Burger King stigao u Hrvatsku!
Na odmorištu Draganić uz autocestu A1 iz pravca Karlovca prema Zagrebu, u neposrednoj blizini restorana Marché, u petak 25. srpnja 2014. konačno je otvoren prvi franšizni restoran popularnog lanca brze prehrane Burger King. Od samih najava o dolasku ovog američkog branda do službenog otvorenja, prošlo je gotovo godinu dana. Iako spekulacije o uzroku odgode nisu u poptunosti razriješene, najvažnije je da je Burger King otvorio vrata brojnim turistima.
U medijima se godinu dana ranije pojavila pretpostavka da će lanac na tržište Hrvatske ući dosta brzo, i to preko slovenske Sportine – koja je, da podsjetimo, primatelj franšize za sada jedinog Burger Kinga u Sloveniji. Međutim, prvi Burger King u Hrvatskoj otvorio je upravo "prvi susjed" – švicarski lanac Marché, koji već od ranije posjeduje šira franšizna prava za Burger King (za više zemalja). Kada je Hrvatska u pitanju, međutim, ne za teritorij cijele zemlje (kako je to objavljeno u većini medija) već samo za određene "pojaseve" – točnije, za stajališta uz autoceste. Marché, dakle, nema prava otvoriti restoran negdje izvan tog područja – recimo, u samom centru Zagreba.
Kad se uzme u obzir da Marché u ovom segmentu ima bogato iskustvo, budući da i u Sloveniji svoje restorane otvara isključivo na benzinskim postajama uz autoceste, izbor lokacije za Burger King u Hrvatskoj (benzinska crpka Tifon) i ograničena teritorijalna prava na franšizu – sasvim su opravdane.
S druge strane, osim što je poznat po svojim restoranima na crpkama, Marché je vlasnik još nekoliko vlastitih ugostiteljskih brandova. Činjenica da jedan ugostiteljski gigant bude nositelj franšiznih prava drugog, samo na prvi pogled može djelovati neobično. U slučaju Burger Kinga, to i nije rijetkost. U Italiji, recimo, nositelj prava za ovaj lanac također je jedan fast-food gigant – Autogril. Uostalom, u u Marchéu napominju da su "profil" i ponude njihovih i Burger King restorana toliko različiti da je i konkurentnost značajno ublažena.
Foto: PROFIT system
Spomenuli smo da se na samo otvorenje restorana u Hrvatskoj čekalo prilično dugo. Lokal je bio potpuno opremljen i spreman nekoliko mjeseci prije početka turističke sezone. No, ljubitelji brze prehrane, a posebno ovog branda, konačno su zadovoljeni. Oni, inače, za klasičan hamburger ili cheeseburger, trebaju izdvojiti 11 kuna, dok specijalitet ovog lanca – burger Whopper – košta 22 kune.
U ovoj se regiji Burger King može pronaći i u Makedoniji, gdje ima dva restorana (nositelj franšize je turska Tab Gida) i kako smo već spomenuli, u Sloveniji, gdje je Sportina otvorila jedan restoran.
Burger King je osnovan 1954. godine. Danas, pod njegovim brandom posluje više od 13.000 restorana diljem svijeta, a posjeti ih više od 11 milijuna gostiju godišnje.
pročitajte članke
Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Coca-Cola namjerava ponovo uspostaviti suradnju s neovisnim franšiznim punionicama bezalkoholnih pića u Sjedinjenim Državama.
Portal FranchiseDirect.com predstavlja popis 100 najuspješnijih franšiza u svijetu. Prva tri mjesta, kao i prošle godine, zauzeli su isti brandovi.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.
Popularno na forumu
Sa terena do franšize
Prijavite se za božićni zajam već danas po niskoj kamatnoj stopi. WhatsApp: +61435768833 Hvala što ste čekali svoj odgovor Odgovorite na e-poštu:...
Sa terena do franšize
Prijavite se za božićni zajam već danas po niskoj kamatnoj stopi. WhatsApp: +61435768833 Hvala što ste čekali svoj odgovor Odgovorite na e-poštu:...
Sa terena do franšize
Prijavite se za božićni zajam već danas po niskoj kamatnoj stopi. WhatsApp: +61435768833 Hvala što ste čekali svoj odgovor Odgovorite na e-poštu:...
Sa terena do franšize
Prijavite se za božićni zajam već danas po niskoj kamatnoj stopi. WhatsApp: +61435768833 Hvala što ste čekali svoj odgovor Odgovorite na e-poštu:...
Sa terena do franšize
Prijavite se za božićni zajam već danas po niskoj kamatnoj stopi. WhatsApp: +61435768833 Hvala što ste čekali svoj odgovor Odgovorite na e-poštu:...
Sa terena do franšize
Prijavite se za božićni zajam već danas po niskoj kamatnoj stopi. WhatsApp: +61435768833 Hvala što ste čekali svoj odgovor Odgovorite na e-poštu:...
Sa terena do franšize
Prijavite se za božićni zajam već danas po niskoj kamatnoj stopi. WhatsApp: +61435768833 Hvala što ste čekali svoj odgovor Odgovorite na e-poštu:...
Sa terena do franšize
Prijavite se za božićni zajam već danas po niskoj kamatnoj stopi. WhatsApp: +61435768833 Hvala što ste čekali svoj odgovor Odgovorite na e-poštu:...