Prepuštanje postojećih restorana primateljima franšize za YUM! Brands nije novost. Istu su strategiju primijenili prošle godine u Kini i na svoj drugi brend – KFC.
Srijeda
14.01.2015
U posljednjih nekoliko godina za većinu poznatih lanaca brze hrane najpoželjnije tržište svijeta jeste – Kina. Pizza Hut uvodi provjereni model razvoja.
 

Sama činjenica da će broj potrošača u Kini sa sadašnjih 300 milijuna do 2020. porasti na 600 milijuna, stavilo je najmnogoljudnije tržište u fokus razvojnih strategija velikih američkih fast-food lanaca. Tvrtka YUM! Brands, vlasnik brendova KFC, Pizza Hut i Taco Bell, potvdila je ovih dana da će razvoj Pizza Huta u Kini potpomognuti i uvođenjem novog poslovnog modela – franšize.

Kako se navodi u službenom priopćenju, primatelji Pizza Hut franšize u Kini neće morati otvarati nove objekte, već će im biti ponuđeni postojeći restorani, koji su do sada bili u vlasništvu matične tvrtke. Na taj način, primatelji franšize ne bi počinjali posao "od nule", što znači da bi mogli izbjeći i probleme vezane za izbor lokacije, opremanje restorana ili odabira i obuke zaposlenika. Restoran koji već ima razrađeno poslovanje i bazu klijenata svakako ima veće šanse za uspjeh i to je jedna od ključnih prednosti ponuđenog franšiznog paketa, kažu u tvrtki.

Iako na ovaj način Pizza Hut neće povećati broj restorana u Kini, prilika koja se daje lokalnim poduzetnicima, primateljima franšize, dugoročno će dovesti do jačanja brenda, franšiznog modela poslovanja, a posljedično, i do otvaranja novih franšiznih jedinica.

Ugovor se potpisuje na deset godina, a primatelji franšize, u ovoj fazi, neće moći inzistirati na određenom restoranu, lokaciji ili gradu – izbor će, zapravo, biti vrlo sužen – odabranim primateljima franšize trvtka će ponuditi tek nekoliko restorana. 

Pizza Hut, inače, bio je prvi lanac restorana neformalnog objedovanja koji je sa Zapada stigao u Kinu. Prvi restorani su otvoreni 1990. godine. U svojoj kategoriji, Pizza Hut danas je brend broj jedan u Kini, s više od 1.200 pizzerija u više od 300 gradova diljem ove zemlje. Jedan od najvažnijih faktora uspjeha, pak, leži u spremnosti američke tvrtke da svoj tradicionalni "zapadnjački" meni prilagodi ukusima i potrebama lokalnog tržišta.