Različiti u istom projektu

Franšizing je, nema sumnje, najzastupljeniji u ugostiteljstvu, prije svega – među restoranima brze usluge. Nije, stoga, neobično što većina ljudi na spomen "franšize" prvo pomisli na McDonald’s, KFC ili Pizza Hut, a nije iznenađenje što najpoznatiji brandovi potječu iz Amerike, najvećem i najrazvijenijem tržištu franšiza na svijetu. Moglo bi se reći da otvorenje pizzerije u Americi te ambicija da se tržište premreži franšizama, samim time, i ne spada u najoriginalnije ideje za pokretanje posla. Ipak, sama činjenica da lanci pizzerija – poput Domino’s, Papa John’s, Papa Murphy’s, Little Ceaser’s ili Pizza Hut – naprave promet od 32 milijarde dolara godišnje, pokazuje da potražnja za ovom vrstom prehrane u Americi i dalje postoji. Ovo bi, barem donekle, moglo opravdati i želju Jamesa Markhama koji je 2012. u Las Vegasu otvorio pizzeriju te počeo formirati lanac pod imenom Project Pie. Njegova je vizija, međutim, po nečemu bila i drugačija...
Dobro je biti drugačiji
James Markam nije u ovaj projekt ušao bez iskustva. Njegovo ime stoji iza još dva slična koncepta – MOD Pizza i Pieology, a želja za kreiranjem i trećeg branda bio je, kako kaže, odgovor na potrebe vremena. Današnje mušterije, tvrdi Markam, traže "mnogo bolju hranu, no, koja se i dalje priprema brzo". Na taj način čak i obična pizza može postati pravi gastronomski izazov. U Project Pie pizzerijama mušterije, pak, imaju mogućnost napraviti pizzu po svojoj želji – kupac bira tip korice i sastojke, a zatim pričeka dok se pizza ispeče, što traje svega nekoliko minuta. Što je najvažnije, Project Pie sve vrste pizze prodaje po istoj cijeni, bez obzira na broj sastojaka ili dodatih preljeva.
Sve ovo, međutim, nije ono što je Project Pie izdvojilo od restorana slične vrste. Američko je tržište preplavljeno fast-casual pizzerijama koje se na sličan način bore za svoje "mjesto pod suncem", a formiranje lanca najprirodniji je i najefektniji način jačanja pozicije na tržištu. Iako su vrlo brzo otvorene prve Project Pie franšize, Markam je po svaku cijenu želio izbjeći dojam da se radi o "još jednom lancu" brze prehrane. Bilo je dovoljno, kako kaže, odbaciti jedno od osnovnih postulata franšizinga – uniformisanost interijera.
U praksi to znači da niti jedan restoran pod brandom Project Pie ne bi trebao izgledati isto – kao što je potrošačima dana mogućnost napraviti "svoju" pizzu, tako je Markam primatelje Project Pie franšize ohrabrivao uređivati restorane po njihovoj želji. Bitno je da svi restorani u lancu koriste iste sastojke, iste peći te prate isti operativni priručnik.
– Veliki broj ljudi uopće ne voli posjećivati restorane koji pripadaju nekom lancu, a osnovni razlog leži u tom dobro poznatom osjećaju – isti dizajn, iste boje, isto – sve. Ljudi će radije prihvatiti koncept ako vide da ste učinili nešto što izgleda ili odaje dojam da je posebno. Stoga, niti jedan Project Pie restoran nije rađen po istom kalupu. Kada uđe u naš prostor, mušterija treba osjetiti da je jedinstven – izjavio je Markam za PMQ Magazine.
Iako je primateljima franšize data neuobičajena sloboda izbora, Markam sudjeluje u uređenju svakog od franšiznih restorana, trudeći se da, između ostalog, svaka lokacija dostojno ponese brand Project Pie. To je jedan od razloga što je "izbirljiv" i kada je izbor primatelja franšize u pitanju. Međutim, da je na dobrom tragu, potvrđuje i odličan odziv mušterija – prema istraživanju servisa Yelp, kupci su proglasili Project Pie brandom br.1 među novim lancima pizzerija. Stoga, nije neobično ni što je poslije prvih restorana u Americi koncept dobio franšize i "preko bare". Prvi restorani izvan matičnog tržišta otvoreni su na Filipinima, a početkom ove godine, Project Pie dobila je i Europa – restoran je otvoren u Dundeeju u Velikoj Britaniji. – To je tek prvi od 60 restorana, koliko planiramo otvoriti u Europi – kažu.
pročitajte članke

Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Popularno na forumu
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?