Ideja vrijedna »kopiranja«
Slovenska tvrtka Print boks pojavila se na tržištu 2010. i vrlo se brzo izdvojila konceptom i rješenjem u području printanja, skeniranja i fotokopiranja. Tvrtka je, zapravo, patentirala samouslužne automate za printanje, skeniranje i kopiranje pod brandom Printbox i postavila ih na više od 150 javnih mjesta i tako učinila stalno dostupnim za veliki broj korisnika. Kako objašnjavaju, automat je jednostavan za uporabu i moguće je kopirati, odnosno, skenirati i printati "papirnati" materijal – dokumenta, knjige, obrasce – ali i fajlove, bez obzira na format ili aplikaciju – PDF, Excel, JPG, JPEG, GIF, Word ili Power Point. Korisnici, dodatno, imaju mogućnost kreirati račun na Printbox sustavu, gdje mogu pohraniti vlastite dokumente koje će potom printati na Printbox automatu.
U ovom trenutku, s postignutim stupnjem pokrivenosti domaćeg tržišta, razvijenim franšiznim sustavom i brojem zadovoljnih korisnika, u Print boksu kažu da su već zreli za širenje na inozemna tržišta. Tvrtka će, između ostalog, svoj poslovni model predstaviti i na Franchise Expo Paris, najvećem i najprestižnijem europskom sajmu franšiza koji se održava od 22. do 25. ožujka.
Kako se koncept razvijao, što su postigli i čemu se nadaju, reći će nam Luka Jarc, Printbox marketing i sales menager.
Kako trenutno posluje Printbox u Sloveniji? U kojoj ste fazi razvoja počeli razmišljati o franšizingu i zašto?
Printbox u Sloveniji već ima dobro razvijenu mrežu s više od 150 jedinica i 55.000 korisnika. Naši se automati trenutno mogu naći u šest najvećih gradova u Sloveniji – Ljubljani, Mariboru, Celju, Kranju, Novom Mestu i Kopru, ali i nekim drugim mjestima – Piranu, Luciji, Bledu, Velenju. U prosjeku, ostvarujemo godišnji rast od 30 posto, i to u prihodima i broju novih korisnika. Od 2012, Printbox je, možemo reći, dostigao zavidnu razinu zrelosti – iskoristili smo priliku dobro proučiti i testirati potencijal našeg rješenja na domaćem tržištu i shvatili smo da koncept možemo proširiti i na strana tržišta.
Franšizni je model poslovanja bio logičan izbor, jer kroz primatelje franšize na drugim tržištima dobivamo lokalne partnere koji najbolje poznaju tamošnje uvjete poslovanja, što je ključno pri uvođenju novog branda na nova tržišta. Nama će, pak, franšizing omogućiti fokusiranje na razvoj novih funkcionalnih rješenja, što će kasnije moći primijeniti i koristiti svi unutar franšizne mreže.
Objasnite nam Printbox koncept.
Usluge se mogu koristiti sa i bez prethodne registracije. Svaki pojedinac može napraviti svoj račun izravno na bilo kojem Printbox automatu, ali i na web-stranici printbox.net, nakon čega dobiva mogućnost da u "cloud-u" čuva svoje datoteke te da na svoj korisnički račun prebacuje datoteke za printanje putem telefona, tableta, USB sticka...
Usluge Printboxa se plaćaju "kreditom" koji korisnik uplaćuje u gotovom novcu ili Monetom (što je slovenski servis za plaćanje preko mobitela) i koji se, u ovom trenutku, može uplati samo na Printbox automatima. U slučaju da uplati kredita više nego što mu je trenutno potrebno, korisnik "čuva" neiskorišteni kredit na računu. Naše "cloud" rješenje povezuje sve Printbox jedinice u jedinstven sustav, što znači da korisnik svoj kredit i datoteke može koristiti i printati na bilo kojem Printbox automatu, na bilo kojoj lokaciji. Po plaćanju "kreditom", korisnik printa željene datoteke.
Foto: Printbox
Tko su vaši najčešći klijenti i na kojim se mjestima mogu pronaći Printbox automati?
Više od 85 posto korisnika Printboxa čine mladi ljudi između 18 i 27 godina, jer smo automate prvenstveno postavljali na fakultetima, u studentskim domovima, knjižnicama. Međutim, kako smo mrežu širili po prometnim lokacijama – benzinskim postajama, trgovačkim centrima, željezničkim stanicama, aerodromu – tako se povećavao broj korisnika u dobnoj skupini između 25 i 50 godina.
Koliko, inače, košta usluga Printboxa?
