KFC osvaja Francusku
Od početka 2015. američki lanac KFC, poznat po specijalitetima od piletine, otvorio je deset novih restorana u Francuskoj. Da bi ostvario ambiciozni plan od 200 jedinica, lancu preostaje otvoriti još 20 restorana do kraja prosinca. Međutim, kako potvrđuju čelnici tvrtke, ovo je tek početak ekspanzije. KFC, naime, namjerava pokriti tržište Francuske mrežom od 500 restorana do 2020, što znači da će se širiti tempom neusporedivo bržim od sadašnjeg. Osnovni oslonac razvoja bit će, pak, franšizing. Trenutno, KFC ima 50 franšiznih partnera koji drže gotovo 50% postojećih restorana.
KFC u Francuskoj posluje od 2001. i do sada je otvorio 179 restorana. Ako želi do 2020. imati mrežu od 500 restorana, morat će se širiti pet puta brže nego sad.
Foto: KFC France (Kfcsengage.fr)
Potražnja na tržištu uvelike potpiruje ambicije tvrtke. Pored KFC-a, manje-više svi prisutni američki brandovi brze hrane – McDonald's, Subway, Burger King, Steak'n' Shake, Chipotle – imaju dobru prođu i posluju bolje od očekivanog. Suprotno uvriježenom mišljenju, Francuska je zemlja u kojoj je svaka četvrta narudžba –hamburger, dok je druga na svijetu po konzumaciji pizze. Nije ni čudno što KFC traži nove primatelje franšize. – Francuska je zemlja u kojoj KFC restorani, u prosjeku, ostvaruju najveće prihode – podsjeća Gilles Boehringer, potpredsjednik razvoja KFC franšize u Francuskoj i Europi.
Da bi pridobili povjerenje francuskih potrošača, američki će lanac ipak morati voditi bitku protiv lošeg imidža koji, skoro bez izuzetka, prati sve restorane brze hrane. KFC je već pokrenuo kampanju u kojoj će naglasak biti na kvaliteti piletine i drugih sastojaka koji se koriste pri pripremi obroka. KFC je, pored toga, pokrenuo i posebnu web-stranicu – Kfcsengage.fr – putem koje će se pratiti napredak tvrtke po četiri važna pitanja: odnosa prema zaposlenicima, kvaliteti hrane, društvenom angažmanu i zaštiti okoliša.
KFC je u vlasništvu tvrtke YUM! Brands. Posluje u 125 država i ima 19.000 restorana – od toga, 85% u rukama primatelja franšize. KFC je do prije deset godina 80% ukupnih prihoda ostvarivao u Americi, samo 20% na inozemnim tržištima. Situacija je danas u potpunosti drugačija i najbolje oslikava zaokret u razvojnoj strategiji tvrtke. Prošle je godine lanac otvorio svoje prve restorane u Italiji, u Španjolskoj je prisutan od 2013. godine. Širi se s uspjehom na tržištima Srednje Europe – u Hrvatskoj od 2011. U Rusiji je za samo godinu dana otvorio 110 restorana. Ipak, najbrži razvoj američki lanac bilježi u Kini, gdje, doslovno, otvara nove restorane svakog dana.
pročitajte članke

Američki lanac pizzerija Pizza Hut dolazi u Hrvatsku, u planu je otvaranje tri restorana u Zagrebu i Splitu.
Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.
Prema statistici Subwaya, u prvoj godini rada u Hrvatskoj najpopularniji Subway sendvič je ChickenTeriyaki, koji je bio svaki četvrti naručeni Subway sendvič.
Ekofungi nadomak Beograda proizvodi organsku gljivu. Njihove brojne inovacije snižavaju troškove proizvodnje, a maksimizuju prinose. Je li u poljoprivredi moguće razviti franšizu, razgovarali smo s vlasnicom tvrtke Ivankom Milenković.
Peta međunarodna hotelsko-investicijska konferencija Adria Hotel Forum (AHF) održat će se 8. i 9. veljače u hotelu Sheraton u Zagrebu. Forum će privući najzvučnija imena globalne hotelske industrije.
Popularno na forumu
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?