Farma budućnosti

U lanac japanskih restorana Ootoya stigla je prva komercijalna pošiljka svježeg povrća uzgojenog na eksperimentalnoj farmi u Singapuru. Ova je farma izgrađena u zatvorenom prostoru, zauzima površinu od 248 četvornih metara i nalazi se u jednoj od industrijskih zona u Singapuru. Ono što ju, pak, svrstava u "rješenja za budućnost" jest i to što ne ovisi o vanjskim - vremenskim ili klimatskim utjecajima. Osim toga, kako kažu njeni tvorci, lako može nadomjestiti nedostatak obradivog zemljišta te izaći u susret povećanoj potražnji za kvalitetnom hranom.
Ovu neobičnu farmu "in vitro" izgradila je u listopadu 2013. čuvena japanska tvrtka Panasonic - ime koje smo prije svega navikli vidjeti na televizorima, kamerama i drugim kućanskim aparatima. U svijetu tehnoloških divova, međutim, ovo nije neobična simbioza. Većina IT korporacija, ima posebne jedinice (divizije) koje rade na razvoju novih tehnologija i inovativnih rješenja, a pokrivaju područja od ekologije, preko medicine do poljoprivrede. Farme ovog tipa ima i Fujitsu, koji uzgaja salatu u svom postrojenju u pokrajini Fukushima, kao i Sharp - koji uzgaja jagode na zatvorenoj farmi u Dubaiju.
Za sada se na Panasonicovoj frami u Singapuru proizvodi 10 vrsti povrća, između ostalog - zelena salata, rotkvice i cherry rajčice. Svi uvjeti uzgoja su kontrlolisani i optimizirani, a korištenjem LED rasvjete omogućuje se dva puta brže zrenje povrća. S postojećim kapacitetom, na farmi se može proizvesti 3,6 tona povrća godišnje.
Zanimljivo je da Panasonic u budućnosti planira razviti i franšizni model za farme povrća. Prve franšize tvrtka namjerava izgraditi u Indoneziji, Tajlandu i Vijetnamu.
pročitajte članke

Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Iz želje da ponude atraktivan, ali dostupan prodajni prostor za male proizvođače, kreativce i dizajnere, u Beču je 2015. otvorena specijalizirana trgovina s' Fahl. Potražnja je potakla i razvoj franšizne mreže, a primatelje franšize sada traže i u Hrvatskoj.
Zašto je lakše poslovati u franšiznom sustavu, kakvu je podršku dobila od davatelja franšize u uvjetima pandemije te što je iz toga naučila, otkriva Anna Kulczyk-Szymańska, primateljica franšize poljskog trgovačkog lanca Lewiatan
Želite biti deo Fahl obitelji? Kontaktirajte nas i pokrenite vlastiti posao!
Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježili su prethodnu godinu djelovanja franšiznog sustava Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni za vrijeme karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.