Nova šansa za hotelijere

Orbis je najveća hotelska grupa u Poljskoj, koja nudi 12.000 soba u 63 objekata. Drži hotele pod brandovima Sofitel, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles, ibis Budget – i do sada je pokrivala tržište Poljske i baltičkih zemalja (Litva i Latvija). Portfelj grupe izvan matičnog tržišta bit će značajno proširen, budući da je potpisala ugovor s dosadašnjim strateškim partnerom – francuskim hotelskim lancem Accor. Da podsjetimo, još prije mjesec dana Orbis je dobio ponudu da preuzme 46 Accorovih hotela u Središnjoj Europi, a za transakciju je trebao izdvojiti 142,3 milijuna eura.
Potpisivanjem ugovora, poljska grupa je postala nositelj master franšize za Accorove hotelske brandove i dobila pravo razvijati mrežu u 16 zemalja Središnje Europe – što će uključiti i Hrvatsku, Srbiju, Mađarsku, Rumunjsku i Moldaviju.
– Transakcija se u potpunosti uklapa u našu strategiju, jer već određeno vrijeme planiramo pojačati razvoj u ovom dijelu Europe. Nakon pregovora s Accorom, licenca za razvoj mreže je sa 10 proširena na 16 zemalja, a trajanje franšiznog ugovora sa 15 povećano na 20 godina. Smatramo i da je cijena prihvatljiva. To je potvrdila detaljna analiza koju su proveli naši konzultanti. Orbis danas ima mnogo novca, a nema nikakve obveze prema bankama – kaže Gilles Clavie, generalni direktor hotelske grupe Orbis.
Orbis u Središnjoj i Istočnoj Europi
Osim 63 hotela u Poljskoj, pod brandovima grupe Orbis djeluje i 43 hotela na stranim tržištima. Mreži bi trebalo dodati i još osam hotela koji su u izgradnji. Objekti pripadaju različitim kategorijama – od hotela s jednom do luksuznih hotela s pet zvjezdica.
– Ukupan broj hotela grupe Orbis, u Poljskoj i u inozemstvu, uskoro će biti veći od 110. Kupili smo hotele u dobrom stanju, koji se uglavnom nalaze u glavnim gradovima. Orbis već ima stručno osoblje koje radi u međunarodnom okruženju i koje dobro poznaje stanje i uvjete poslovanja na lokalnim tržištima. Siguran sam da će i Orbis i hoteli na novim tržištima imati koristi od međusobne suradnje i da će brzo postići željenu sinergiju – kaže Ireneusz Węgłowski, potpredsjednik Orbisa.
Za investitore i poduzetnike koji razmišljaju o pristupanju hotelskoj mreži Orbis, jedan od važnih kriterija bit će lokacija i veličina objekta. Strategija razvoja, međutim, ne podrazumijeva širenje lanca isključivo u velikim gradovima, već i u manjim, gdje Orbis do sada nije bio prisutan. Najvažniji uvjet jeste da grad ima dovoljno potencijala za razvoj poslovanja ili turizma.Vlasnici franšiznih hotela ne moraju imati iskustvo u hotelijerstvu, jer će dobiti svu potrebnu potporu za obavljanje svakodnevnih aktivnosti – pomoć u svakoj fazi izgradnje i opremanja hotela, sustav rezervacije, pomoć u marketingu i svim aspektima tekućeg poslovanja.
pročitajte članke

– Turistički sektor se oporavlja, samim time raste i interes za franšizu CityPal-a – kaže Željko Gobac, osnivač platforme CityPal putem koje se turistima predstavljaju najbolje lokalne preporuke
Direct Booker je svoj franšizni portfelj ove godine proširio s dva nova tržišta – Sjevernom Makedonijom i Grčkom. Kakvi su planovi te očekivanja novih primatelja franšize?
Unatoč pandemiji koja je teško pogodila turistički sektor, franšizni sustav Direct Booker proširio je svoje poslovanje na talijansko tržište. Primatelj franšize stari je znanac.
CityPal, web platforma i brošure putem kojih lokalni stanovnici turistima predstavljaju najbolje iz ponude svog mjesta, dostupna je kroz franšizu. Za sada, CityPal posluje u Zagrebu i Puli.
Direct Booker, franšizni sustav turističkih agencija za iznajmljivanje i upravljanje privatnim smještajem, započinje poslovanje u Poljskoj. Franšiznu su mrežu proširili i u regiji.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.