Jedinstvena franšiza

U Češkoj trenutno ima pet Výtopna restorana - dva se nalaze u Brnu, po jedan u Pragu, Ostravi i Orlovoj.
Kao potpuno iznenađenje, naručeno piće do stolova u ovom restoranu stiže neobičnim putem -- željeznicom. Istina, radi se samo o modelu željeznice, ali restoran "premrežen" minijaturnim prugama, sa kolodvorima i vlakovima koji, navođeni posebnim softverom, razvoze poručeno piće do odgovarajućih stolova, jedinstven je koncept u Europi, a nije čudo što je brzo po otvaranju postao i prava turistička atrakcija.
Prva Výtopna je otvorena 2009. u Brnu. Danas, u Češkoj pod ovim imenom radi pet restorana: dva se nalaze u Brnu, po jedan u Pragu, Ostravi i Orlovoj. Restoran u Pragu u vlasništvu je tvrtke, dok su ostali restorani --franšize. Kako je nedavno najavio Petr Fridrich, tvorac i vlasnik koncepta Výtopna, Prag bi ove jeseni trebao dobiti još jedan restoran. -- Pregovaramo već s nekoliko trgovačkih centra i potencijalnim partnerima oko lokacije za novi restoran. To će također biti franšiza -- objašnjava Fridrich.
Da je Výtopna originalan i zanimljiv koncept koji će, čini se, imati lijepu budućnost, svjedoči i veliki broj upita za franšizom - i to uglavnom poduzetnika iz inozemstva. U tvrtki su, međutim, vrlo oprezni i kažu da ne žele dati franšizu olako, bez temeljnih provjera i priprema. -- Zaista nam dolazi mnogo gostiju iz inozemstva i svima se sviđa ono što vide i dožive. Mnogi su bili spremni da koncept odmah "prenesu" u svoje zemlje. Mi smo se, međutim, u ovom trenutku fokusirali samo na razvoj na ruskom tržištu i već smo u potrazi za primateljem franšize -- kaže Fridrich. U doglednoj budućnosti, nije isključeno, franšize restorana Výtopna mogle bi se naći i na drugim inozemnim tržištima, kažu u tvrtki.
Foto: Výtopna
Inače, za otvaranje Výtopna restorana u Češkoj primatelji franšize trebaju izdvojiti od 7.000 do 10.800 eura (200-300 tisuća čeških kruna) za ulaznu naknadu, kao i 180.000 eura (5 milijuna kruna) za uređenje prostora i kompletno opremanje restorana.
Výtopna, da podsjetimo, nije jedini ugostiteljski koncept koji stiže iz Češke i koji se širi kroz franšizu. Jedan od najuspješnijih franšiznih sustava razvila je pivovara Staropramen, uspostavljanjem lanca pivnica pod imenom Potrefena Husa. Osim toga, osobito je zanimljiv koncept samoposlužnih pivnica The PUB koji se kroz franšizu proširio i izvan matičnog tržišta - pivnice imaju u Berlinu, Beču, Bratislavi i Bukureštu.
pročitajte članke

Američki lanac pizzerija Pizza Hut dolazi u Hrvatsku, u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Prema statistici Subwaya, u prvoj godini rada u Hrvatskoj najpopularniji Subway sendvič je ChickenTeriyaki, koji je bio svaki četvrti naručeni Subway sendvič.
Ekofungi nadomak Beograda proizvodi organsku gljivu. Njihove brojne inovacije snižavaju troškove proizvodnje, a maksimizuju prinose. Je li u poljoprivredi moguće razviti franšizu, razgovarali smo s vlasnicom tvrtke Ivankom Milenković.
Peta međunarodna hotelsko-investicijska konferencija Adria Hotel Forum (AHF) održat će se 8. i 9. veljače u hotelu Sheraton u Zagrebu. Forum će privući najzvučnija imena globalne hotelske industrije.
Popularno na forumu
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?