Petak
18.09.2015
Francuska je jedno od najperspektivnijih tržišta za KFC. Do kraja godine, u lancu bi trebalo biti 200 restorana.
 

Od početka 2015. američki lanac KFC, poznat po specijalitetima od piletine, otvorio je deset novih restorana u Francuskoj. Da bi ostvario ambiciozni plan od 200 jedinica, lancu preostaje otvoriti još 20 restorana do kraja prosinca. Međutim, kako potvrđuju čelnici tvrtke, ovo je tek početak ekspanzije. KFC, naime, namjerava pokriti tržište Francuske mrežom od 500 restorana do 2020, što znači da će se širiti tempom neusporedivo bržim od sadašnjeg. Osnovni oslonac razvoja bit će, pak, franšizing. Trenutno, KFC ima 50 franšiznih partnera koji drže gotovo 50% postojećih restorana.

KFC u Francuskoj posluje od 2001. i do sada je otvorio 179 restorana. Ako želi do 2020. imati mrežu od 500 restorana, morat će se širiti pet puta brže nego sad.

Foto: KFC France (Kfcsengage.fr)

Potražnja na tržištu uvelike potpiruje ambicije tvrtke. Pored KFC-a, manje-više svi prisutni američki brandovi brze hrane – McDonald's, Subway, Burger King, Steak'n' Shake, Chipotle – imaju dobru prođu i posluju bolje od očekivanog. Suprotno uvriježenom mišljenju, Francuska je zemlja u kojoj je svaka četvrta narudžba –hamburger, dok je druga na svijetu po konzumaciji pizze. Nije ni čudno što KFC traži nove primatelje franšize. – Francuska je zemlja u kojoj KFC restorani, u prosjeku, ostvaruju najveće prihode – podsjeća Gilles Boehringer, potpredsjednik razvoja KFC franšize u Francuskoj i Europi.

Da bi pridobili povjerenje francuskih potrošača, američki će lanac ipak morati voditi bitku protiv lošeg imidža koji, skoro bez izuzetka, prati sve restorane brze hrane. KFC je već pokrenuo kampanju u kojoj će naglasak biti na kvaliteti piletine i drugih sastojaka koji se koriste pri pripremi obroka. KFC je, pored toga, pokrenuo i posebnu web-stranicu – Kfcsengage.fr – putem koje će se pratiti napredak tvrtke po četiri važna pitanja: odnosa prema zaposlenicima, kvaliteti hrane, društvenom angažmanu i zaštiti okoliša.

KFC je u vlasništvu tvrtke YUM! Brands. Posluje u 125 država i ima 19.000 restorana – od toga, 85% u rukama primatelja franšize. KFC je do prije deset godina 80% ukupnih prihoda ostvarivao u Americi, samo 20% na inozemnim tržištima. Situacija je danas u potpunosti drugačija i najbolje oslikava zaokret u razvojnoj strategiji tvrtke. Prošle je godine lanac otvorio svoje prve restorane u Italiji, u Španjolskoj je prisutan od 2013. godine. Širi se s uspjehom na tržištima Srednje Europe – u Hrvatskoj od 2011.  U Rusiji je za samo godinu dana otvorio 110 restorana. Ipak, najbrži razvoj američki lanac bilježi u Kini, gdje, doslovno, otvara nove restorane svakog dana.