Na istoj lađi

Jan Janak, vlasnik koncepta CrossCafe Original
Za samo osam godina postojanja CrossCafe uspio je postati jedno od omiljenih mjesta za ispijanje kave u Češkoj. Unatoč tome što je pušenje u CrossCafe-u strogo zabranjeno... Za sve ostale uobičajene društvene rituale koji "dobro idu" uz kavu – druženje, priču, čitanje, rad na kompjuteru – vrata CrossCafe-a širom su otvorena. Ovih dana, novu kafeteriju ponovno je dobio Hradec Kralove, grad na sjeveroistoku Češke koji ima oko 90 tisuća stanovnika. Činjenica da je ovo četvrti CrossCafe u gradu, možda dovoljno govori o tome koliko je koncept popularan.
Na češkom tržištu, kafeterije imaju i mnogo poznatija imena iz branše – američki Starbucks i britanski Costa Coffee – i to ne mali broj. Starbucks ima 12, Costa Coffee čak 30 kafeterija – međutim, treba istaći da se najveći broj tih kafeterija nalazi u Pragu. Kad je 2007. otvorio prvi CrossCafe u Plzenu, vlasnik koncepta nije ni slutio da će za kratko vrijeme uspjeti otvoriti lokale u šest gradova Češke. To što se radi o domaćem brandu, igralo je, zapravo, veliku ulogu.
– Mi smo, prije svega, domaća tvrtka. Sve se važne odluke donose u Plzenu, ne u New Yorku ili Londonu. Zato i možemo brže reagirati na tržišne uvjete, osmisliti i sprovesti promjene, tako da smo uvijek konkurentni. Prednost je i to što dobro poznajemo ukus čeških potrošača, što izravno utječe na ponudu i kombinacije proizvoda u našim kafeterijama – objašnjava Jan Janak, vlasnik koncepta CrossCafe Original. To može biti, smatra on, ogromna prednost u odnosu na multinacionalne lance, koji imaju istu ponudu u Pragu, Los Angelesu ili Tokiju.
– Mnogo se toga i promijenilo otkako smo otvorili prvi kafić. Koncept se, zapravo, stalno razvija, mijenjao se dizajn interijera, mijenja se asortiman. Iako zvuči neobično, nedavno smo, primjerice, počeli služili i juhe – kaže Janak te dodaje: – Možda jedina konstanta u tom neprekidnom procesu mijenjanja jeste naša želja za gradnjom koncepta. No, i to najviše jer još uvijek postoje ljudi koji ga žele prihvatiti i razvijati kao vlastiti biznis.
Ta želja je neminovno vodila razvoju franšize.
Iako se primatelji CrossCafe franšize biraju po istim kriterijima i prolaze strogu selekciju, Janak kaže da, na kraju, svatko od njih vodi i razvija kafeteriju pomalo drugačije i na svoj način. – Za nas je, međutim, bitan i uspješan jedino onaj partner iz čijeg kafića mušterija izađe zadovoljna i sa mnogo razloga za povratak. Iskustvo primatelja franšize je izuzetno važno, jer ono što nam oni imaju kazati, služi kao inspiracija i najbolji pokazatelj što potrošači žele – naglašava Janak.
– S druge strane, ako postoji nešto što primatelj franšize ne zna ili ne može sam riješiti, mi smo tu da pomognemo. Uvijek im govorim da plovimo na istoj lađi – dok primatelj franšize šeta po palubi i pažljivo osmatra, franšizodavac je u potpalublju, brine se da sve funkcionira kako treba – slikovito opisuje odnose u franšiznim sustavima.
Iako već godinama daju franšize, CrossCafe ne odustaje od otvaranja vlastitih lokala. – Nastojimo izbalansirati broj franšiznih kafeterija i onih u našem vlasništvu. I baš zbog toga što je omjer uvijek bio takav, mi smo stjecali ogromno iskustvo, i na temelju toga, mogli prenositi znanje i kvalitetno razvijati mrežu franšiza – kaže Janak.
Potpora na koju primatelji franšize mogu računati uključuje pomoć pri odabiru, uređenju i opremanju lokala, obuku vlasnika i svih zaposlenika, pomoć pri samom otvaranju, kao i redovitim marketinškim kampanjama.
Izvor: Franchising.cz
pročitajte članke

Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Popularno na forumu
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?