Spas u franšizingu

Kako je prethodnih mjeseci najavljivano, a početkom ovog i konačno objelodanjeno, McDonald's je usvojio plan koji bi trebao riješiti gorući problem tvrtke – konstantni pad prodaje i profita, naročito na matičnom tržištu. Ključna strategija, prema službenom priopćenju, bit će refranšizing. Praktično, to znači da će McDonald's ići na povećanje broja restorana koji posluju pod franšizom. Zanimljivo je da, u ovom trenutku, već 81 posto McDonald'sovih restorana vode primatelji franšize. Prema najnovijem planu, pak, do kraja 2018. taj bi se udio trebao povećati do 90 posto.
– Nema biznisa niti branda sa Bogom danim pravom na uspjeh, a stvarnost je da su naši rezultati u posljednje vrijeme bili vrlo slabi. Cifre ne lažu... – izjavio je novi CEO McDonald's-a Steve Easterbrook, predstavljajući novu strategiju razvoja. – Za nas je moć franšizinga oslobađajuća i nevjerojatno važna za daljnje poslovanje – rekao je Easterbrook.
Tako će u naredne tri godine 3.500 lokacija, kojima sada upravlja tvrtka, prijeći u ruke primatelja franšize. Prema procjenama, "ulazak" dodatnog broja restorana u franšizing trebao bi pomoći tvrtki ostvariti oko 300 milijuna dolara uštede na općim i administrativnim troškovima poslovanja, budući da veliki dio investicija u lokale i zaposlenike prelazi na račun primatelja franšize.
Inače, dodatni ili potpuni franšizing nije nepoznata strategija, naročito među velikim lancima brze prehrane koji se bore s istim problemom. Osim smanjenja troškova poslovanja, lanci na ovaj način računaju i na brz priljev gotovog novca – od prodaje franšize i naplaćivanja redovite franšizne naknade.
Jedan od financijski najuspješnijih primjera svakako je potez Burger Kinga koji je do 2014. skoro sve svoje restorane prodao primateljima franšize. U usporedbi sa stanjem iz prethodne, 2013. godine, neto dobit Burger Kinga porasla je 99 posto. U ovom trenutku, Burger King ne mora prodati niti jedan restoran, posluje vrlo dobro, što potvrđuje i podatak da je prodaja u prvom kvartalu 2015. bila veća 4,6 posto.
Refranšizing bi svakako mogao biti dobar način za siguran priljev kapitala u kasu McDonald'sa. U američkim medijima, pak, ubrzo nakon službenog priopćenja, javile su se i prve sumnje – najviše zbog toga što primatelji McDonald's-ove franšize u Americi i nisu pretjerano zadovoljni odnosom s kompanijom. Kako se može zaključiti iz pisanja američkih medija, proces refranšizinga na matičnom tržištu ići će vjerojatno mnogo teže nego što se u McDonald'su nadaju.
pročitajte članke

Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Popularno na forumu
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?