Za vegane, ali svi su dobrodošli
Prema neslužbenim podacima, u Njemačkoj ima oko 700.000 vegana, a svake godine se pobornicima ovog načina prehrane (i života) pridruži oko 70.000 novih poklonika, i to uglavnom mlađih ljudi. Kad se uzme u obzir da vegani, po vlastitim svjedočenjima, provedu po nekoliko sati u kupnji, zagledajući svaku od deklaracija - želeći da izbjegnu proizvode životinjskog porijekla - onda je jasno zašto je ideja Jana Bredacka iz Berlina naišla na neočekivano dobar odziv.
Bredack je, naime, 2008. godine i sam postao vegan. Samim tim, iz prehrane je izbacio meso, ribu, morske plodove, jaja, mlijeko, mliječne proizvode i med. Kao vegan, također je prestao nositi stvari od krzna, vune, kostiju, kože, korala, bisera i bilo kojih drugih materijala životinjskog porijekla. Ubrzo se suočio s činjenicom da je hranu, kao i druge proizvode koji imaju isključivo biljno porijeklo, vrlo teško nabaviti na jednom mjestu, što znači da kupnja ne može biti ni komforna ni brza. Tako je i došao na ideju da sam pokrene specijaliziranu trgovinu gdje bi se prodavali proizvodi za vegane. Napustio je poziciju menadžera u Daimleru i prvi supermarket veganske hrane pod imenom Veganz otvorio 2011. u Berlinu.
Danas se pod ovim imenom supermarketi mogu pronaći i u Hamburgu, Münchenu i Frankfurtu, a mogućnost da čitav koncept "izveze" kroz franšizu i u druge gradove Europe u kojima bi trgovine ovog tipa imale dobru prođu, dobio je otvorenjem supermarketa u Beču i Pragu. Prema planovima, sljedeće godine, supermarketi prvog i jedinog lanca veganskih proizvoda u Europi mogli bi se pojaviti u Londonu, Amsterdamu, Zurichu, Barceloni i Kopenhagenu.
U Veganzu se može kupiti oko 6.000 proizvoda, a Bredack robu nabavlja od više od 100 proizvođača diljem svijeta. Najveći dio ipak dolazi iz SAD-a, gdje je, kako kaže, veganska zajednica značajno veća i ponuda raznovrsnija nego u Njemačkoj. Zanimljivo je da čak 40 posto stalnih mušterija Veganza uopće nisu ni vegetarijanci ni vegani, a najveći postotak su osobe između 18 i 34 godine starosti, s tim što se broj starijih kupaca iz dana u dan povećava. U ovom trenutku, kako kaže, umjesto očekivanih 100 kupaca dnevno, u prosjeku ima 400, od toga, bar 10 posto su turisti kojima se koncept izuzetno dopada.
Iako ovakvih, specijaliziranih veganskih trgovina u Hrvatskoj još uvijek nema, ipak u velikim gradovima, većina trgovačkih lanaca i dućana zdrave hrane nudi odgovarajuće prehrambene proizvode biljnog porijekla, koji čine osnovu veganske prehrane. Kako navodi portal Vegan.hr, prema posljednjem nezavisnom istraživanju javnog mnijenja, kojeg je provela Komunikacijska skupina SPEM, u Hrvatskoj živi 3,7% vegetarijanaca i vegana, odnosno, više od 160 tisuća građana Hrvatske se hrani vegetarijanski ili veganski.
pročitajte članke
Vuna kao vrijedan resurs
/16.02.2021
Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Iz želje da ponude atraktivan, ali dostupan prodajni prostor za male proizvođače, kreativce i dizajnere, u Beču je 2015. otvorena specijalizirana trgovina s' Fahl. Potražnja je potakla i razvoj franšizne mreže, a primatelje franšize sada traže i u Hrvatskoj.
Zašto je lakše poslovati u franšiznom sustavu, kakvu je podršku dobila od davatelja franšize u uvjetima pandemije te što je iz toga naučila, otkriva Anna Kulczyk-Szymańska, primateljica franšize poljskog trgovačkog lanca Lewiatan
Želite biti deo Fahl obitelji? Kontaktirajte nas i pokrenite vlastiti posao!
Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježili su prethodnu godinu djelovanja franšiznog sustava Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni za vrijeme karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Najčitanije
Jeste li za vending biznis?
/19.10.2018
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Poslovni model jednog od najuspješnijih franšiznih sustava temelji se na nekoliko jednostavnih načela. Što je utjecalo na globalni uspjeh McDonald’sa?