Od samog početka u franšizingu

Prva Zoom Optika je otvorena sredinom 2013. godine u Banja Luci u okviru Klinike Svjetlost Banja Luka. Danas, pored te poslovnice, u lancu posluju još dvije trgovine - jedna se također nalazi u Banja Luci, druga je u Vitezu. Kada je otvorena prva trgovina, vlasnik koncepta nije se želio zadržati samo na tome – od početka je postojala želja da se razvije čitav lanac optičarskih trgovina, a rješenje je pronađeno u franšizingu. – Bio bi to prvi slučaj poslovanja kroz franšizu kada su u pitanju optičarske radnje u Bosni i Hercegovini – kaže Sara Trifunović, direktorica Zoom Optika.
Naime, prije nego su odlučili sami ući u franšizing i postati davatelji franšize, u Zoom Optici su namjeravali pronaći optičarski brand na matičnom tržištu koji se razvija na ovaj način i kojem bi se mogli pridružiti kao – primatelji franšize. Shvatili su, međutim, da takav sustav ne postoji čak niti u jednoj od zemalja u okruženju. Sa druge strane, ističe Trifunović, ni velike i dobro razvijene franšize u ovoj branši iz Europe i svijeta još uvijek ne vide interes u širenju na malim tržištima, tako da ni s te strane nisu mogli računati na ulazak u već razrađen sustav.
Ovo su, zapravo, bili i ključni razlozi zbog kojih su u Zoom Optici odlučili razviti franšizni model i drugima ponuditi ono što sami nisu mogli naći. – Tako smo, od samog početka, počeli raditi na stvaranju vlastitog brenda, da bismo kasnije čitav koncept mogli ponuditi zainteresiranim partnerima kao franšizu – objašnjava Trifunović, a da su uspjeli u tome, potrvđuje i činjenica da samo poslije godinu dana rada već imaju nekoliko potencijalnih primatelja franšize.
Da bi postao dio franšiznog sustava Zoom Optike, potencijalni partner bi trebao imati poslovni prostor u vlasništvu ili ugovor o zakupu koji se ne može raskinuti u narednih 5 godina. Drugi važan preduvjet je lokacija trgovine, dok se o svim ostalim uvjetima dogovara i oni prije svega ovise o gradu ili području u kojima se franšiza otvara, veličini poslovnog prostora, broju zaposlenika...
Primatelj franšize, s druge strane, može očekivati maksimalnu potporu. – Svi korisnici naše franšize će imati punu podršku – i kada je u pitanju reorganizacija radnje, opremanje novom opremom i izgled interijera, nabava robe, obuka osoblja, ali i organiziranje oftalmoloških pregleda – kaže Trifunović.
Kada razmišljaju o idealnim primateljima franšize, kaže da su to prije svega ljudi iz struke – optometristi ili optičari koji su već upućeni u specifičnosti posla. Međutim, primatelji franšize mogu biti i svi koji žele biti investitori u novu poslovnu aktivnost. – Pošto smo ekonomski i poslovno specifična zemlja, osnove franšiznog paketa su iste za sve zainteresirane, a ostali detalji se mogu dogovarati i individualizirati – dodaje Trifunović na kraju.
pročitajte članke

Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Iz želje da ponude atraktivan, ali dostupan prodajni prostor za male proizvođače, kreativce i dizajnere, u Beču je 2015. otvorena specijalizirana trgovina s' Fahl. Potražnja je potakla i razvoj franšizne mreže, a primatelje franšize sada traže i u Hrvatskoj.
Zašto je lakše poslovati u franšiznom sustavu, kakvu je podršku dobila od davatelja franšize u uvjetima pandemije te što je iz toga naučila, otkriva Anna Kulczyk-Szymańska, primateljica franšize poljskog trgovačkog lanca Lewiatan
Želite biti deo Fahl obitelji? Kontaktirajte nas i pokrenite vlastiti posao!
Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježili su prethodnu godinu djelovanja franšiznog sustava Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni za vrijeme karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.