Dva u jedan

Prije dvije godine, Poznan u Poljskoj je dobio neobičnu kafeteriju – onu vrstu mobilne kafeterije koju vuče specijalno konstruiran bicikl i kakva se do tada, recimo, mogla vidjeti na ulicama gradova u Sjedinjenim Državama ili Velikoj Britaniji. Međutim, kafeterije pod imenom BikeCafé počele su "kružiti" i Poljskom. Danas ih ima 10, a opslužuju ljubitelje kave u tri grada (Poznan, Warzsawa i Gdynia). Zahvaljujući svojim "mobilnim karakteristikama", kafeterije se lako premještaju s mjesta na mjesto, sve u zavisnosti od "centara zbivanja" ili "žila kucavica" grada.
U BikeCafé-u se prije svega može popiti odličan espresso, a vlasnici ovog koncepta kažu da im je posebno važno i to što koriste kavu uzgojenu na organskim plantažama i što mogu jamčiti da je čitav koncept – ekološki. Da bi bili sigurni da BikeCafé ničim ne zagađuje okoliš, koriste se i čaše od biorazgradivog materijala. Još jedna povoljnost BikeCafé-a, koja s druge strane izlazi u susret kupcu, jeste i činjenica da biciklisti uvijek mogu računati na značajan popust. Inače, klasični espresso košta 1,2 eura (5 zlota), cappuccino 1,7 eura (7 zlota), latte 2 eura (8 zlota), a ledena kava 2,6 eura (11 zlota).
Nakon što su testirali koncept i uvjerili se da kafeterije dobro rade i donose profit, vlasnici koncepta su ove godine počeli razmišljati i o širenju posla kroz franšizing. – Pošli smo od toga da želimo pronaći primatelje master franšize koji bi dobili teritorijalnu ekskluzivnost, to jest, pravo razvijati koncept na razini jednog grada. Teritorij grada bi zatim mogao biti podijeljen na zone koje bi držali pojedinačni primatelji franšize. U manjim gradovima, razmišljali smo svojim partnerima, pak, ponuditi model po kome bi ovo mogao biti dodatni, odnosno, sezonski posao. Na primjer, za vrijeme lokalnih sajmova, vašara ili koncerata pod otvorenim nebom – objašnjava Michał Łojewski, jedan od vlasnika BikeCafé-a, zadužen za franšizni razvoj koncepta.
Iako ukupna investicija za pokretanje posla iznosi nešto više od 13.000 eura (55.000 zlota), primatelji franšize mogu početi s radom čak i ako imaju samo 3.700 eura (15.000 zlota). Vlasnici BikeCafé-a su, naime, u suradnji s bankom Credit Agricole, omogućili primateljima franšize kupnju opreme na leasing. Rok otplate je četiri godine, s tim što za prvu ratu treba izdvojiti 10 posto od vrijednosti bicikla, što je oko 1.000 eura. Pored toga, primatelji franšize trebaju plaćati mjesečnu naknadu za osiguranje (80 eura), kao i naknadu za "pit-stop", to jest, parking mjesto na kojem bi kafeterija ostajala preko noći. Za sada, BikeCafé ima dvije franšizne kafeterije, a pet ih je u pripremnoj fazi.
Jedan od primatelja master franšize je i bračni par Kowalik iz Gdynie. S ljetnom sezonom, gradovi na Baltiku, naročito gradovi poznati pod zajedničkim imenom Trójmiasto (Gdynia, Sopot i Gdanjsk) – postaju idealna mjesta za BikeCafé. Gradske vlasti su ove sezone BikeCafé-u dale dozvolu za dvije lokacije, stoga, Marzena i Janusz Kowalik namjeravaju "pokriti" i druga dva grada Trójmiasta, Sopot i Gdanjsk.
Prije nego su ušli u posao s mobilnim kafeterijama, bračni par je, istina, radio u jednoj velikoj korporaciji iz oblasti gastronomije, međutim, kako kažu, nisu imali nikakvog iskustva u poslovima vezanim za posluživanje pića ili hrane. – Naš entuzijazam i obuka koju smo prošli bili su više nego dovoljni – kažu. Pored toga što mogu služiti kvalitetnu kavu, sviđa im se i što kafeterija, zapravo, može ponuditi još desetak proizvoda – tople čokolade, ali i osvježavajuća bezalkoholna pića i ledene kave, koje su, pak, ključne za prodaju tijekom ljeta.
– Nama se koncept BikeCafé-a dopao na prvi pogled. Zapravo, čim smo ga uočili u Poznanu, gdje je i bila stacionirana prva kafeterija. Danas, mi imamo pet radnika, međutim, i suprug i ja, kad god imamo viška vremena, radimo u našim bicikl-kafeterijama – kaže Marzena Kowalik.
Izvor: Franchising.pl
pročitajte članke

Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Popularno na forumu
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?