Grof iz Firence na Balkanu
Sanja Đorđević
Prva franšizna trgovina talijanskog modnog brenda Conte of Florence otvorena je sredinom 2014. godine. Srbijanska tvrtka Velvet Sport, primatelj master franšize za sve zemlje bivše Jugoslavije, najavila je još tada da će i dalje širiti mrežu. Brend se odnedavno može naći i u Novom Sadu, a vlasnica tvrtke Sanja Đorđević kaže da sada razmišljaju o širenju davanjem pojedinačne (single-unit) franšize. – U Beogradu i Novom Sadu nemamo namjeru davati franšize. Za sada nam je cilj ući u najveće trgovačke centre u Beogradu i pregovori su u tijeku. S druge strane, primatelji franšize su dobrodošli iz drugih gradova, poput Niša, Kragujevca, Kruševca, ali i iz okolnih zemalja – Makedonije, Bosne i Hercegovine – kaže Đorđević.
Mada je tvrtka primatelj master franšize za sve zemlje regije, Đorđević kaže da za tržište Slovenije nisu zainteresirani, budući da na tom tržištu Conte of Florence već ima monobrend trgovinu. – Ovdje je, prije svega, riječ o fer-poslovanju. Nema potrebe da ulazimo na to tržište – objašnjava ona.
U Hrvatskoj, pak, postoji uvoznik ovog brenda, a odjeća Conte of Florence prodaje se unutar multibrend trgovine. – Ukoliko bismo išli s franšizom u Hrvatsku, onda bismo je svakako prvo pounudili tamošnjem uvozniku – objašnjava Đorđević.
Za tržište je Crne Gore već potpisan franšizni ugovor s tvrtkom Time Marine, dugogodišnjim partnerom tvrtke Velvet Sport. Prvobitno, planirano je da se trgovina otvori tijekom ovogodišnje ljetne sezone, ali su pripreme odužile te će se Conte of Florence, prema njenim riječima, u Crnoj Gori pojaviti tijekom 2015.
Iskustvo u trgovini modnim brendovima uvjet je kako bi netko postao primatelj ove franšize, kao i posjedovanje dovoljno kapitala za opremanje lokala i inicijalnu kupnju. Kupnja je moguća uz bankarsku garanciju ili avansno plaćanje. – Lokal je neophodno opremiti po projektu davatelja franšize iz Italije. Davatelji franšize vraćaju novac za opremanje lokala, ali kroz veće rabate u razdoblju od dvije godine – kaže Đorđević.
Ugovor se potpisuje na minimum tri godine i ukoliko postoji obostrani interes, automatski se produžava na još tri godine. Idealno je da, kaže Đorđević, primatelj posjeduje vlastiti lokal, ali to nije nužni uvjet.
Ona kaže da je tržište odlično reagiralo na novi brend i da se na temelju zastupljenosti robnih marki u trgovačkim centrima u Srbiji stječe pogrešan dojam o ovdašnjim potrošačima. – U domaćim trgovačkim centrima uglavnom su zastupljeni brendovi niske cjenovne kategorije, a Srbija nije samo to. Postoji srednja klasa koja si može priuštiti nešto skuplje brendove – to su odvjetnici, liječnici, ljudi od stila. Potrebno je polako i pažljivo raditi, ali tržište za ovaj i slične brendove sigurno postoji – ističe Đorđević.
pročitajte članke
Turski modni brand LOFT već 30 godina uspješno posluje na izuzetno konkurentnom tržištu proizvodnje i prodaje tekstilnih proizvoda. Sada su spremni za širenje u Europi, a franšizne partnere traže i u ovoj regiji.
Tvorci poljske modne marke Lekko pronašli su jedinstvenu nišu i kreirali filtrirne šalove. Potražnja je i tijekom ove epidemiološke krize porasla, najviše zbog preporuke da na javnim mestima usta i nos budu pokriveni.
Modnu je industriju također pogodila epidemiološka kriza, posebice od zatvaranja trgovačkih centara. Kako se franšizni sustavi snalaze u novim okolnostima?
Švedski modni brand H&M već posluje na 74 tržišta, a do kraja ove godine planira ući i u regiju Centralne Amerike uz pomoć iskusnog franšiznog partnera.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.
Popularno na forumu
Franšiza u second-hand dućanu
Postovanje,zanima me fransiza ,koji su uslovi,ja vec imam radnju polovne garderobe ali mi se dopada Vasa garderoba.Molim za odgovor I kontakt.Srdacan pozdravAleksandra
Franšiza u second-hand dućanu
Molim Vas informaciju kako doći do franšize Hasnaltruha?Hvala
Na korak do jeftine obuće
Poljska kompanija CCC u Hrvatskoj posluje direktno. Za sada nemaju nameru da se šire kroz franšizu.
Na korak do jeftine obuće
Pozdrav! Posluje li CCC u Hrvatskoj kao franšiza ili posluje izravno? Imam svoj poslovni prostor (90 kvadrata) pa me zanima postoji li interes za mjesta s 10000-20000...
Franšiza u second-hand dućanu
Uskoro ćete na našem portalu biti u mogućnosti da dobijete više informacija o mogućnostima za kupovinu Ír Használtruha franšize. Kako nam je preliminarno najavljeno,...
Franšiza u second-hand dućanu
Molim informaciju kako bih mogla otvoriti second hand dućan .