Modne franšize za poduzetne
Prije tri godine, srbijanska tvrtka Pro Domo System d.o.o. postala je ekskluzivni zastupnik i distributer za obuću francuskog branda Pierre Cardin za sve zemlje bivše Jugoslavije. Đura Šešlija, vlasnik tvrtke, kaže da, pored toga što su ekskluzivni zastupnici, također imaju mogućnost davanja franšize. – Za sada obuću branda Pierre Cardin prodajemo samo kroz multibrand trgovine i, praktično, radimo samo distribuciju. Franšizing jeste dobar poslovni model, posebno što je brand daleko prepoznatljiviji ukoliko se prodaje kroz monobrand radnje i daleko se bolje pozicionira na tržištu. Međutim, svjesni smo teške ekonomske situacije zbog čega do sada nismo aktivnije promovirali ovu poslovnu mogućnost, već smo se mahom koncentrirali na distribuciju –objašnjava Šešlija.
Inače, brand Pierre Cardin svoju maloprodajnu mrežu širi kroz franšizing diljem svijeta.
Krajem prošle godine, Pro Domo System postao je ekskluzivni zastupnik i grčkog branda Verde za teritoriju Srbije. Brand je poznat po torbama, a za sada se asortiman ove marke također prodaje samo u multibrand trgovinama. – Mislim da je potencijal razvoja maloprodaje ovog branda kroz franšizu zaista velik na čitavom teritoriju Srbije. Mogli bismo reći da je riječ o srednjoj cjenovnoj kategoriji i torbe su dostupne domaćim potrošačima, a kvaliteta je zaista visoka. Drugu prednost vidim u tome što je konkurencija u ovom segmentu mala – objašnjava Šešlija.
On ističe da primatelji ne bi plaćali niti kakve franšizne naknade za ove brandove, već bi samo imali obvezu nabavljati robu. – Primatelji franšize bi od nas dobili gotov projekt i dizajnerska rješenja po kojima bi uredili radnje. Teško je govoriti kolika bi bila visina investicije jer bi to ovisilo i o neophodnim radovima koji bi morali da se izvedu u lokalu. Pored toga, za Pierre Cardin, primjerice, ne postoji mogućnost dopune robe, već se roba kupuje sezonski, pa bi se visina nabave odredila tek nakon detaljne analize potencijala određenog tržišta – kaže Šešlija.
Pored toga što je ekskluzivni zastupnik pomenuta dva branda, ova je srbijanska tvrtka razvila i vlastiti brand obuće i jakni Korifeo. Riječ je, kako kaže Šešlija, o "priči" koja je tek na početku svog puta. – Korifeo je namijenjen vrlo širokoj populaciji, ljudima od 10 do 60 godina i riječ je o brandu koji bismo mogli okarakterizirati kao "casual" ka elegantnom, primjerice, svakodnevna i vrlo nosiva obuća koja se može kombinirati s hlačama, košuljama, sakoima... Za početak želimo proširiti asortiman, a zatim ćemo sigurno razmišljati i o davanju franšize – kaže Šešlija. Za sada, ovaj se brand može naći u trgovinama Concept, u Beogradu i Zemunu.
Tvrtka Pro Domo System također je i primatelj franšize srbijanskog proizvođača košulja Garinello.
pročitajte članke
Turski modni brand LOFT već 30 godina uspješno posluje na izuzetno konkurentnom tržištu proizvodnje i prodaje tekstilnih proizvoda. Sada su spremni za širenje u Europi, a franšizne partnere traže i u ovoj regiji.
Tvorci poljske modne marke Lekko pronašli su jedinstvenu nišu i kreirali filtrirne šalove. Potražnja je i tijekom ove epidemiološke krize porasla, najviše zbog preporuke da na javnim mestima usta i nos budu pokriveni.
Modnu je industriju također pogodila epidemiološka kriza, posebice od zatvaranja trgovačkih centara. Kako se franšizni sustavi snalaze u novim okolnostima?
Švedski modni brand H&M već posluje na 74 tržišta, a do kraja ove godine planira ući i u regiju Centralne Amerike uz pomoć iskusnog franšiznog partnera.
Đorđi Zorzić bio je jedan od prvih primatelja Sara Fashion franšize. Prije deset godina otvorio je prvi dućan pod ovim makedonskim brandom, danas ih ima pet. Kaže da za uspjeh treba mnogo rada i ljubavi.
Najčitanije
Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Španjolski Naturhouse traži partnere za razvoj franšizne mreže i na tržištima ove regije. Na to su ih navela i dobra iskustva iz zemalja Centralne Europe. Češka je jedna od njih.
Popularno na forumu
Franšiza u second-hand dućanu
Postovanje,zanima me fransiza ,koji su uslovi,ja vec imam radnju polovne garderobe ali mi se dopada Vasa garderoba.Molim za odgovor I kontakt.Srdacan pozdravAleksandra
Franšiza u second-hand dućanu
Molim Vas informaciju kako doći do franšize Hasnaltruha?Hvala
Na korak do jeftine obuće
Poljska kompanija CCC u Hrvatskoj posluje direktno. Za sada nemaju nameru da se šire kroz franšizu.
Na korak do jeftine obuće
Pozdrav! Posluje li CCC u Hrvatskoj kao franšiza ili posluje izravno? Imam svoj poslovni prostor (90 kvadrata) pa me zanima postoji li interes za mjesta s 10000-20000...
Franšiza u second-hand dućanu
Uskoro ćete na našem portalu biti u mogućnosti da dobijete više informacija o mogućnostima za kupovinu Ír Használtruha franšize. Kako nam je preliminarno najavljeno,...
Franšiza u second-hand dućanu
Molim informaciju kako bih mogla otvoriti second hand dućan .