni bi morali tražiti ili graditi nove objekte, jer će dobiti na upravljanje postojeće KFC restorane koji već više od dvije godine rade s dobitkom.
Analitičari kažu da je ovaj potez KFC-a prije svega odgovor na odluku njegovog najvećeg rivala - McDonald'sa, koji je početkom ove godine i sam počeo davati franšize u kineskim metropolama, Šangaju i Shenzhenu.
Međutim, nevjerojatan rast mreže i uspjeh KFC-a u Kini, posebno u posljednjem desetljeću, bio je podjednako uvjetovan i "širim okruženjem" - demografskim i ekonomskim prilikama koje su mijenjale uvjete poslovanja u Kini - ali i fleksibilnom razvojnom strategijom same tvrtke, koja se prilagođavala okolnostima i vremenu.
KFC je prvi put na tržište Kine ušao još sedamdesetih godina prošlog stoljeća, ali je samo nakon dvije godine bio prisiljen zatvoriti sve svoje restorane. Kada je krajem osamdesetih po drugi put ušao na ovo tržište, poučen vlastitim pogreškama, menadžment se smišljeno odlučio za joint venture s respektabilnim državnim tvrtkama. Krajem devedesetih, osnažen i s podrškom državnog establišmenta, KFC se uspio osamostaliti, a zatim i preći na drugi, do tada gotovo nepoznat model razvoja u Kini - franšizing. Tvrtka je iskoristila rastuću srednju klasu, koja je ne samo generirala veći broja potrošača, već i mnogo veći broj ljudi koji su željeli pokrenuti vlastiti posao, u krajnjem slučaju - postati primatelji franšize.
Uspjeh KFC-a na najmnogoljudijem tržištu svijeta možda, zapravo, najviše leži u njegovoj spremnosti na prilagodbu. Osim toga što je odlučio da tvrtku u Kini vode visokoobrazovani, uspješni lokalni menadžeri, "osnovni proizvod" je u potpunosti prilagođen ukusima lokalnih potrošača. Tako se uz čuvenu prženu piletinu pukovnika Sandersa može naručiti i nekoliko tipičnih kineskih jela sa svinjskim mesom i povćem, kao što se uz svaki obrok dobiva i juha, a kao dodatak glavnom jelu - riža ili rolnice s povrćem.
Čak i kada je franšizing u pitanju, KFC je igrao na sigurno. Prve franšizne restorane američki lanac je otvarao u gradovima s manje stanovnika - u kojima konkurencija i nije bila izražena, i u kojima je, samim tim, bilo neusporedivo bolje razvijati posao i kontrolirati brend. Osim toga, ne treba zanemariti ni činjenicu da je KFC, u duhu već pomenute prilagodljivosti, u određenim regijama smanjivao ulazne naknade i time značajno povećao broj primatelja franšize, i posljedično, broj restorana.
Pažnja s kojom se KFC posvećuje poslovanju u Kini nimalo nije neopravdana, naprotiv. Činjenica da gotovo polovicu ukupnih prihoda KFC ostvari samo na ovom tržištu - govori dovoljno sama po sebi. Naročito kad se uzme u obzir da danas pod KFC markom djeluje više od 18.000 restorana u 115 zemalja diljem svijeta.
pročitajte članke

Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Popularno na forumu
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?