Snaga branda jača franšizu

Slovenski lanac Proteini.si, maloprodaja dodataka prehrani za sportaše, uspješno širi franšizu u regiji. U Hrvatskoj je prva trgovina otvorena sredinom 2013. godine u Zagrebu. Primatelj master franšize je tvrtka Proteini d.o.o. koja je do sada otvorila četiri poslovnice. Tako, pored Zagreba, pod ovim brandom posluju i trgovine u Osijeku, Splitu i Rijeci. Prema riječima Damira Pungartnika, direktora tvrtke Proteini doo, naredni će objekt biti otvoren za nekoliko mjeseci u Zagrebu. Cilj je da se, kako kaže, pokriju svi gradovi po glavnim regijama.
On dodaje da postoji mogućnost davanja pojedinačne (single-unit) franšize, ali da do sada nisu naišli na primatelje koji bi mogli zadovoljiti stroge standarde na kojima ovaj sustav inzistira. – Najveći je problem nedostatak financija i nerazumijevanje franšizinga kao modela poslovanja. Mnogi ne razumiju zbog čega, primjerice, moraju biti postavljene baš određene police koje imaju svoju cijenu, te nailazimo na pitanja mogu li se staviti neke druge i slično. Kad predstavimo sustav zainteresiranima, oni su oduševljeni, ali kad se dođe do priče o investicijskim potencijalima, pregovori zastanu – objašnjava Pungartnik zbog čega su do sada isključivo sami širili franšiznu mrežu.
Pungartnik ističe da je za prodaju ove vrste proizvoda, a posebno dodataka prehrani iz segmenta "zdrav životni stil", izuzetno važan - lokalni marketing. U tom bi smislu single-unit franšize bile idealne. – U Sloveniji, odakle brand i potječe, franšizna mreža se upravo tako razvija. No, u Hrvatskoj je, prema dosadašnjem iskustvu, teško naći dobre primatelje. Mentalitet se razlikuje ne samo od zemlje do zemlje, već i od regije do regije. Jako je teško raditi s nekim tko nema viziju – ističe on.
Zahvaljujući dobroj marketing strategiji, koja je posebno intenzivna u posljednje tri godine, trgovine koje se otvaraju u Hrvatskoj, prema njegovim riječima, vrlo brzo počinju dobro poslovati. Brand je već postao prepoznatljiv među stanovništvom.
Potpora koju dobivaju od davatelja franšize izuzetno je značajna, budući da primatelj, nakon zajedničkog izbora lokacije, objekt dobiva po principu "ključ u ruke", to jest, potpuno opremljen. Pored toga, davatelj franšize zahvaljujući svom desetogodišnjem iskustvu zna jako dobro kako pozicionirati robu unutar trgovine da bi se ostvario što bolji promet. Pored toga, primatelj dobiva gotova dizajnerska rješenja za marketinške materijale, menadžment i zaposlenici prolaze obuku, dok prodajna mjesta posjećuje supervizor koji nastoji savjetima unaprijediti poslovanje.
– Najveća prednost poslovanja u ovom franšiznom sustavu ogleda se upravo u potpori koju dobivamo za marketing i u snazi branda. Gotovo da nema gubljenja vremena na neke stvari koje nisu u vezi s osnovnim biznisom – naglašava on.
U trgovinama Proteini.si postoji pet skupina proizvoda u zavisnosti od toga za što su namijenjeni: zdrav životni stil; mršavljenje; izdržljivost i regeneracija; mišićna masa; oprema i odjeća za treninge. I dok se u Zagrebu bolje prodaju oni iz segmenta zdravog života, dotle u Osijeku, primjerice, bolje "idu" oni za mišićnu masu. –Potražnja se zaista razlikuje po regijama i zavisi od toga koliko su ljudi informirani i koliko prate trendove –kaže Pungartnik.
pročitajte članke

Prodaja raste, otvaraju se novi franšizni centri. Koja su tržišta sada u fokusu i kako će se dalje razvijati portugalski lanac za epilaciju DepilConcept, otkriva vlasnik brenda Alexandre Lourenço
Franšizni centri iz područja njege ljepote i fitnessa također su pogođeni krizom. Kako davatelji mogu pomoći svojim primateljima franšize te koja su rješenja primijenili za nastavak poslovanja?
Epidemija koronavirusa sigurno utječe i na biznise iz sektora njege ljepote. Kako se franšizni sustavi nose s novom situacijom? Dijelimo neka iskustva iz Poljske.
Početak godine je, u pravilu, vrijeme za analizu prethodnog poslovanja. Što je obelježilo portugalski lanac za epilaciju DepilConcept, govori vlasnik branda Alexandre Lourenço
Lanac centara za rukovođenje i održavanje tjelesne težine Body Creator ove godine obilježava 18 godina poslovanja i najavljuje jače širenje u regiji. Zašto je ova franšiza idealna za žene poduzetnice?
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Prema statistici Subwaya, u prvoj godini rada u Hrvatskoj najpopularniji Subway sendvič je ChickenTeriyaki, koji je bio svaki četvrti naručeni Subway sendvič.
Ekofungi nadomak Beograda proizvodi organsku gljivu. Njihove brojne inovacije snižavaju troškove proizvodnje, a maksimizuju prinose. Je li u poljoprivredi moguće razviti franšizu, razgovarali smo s vlasnicom tvrtke Ivankom Milenković.
Peta međunarodna hotelsko-investicijska konferencija Adria Hotel Forum (AHF) održat će se 8. i 9. veljače u hotelu Sheraton u Zagrebu. Forum će privući najzvučnija imena globalne hotelske industrije.