U Sloveniji, cijena za printanje jedne strane A4 formata kreće se u rasponu od 4 do 10 eurocenti, bez obzira na broj boja ili "pokrivenost" dokumenta bojama. A točna visina cijene za jednu stranu zavisit će od iznosa uplaćenog kredita. Na primjer, korisnik za uplatu od 5 eura dobiva 50 Printbox bodova i printa po cijeni od 10 centi po strani. Ako, pak, uplati 60 eura, dobiva 1.500 bodova i printa po cijeni od 4 centa po strani!
Na svakom pojedinačnom tržištu, dakako, cijene usluga Printboxa bit će određene u skladu s potencijalom tog tržišta.
Koje uvjete treba ispuniti primatelj Printbox franšize i koji su osnovni financijski zahtjevi?
Printbox za partnere traži iskusne poduzetnike s dovoljno financijskih sredstva koji bi mogli uspostaviti mrežu od najmanje 100 Printbox automata i privukli najmanje 40.000 korisnika u razdoblju od 2 godine.
Primatelj franšize za ulaznu naknadu dobiva 2 Printbox automata. Zatim, software za njihov rad, pristup kontrolno-nadzornom dijelu software-a, obuku o načinu rada i servisiranja automata, kao i franšizni operativni priručnik – cjelokupan know-how, riječju. Time će moći koristiti inovativne i jedinstvene software kojima će pratiti rad automata, ispravljati pogreške, dobivati potrebne statističke podatke...
U svakom momentu ćemo pružiti svu savjetodavnu pomoć u vezi s prodajom, marketingom, oglašavanjem, izradom financijskih projekcija i planova razvoja i slično. Ali i servisiranjem automata. Primatelj može računati i na naša tehničko-proizvodna rješenja i kod nabave rezervnih dijelova.
Svaki sljedeći dodatni automat primatelj franšize će također kupovati izravno od Printboxa.
Što se redovitih naknada tiče, za svaki se automat plaća fiksna mjesečna naknada za software i redovita franšizna naknada u visini od 10 posto od ostvarenih prihoda.
Inače, partneri Prinboxa bit će primatelji master franšize za odabrana tržišta, što znači da će imati pravo dalje davati franšize trećim osobama. Poslovat će, svakako, pod brandom Printbox i preuzet će cjelokupan grafički identitet matične tvrtke.
Najzad, kad uzmemo u obzir da Printbox u Sloveniji ima 55.000 korisnika i da postiže vidljivost od 200.000 ljudi mjesečno, vidimo da i na drugim tržišta svaki automat može biti odličan "alat za oglašavanje", posebno za tvrtke koje su zainteresirane ponuditi svoje proizvode ili usluge našim korisnicima. To će ujedno biti potencijalni izvor prihoda i za naše partnere!
pročitajte članke
Osobe sklone alternativnoj medicini bili bi idealni primatelji franšize centra za biorezonancu Valera Vita. Koje sve još uvjete trebaju ispuniti ako žele otvoriti i voditi franšizni centar pod ovim brandom?
Koji su poslovni ciljevi ProfitAppa, koja su tržišta otvorili, kakav profil primatelja franšize traže i što očekuju u narednim godinama, otkriva franšizni menadžer tvrtke Marko Mirović
Slovenska prevoditeljska agencija K&J Translations posluje na osam stranih tržišta i ima franšize u četiri zemlje. Tko su poželjni franšizni partneri te koja su tržišta u fokusu za daljnji franšizni razvoj?
Iz Amerike na tržišta ove regije stiže Signal 88 Security, franšizni sustav specijaliziran za poslove zaštite osoba i imovine. Tko može biti primatelj ove franšize?
Čak i oni poduzetnici koji odluče kupiti franšizu – dokazani poslovni koncept – ne smiju računati na stopostotni uspjeh. U privatnom biznisu ima tisuću prepreka, ali će uspjeh biti izvjesniji ako se izbjegnu neke od uobičajenih pogrešaka.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
„Znanstvena kuhinjica“ nastavlja širenje na regionalnom tržištu, s posebnim naglaskom na Hrvatsku.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Popularno na forumu
Šansa u grupnoj kupovini
Jesu li makar isporučili dječja kolica?
Šansa u grupnoj kupovini
Nažalost, Item Studio je propao. Uzeo novce od klijenata te zatvorio poslovanje. Čini se da je to bila jedna od onih tvrtki "Uzmi novac i zatvori" u vlasništvu Pola Popovića.
Prva računovodstvena franšiza
...Sve pohvale za ideju...Kao racunovodja, kao kreator edu sajta, nadam se da postoji prostor i za saradnju... S postovanjem, Radmila Cvetkovic, dipl.ecc
Dobra vremena za reciklažu
Veoma dobro osmišljen posao i adekvatna ideja obzirom na vremena.. Mala firma iz RS -Banja Luka, je zainteresovana za poslovnu saradnju u smislu dobijanja franšize. Tim...