Papa John’s ima više od 4.600 pizzerija – od toga, 260 u Velikoj Britaniji, 50 u Irskoj i 60 u Rusiji. Potencijalne primatelje franšize sada traže u Poljskoj.
Utorak
10.02.2015
Uz Subway, Burger King i McDonald’s, globalno tržište pokušava osvojiti još jedan američki lanac brze usluge – Papa John’s.
 

Papa John's američki je lanac pizzerija specijaliziran za dostavu hrane na kućnu adresu. Osim na matičnom tržištu, pizzerije imaju u još 34 zemlje u kojima posluju isključivo kroz franšizu. Tvrtku je 1983. osnovao John Schnatter, ušavši u poduzetništvo odmah nakon studija. Prema obiteljskoj povijesti, Schnatter je određeno vrijeme radio u restoranu svoga oca, no, vrlo je brzo shvatio da se nalaze na korak od bankrota. Tada je odlučio prodati najvredniju stvar koju je u to vrijeme posjedovao, Camaro iz 1972. – i sav novac uložiti u peći za pizzu. Schnatteru se ovaj rizik višestruko isplatio. Ne samo da je sačuvao očev restoran od propasti, već je imao dovoljno novca za pokretanje vlastitog biznisa. Godine 1985. otvorio je prvu pizzeriju pod imenom Papa John's.

Danas, u svom lancu Papa John's ima više od 4.600 pizzerija – od toga, 260 u Velikoj Britaniji, 50 u Irskoj i 60 u Rusiji. Broj pizzerija u Europi, međutim, ove bi godine mogao biti još veći. – Stavili smo naglasak na širenje mreže u Europi. U ovom trenutku, potencijalne primatelje franšize već tražimo u Poljskoj. Trebaju nam ljudi koji žele dugoročnu suradnju – potvrdila je Melanie Betts, PR tvrtke.

Za pizzeriju, koja bi zauzimala od 80 do 100 četvornih metera i koja bi se nalazila u centru grada ili trgovinskom centru, treba izdvojiti oko 250 tisuća dolara. U tu cijenu ulazi uređenje prostora po standardima franšize, prvo "punjenje" namirnicama, oprema za kuhinju, namještaj i IT infrastruktura (računala i software). Primatelj franšize izdvajao bi 5 posto od mjesečnog prihoda za redovitu franšiznu naknadu i 7 posto za naknadu za marketing. Iznos za marketing gotovo bi u cijelosti bio namijenjen promociji marke na lokalnom tržištu.

– Mnogi su primatelji naše franšize odlučili otvoriti više od jedne pizzerije. Prije otvaranja restorana, svakako, analiziramo potencijal lokacije i lokalnog tržišta. Također, vlasnik i osoblje pizzerije prolaze obuku, koja uključuje i stalna predavanja on-line. Na taj način menadžer u svakom trenutku može znati koliko napreduju, odnosno, treba li nekom od zaposlenika dodatna obuka – kaže Melanie Betts.

Izvor: Franchising.pl