Od samog početka u franšizingu

Prva Zoom Optika je otvorena sredinom 2013. godine u Banja Luci u okviru Klinike Svjetlost Banja Luka. Danas, pored te poslovnice, u lancu posluju još dvije trgovine - jedna se također nalazi u Banja Luci, druga je u Vitezu. Kada je otvorena prva trgovina, vlasnik koncepta nije se želio zadržati samo na tome – od početka je postojala želja da se razvije čitav lanac optičarskih trgovina, a rješenje je pronađeno u franšizingu. – Bio bi to prvi slučaj poslovanja kroz franšizu kada su u pitanju optičarske radnje u Bosni i Hercegovini – kaže Sara Trifunović, direktorica Zoom Optika.
Naime, prije nego su odlučili sami ući u franšizing i postati davatelji franšize, u Zoom Optici su namjeravali pronaći optičarski brand na matičnom tržištu koji se razvija na ovaj način i kojem bi se mogli pridružiti kao – primatelji franšize. Shvatili su, međutim, da takav sustav ne postoji čak niti u jednoj od zemalja u okruženju. Sa druge strane, ističe Trifunović, ni velike i dobro razvijene franšize u ovoj branši iz Europe i svijeta još uvijek ne vide interes u širenju na malim tržištima, tako da ni s te strane nisu mogli računati na ulazak u već razrađen sustav.
Ovo su, zapravo, bili i ključni razlozi zbog kojih su u Zoom Optici odlučili razviti franšizni model i drugima ponuditi ono što sami nisu mogli naći. – Tako smo, od samog početka, počeli raditi na stvaranju vlastitog brenda, da bismo kasnije čitav koncept mogli ponuditi zainteresiranim partnerima kao franšizu – objašnjava Trifunović, a da su uspjeli u tome, potrvđuje i činjenica da samo poslije godinu dana rada već imaju nekoliko potencijalnih primatelja franšize.
Da bi postao dio franšiznog sustava Zoom Optike, potencijalni partner bi trebao imati poslovni prostor u vlasništvu ili ugovor o zakupu koji se ne može raskinuti u narednih 5 godina. Drugi važan preduvjet je lokacija trgovine, dok se o svim ostalim uvjetima dogovara i oni prije svega ovise o gradu ili području u kojima se franšiza otvara, veličini poslovnog prostora, broju zaposlenika...
Primatelj franšize, s druge strane, može očekivati maksimalnu potporu. – Svi korisnici naše franšize će imati punu podršku – i kada je u pitanju reorganizacija radnje, opremanje novom opremom i izgled interijera, nabava robe, obuka osoblja, ali i organiziranje oftalmoloških pregleda – kaže Trifunović.
Kada razmišljaju o idealnim primateljima franšize, kaže da su to prije svega ljudi iz struke – optometristi ili optičari koji su već upućeni u specifičnosti posla. Međutim, primatelji franšize mogu biti i svi koji žele biti investitori u novu poslovnu aktivnost. – Pošto smo ekonomski i poslovno specifična zemlja, osnove franšiznog paketa su iste za sve zainteresirane, a ostali detalji se mogu dogovarati i individualizirati – dodaje Trifunović na kraju.
pročitajte članke

Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Iz želje da ponude atraktivan, ali dostupan prodajni prostor za male proizvođače, kreativce i dizajnere, u Beču je 2015. otvorena specijalizirana trgovina s' Fahl. Potražnja je potakla i razvoj franšizne mreže, a primatelje franšize sada traže i u Hrvatskoj.
Zašto je lakše poslovati u franšiznom sustavu, kakvu je podršku dobila od davatelja franšize u uvjetima pandemije te što je iz toga naučila, otkriva Anna Kulczyk-Szymańska, primateljica franšize poljskog trgovačkog lanca Lewiatan
Želite biti deo Fahl obitelji? Kontaktirajte nas i pokrenite vlastiti posao!
Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježili su prethodnu godinu djelovanja franšiznog sustava Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni za vrijeme karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Vedrana Kosanović, primateljica master franšize hrvatskog benda L'Arome, zadužena je za širenje mreže u Srbiji. U nešto više od godinu dana, na tom je tržištu otvoreno osam parfumerija.
Poslovni model jednog od najuspješnijih franšiznih sustava temelji se na nekoliko jednostavnih načela. Što je utjecalo na globalni uspjeh McDonald’sa?