Za pokretanje Refan franšize potreban je prostor od 15 do 40 četvornih metara, na prometnoj lokaciji. U Srbiji trenutno posluje jedna parfumerija ovog bugarskog branda – u Pančevu.
Ponedjeljak
23.03.2015
Brand Refan već ima na desetke svojih franšiznih dućana parfema i kozmetike, diljem Europe. U Srbiji je nedavno otvorena prva parfumerija.
 

Refan je izvorno bugarski brand, a dućani parfema i kozmetike pod ovim imenom mogu se pronaći u više od 20 zemalja. Tvrtka posluje i u zemljama ove regije – Hrvatskoj, Sloveniji, Bosni i Hercegovini, Albaniji, Rumunjskoj. Krajem prošle godine, i Srbija je dobila prvu franšiznu radnju, a otvorena je u gradu na obali Tamiša – Pančevu. Primatelj franšize je Monika Paskaleva, koja je rođena u Bugarskoj, ali je u grad nadomak Beograda došla s roditeljima prije dva desetljeća. – Posljednjih sam se nekoliko godina povremeno vraćala u Bugarsku gdje sam i vidjela brand Refan. Pomislila sam da bih tako nešto mogla otvoriti u Pančevu, pošto u tom gradu nije bilo slične ponude – priča ova tridesetogodišnja poduzetnica.

Monika Paskaleva je primatelj single-unit franšize, ali data joj je mogućnost da kroz određeno vrijeme postane i primatelj master franšize za teritorij Srbije. – Za početak krenuli smo s pojedinačnom franšizom, da vidimo kako će se posao razvijati, ali imam u planu i sama dalje otvarati radnje i postati primatelj master franšize. S druge strane, zainteresirani bi u ovom trenutku morali komunicirati s centralom u Bugarskoj, jer ja trenutno nemam mogućnosti potpisivanja franšiznog ugovora – objašnjava trenutnu poziciju mlada poduzetnica.

Davatelj franšize navodi da je za radnju potreban prostor od 15 do 40 četvornih metara, s tim što Paskaleva kaže da je najbolje imati prostor od 20 do 30 kvadrata. Izlog parfumerije mora imati tri četvorna metra i poželjno je da bude u prometnoj ulici. – Franšizne naknade ne postoje, ali su primatelji u obvezi kupiti amfore za čuvanje parfema od davatelja franšize. Ukoliko se jednog dana raskine franšizni ugovor, primatelji su u obavezi vratiti ambalažu, jer ih je Refan zaštitio kao intelektualno vlasništvo. Iz tih se amfora parfemi sipaju u bočice od deset do 125 mililitara – objašnjava Paskaleva.

Parfumerija Refan radi od kraja prošle godine, a Paskaleva kaže da su ljudi u Pančevu još uvijek prilično nepovjerljivi. – Teško im je napraviti prvi korak, ali nitko tko je ušao u radnju nije otišao praznih ruku i svi se uglavnom vrate – kaže ona.

Prodajom još uvijek, kako kaže, nije zadovoljna, ali je svjesna da je Refan novi brand na srpskom tržištu. – Iako tvrtka ima nekoliko stotina radnji diljem Europe, ovdje nisu poznati. Važno je da što više ljudi proba proizvod, jer onda znam da će ga preporučiti, pošto su kvalitetni i većina je na prirodnoj bazi – ističe ona.

U Refan parfumerijama prodaju se parfemi na točenje. Drugi segment proizvoda čine glicerinski sapuni na mjeru pravljeni na prirodnoj bazi, a treći je kozmetika – kreme za lice, maske, pilinzi, losioni za ruke... Tvrtka ima više od 600 različitih proizvoda, a nešto više od trećine čine parfemi. – Teško je u jednu radnju smjestiti sve proizvode, pa tako u mojoj, na primjer, postoji tek 90 parfema, iako ih ima više od 200 u ponudi. Naravno, davatelj franšize za početak sugerira koji asortiman izabrati, odnosno, s čime bi bilo najbolje krenuti – kaže Paskaleva.

Tvrtka Refan proizvodi i prodaje parfeme i kozmetiku više od 25 godina. Poznatu bugarsku tvrtku osnovao je Stefan Popov koji je osmislio i naziv marke koristeći početna slova imena svoje supruge Reni i posljednja slova vlastitog imena – Stefan. Posao trenutno vodi Stefanov sin Angel Popov koji je posao modernizirao i razvio diljem svijeta, navodi se na službenim internetskim stranicama tvrtke.