Fly Fly to the sky

Fly Fly Travel izdvojio se na tržištu kao agencija koja, prije svega, prodaje avio-karte. Međutim, ova tvrtka je daleko više od toga. Njihov turistički sektor obuhvata ponudu individualnih i grupnih aranžmana, krstarenja, putnih osiguranja, putničkih transfera i rent a car usluga.
Kroz svoje poslovanje tvrtka razvija i segment obrazovanja - pokrenuli su Aviation College za obuku avio agenata, a uskoro će biti otvorena i Fly Fly Academy. Polaznici će biti obučavani za posao kabinskog osoblja. Pošto će Akademija imati licencu Direktorata civilnog zrakoplovstva, svi koji završe tečaj će moći zaposliti kao stjuarti, odnosno stjuardese, u bilo kojoj avio tvrtki.
Božidar Kramzer, menadžer za razvoj franšiza u tvrtki Fly Fly Travel, kaže da svi ti programi daju priliku primateljima franšize da sudjeluju u podjeli zarade.
- Primatelji franšize ne mogu organizirati tečajeve, ali mogu pronaći polaznike i na taj način zaraditi. Svaka djelatnost tvrtke im je na raspologanju, ali dio zarade ide i matičnoj tvrtki - kaže Kramzer.
On dodaje da su jedina turistička agencija koja izdaje svoj mjesečnik.
- Od toga imaju koristi i primatelji franšiza, jer ga mogu koristiti u marketinške svrhe - kaže Kramzer.
Trenutno posluju tri franšize u Beogradu, Kragujevcu i Baru, a u pripremi je i jedna u Podgorici. Kako Kramzer objašnjava, postoji nekoliko kriterija, na temelju kojih biraju primatelje franšiza.
- Iskustvo nije obavezno, ali je poželjno. Ukoliko ga nemaju, posao prodaje avio karata se brzo uči i mi ih obučavamo tako da to nije ograničavajući faktor. Poželjno je da imaju iskustvo u vođenju vlastite tvrtke ili da su radili na nekoj rukovodećoj poziciji. Najvažnije je da odgovaraju profilu ličnosti koji će se uklopiti u sustav. Moraju biti spremni na naporan rad i timsku igru, spremni da rade po našim standardima i otvoreni za suradnju i kontrole s naše strane - objašnjava Kramzer.
Ranije su potpisivali ugovore na godinu dana koji su se automatski produžavali ukoliko obje strane to žele. Trenutni ugovor vrijedi pet godina i može se produžiti na dodatnih pet godina ukoliko ne postoji zahtjev za raskidom. Naknada za primatelje je 5.500 eura.
-To je njihova jedina financijska obveza. Nema dodatnih naknada za marketing i slično, osim što dio zarade koji primatelji ostvaruju kroz razne segmente ide i nama. Postoci se definiraju od segmenta do segmenta, po utvrđenim skalama - objašnjava Kramzer.
Neophodna investicija za pokretanje franšize, uključujući ulaznu naknadu, iznosi od 7.000 do 10.000 eura. Kramzer kaže da je za pokretanje posla sasvim dovoljan lokal od 20 do 25 kvadrata i jedan radnik.
- Inzistiramo da lokal bude na dobrom mjestu i da izvana bude dobro izbrendiran. Svi primatelji franšize trebaju prihvatiti određene standarde, kao i vizualni identitet, i u tom dijelu posla im rado pomažemo - kaže on.
Za koliko će investiciju vratiti ne ovisi samo od tržišta, već i od samog franšizoprimca, ističe Kramzer. Ukoliko primatelj ima iskustva u poslu, kontakte i klijentelu, i ako je spreman da se posveti poslu, može povratiti investiciju poslije godinu dana.
Trenutno, tvrtka radi na razvijanju koncepta master franšiza za određen region. Do sada su primateljima garantirali ekskluzivnost u gradu. Dakle, primatelji nisu mogli dalje davati franšize, ali im je davatelj garantovao da je nitko drugi neće dobiti.
U inozemstvu se za franšize najviše interesuje dijaspora. Postoje dva upita iz Beča, kao i iz Švicarske i Zenice.
- Ono što ističemo kao prednost kad razgovaramo s potencijalnim primateljima jeste brand, jer smo za tri godine postojanja postali sinonim za kupnju avio karata. Naša marketinška služba je vrlo jaka i aktivna. Od toga veliku korist imaju i primatelji franšize - kaže on.
Fly Fly Travel ima četiri jedinice u vlastitom vlasništvu.
pročitajte članke

– Turistički sektor se oporavlja, samim time raste i interes za franšizu CityPal-a – kaže Željko Gobac, osnivač platforme CityPal putem koje se turistima predstavljaju najbolje lokalne preporuke
Direct Booker je svoj franšizni portfelj ove godine proširio s dva nova tržišta – Sjevernom Makedonijom i Grčkom. Kakvi su planovi te očekivanja novih primatelja franšize?
Unatoč pandemiji koja je teško pogodila turistički sektor, franšizni sustav Direct Booker proširio je svoje poslovanje na talijansko tržište. Primatelj franšize stari je znanac.
CityPal, web platforma i brošure putem kojih lokalni stanovnici turistima predstavljaju najbolje iz ponude svog mjesta, dostupna je kroz franšizu. Za sada, CityPal posluje u Zagrebu i Puli.
Direct Booker, franšizni sustav turističkih agencija za iznajmljivanje i upravljanje privatnim smještajem, započinje poslovanje u Poljskoj. Franšiznu su mrežu proširili i u regiji.
Najčitanije

Željela se posvetiti edukaciji djece i pri tom graditi vlastiti poduzetnički put. Ines Slunjski napustila je posao u državnom sustavu, uzela franšizu i donijela u Varaždin dva edukativna programa – Malac Genijalac i Edukido.
Ivica Lacić iz Zadra postao je primatelj franšize Sushi by A's u lipnju 2020. Što je potrebno za uspjeh, a što mu je donijelo sigurnost u poslovanju?
Kako se poslovanje širilo, gdje vide prostora za razvoj te tko može biti idealni primatelj franšize, otkriva Sarah Vuković, master franšizer koncepta "Malac Genijalac" za tržište Hrvatske
Friendly Fire, vodeći hrvatski brand gaming cafe-a, otvorio je svoju prvu od 30 potpisanih franšiza u Meksiku u gradu Mexico City.
Američki lanac pizzerija Pizza Hut dolazi u Hrvatsku, u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.