Dragulj među franšizama
Na listi najvećih svjetskih proizvođača nakita, prije Pandore stoje samo Tiffany i Cartier. Prošle godine, ova je danska tvrtka ostvarila promet od 1,6 milijardi eura i neto dobit od 416 milijuna eura, što je 32,5%, odnosno, 39,5% više u odnosu na prethodnu godinu. Kako se predviđa, ove bi godine promet mogao premašiti iznos od dvije milijarde eura. Rast je djelomično potaknut otvaranjem novih trgovina diljem svijeta, a ekspanzija, od samog početka, tekla je nevjerojatnom brzinom i zbog toga što se tvrtka odlučila za franšizing.
Pandora:
Narukvica s privescima
Per aspera...
Pandora, naime, prodaje nakit u više od 90 zemalja, na šest kontinenata, i ima oko 9.500 prodajnih mjesta, što uključuje i više od 1.500 franšiznih prodavaonica (Pandora Concept Store). Iako je Pandora danas dobar primjer kako se stiže do zvijezda, tvrtka je dvadeset godina gradila poziciju na tržištu – najpre, kao uvoznik i veleprodavač, a zatim kao dizajnerska kuća s razvijenom maloprodajom. Tek početkom ovog tisućljeća, Pandora je postala svjetski poznati brand. Za to je, kako je ostalo zabilježeno u povijesti tvrtke, bila presudna jedna kreacija – narukvica s privjescima (charm bracelet). Koncept da se na jednostavnu narukvicu od zlata, srebra, kože ili tekstila mogu po želji nanizati mali privjesci, koji će odgovarati senzibilitetu ili ukusu osobe kojoj je narukvica namijenjena, toplo je prihvaćen diljem svijeta. U tom razdoblju Pandora otvara i svoje prve prodavaonice izvan matičnog tržišta, i to na velikim i prosperitetnim tržištima – Sjedinjenim Američkim Državama (2003), Njemačkoj i Australiji (2004).
Drugi razlog za uspjeh
Iako se u Pandori proizvodi ručno dorađen luksuzni nakit, najčešće izrađen od 14-karatnog zlata, sterling srebra i dragog kamenja, ono što ga izdvaja od drugih poznatih svjetskih proizvođača jeste cijena. Cjenovna je pristupačnost zapravo jedna od karata na koju Pandora igra.
Tvrtka je, s druge strane, ovu strategiju mogla "priuštiti" samim tim što je proizvodnju još od 1989. smjestila na Tajland, gdje su, ne treba zaboraviti, cijena rada i troškovi poslovanja bili neusporedivo niži. Tvrtka u Bangkoku, inače, ima čak šest proizvodnih pogona u kojima radi oko 10.000 ljudi.
Za sljedeću godinu već planiraju povećanje kapaciteta – do listopada 2016. trebali bi otvoriti još jednu tvornicu koja će se prostirati na 12.000 četvornih metara te u kojoj bi se, isprva, zaposlilo 1.000 radnika, a zatim, u 2017. i do 5.000 ljudi.
Pandorin se nakit prodaje u zlatarnicama i trgovinama i diljem ove regije. U Hrvatskoj, Pandora ima 24 prodajna mjesta, od toga dvije franšizne mono-brand trgovine Pandora Concept Store, obje u Zagrebu.
Izvor: Les Echos de la Franchise
Priredila: N.B.
pročitajte članke

Milica Luković otvorila je prije više od godinu dana trgovinu nakita i asesoara "Brosh" u Beogradu. Što je uočila, i naučila, radeći kao primateljica franšize i poduzetnica?
Vedrana Kosanović, primateljica master franšize hrvatskog benda L'Arome, zadužena je za širenje mreže u Srbiji. U nešto više od godinu dana, na tom je tržištu otvoreno osam parfumerija.
Franšizni korneri pogodni su za trgovce koji žele obogatiti postojeću ponudu. Dobar primjer daju dvije poduzetnice iz Srbije koje su u svoje dućane dodale "kutak" za nakit Dvije šmizle.
Za koje je vrijeme moguće povratiti investiciju u L’Arome parfumeriju, koji su sve formati dostupni te u čemu je tajna brze ekspanzije branda, govori Davor Bagić, tvorac koncepta
U maloj se radionici All Nut već devet godina ručno prave kozmetika i jestivi proizvodi od koštica šljive i drugog voća. Osim dućana u Beogradu, radi i franšiza u Podgorici, a mreža bi se mogla proširiti i u druge zemlje regije.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Popularno na forumu
Franšizni sustav je poput velike obitelji
Svidza mi se .Trenutno trazim neku dobru fransizu za sebe...
Miris iskustva
svidja mi se miris iskusva neznam kako bih mogao da budem prhmaoc fransize i kako bih mogao to ostwariti molim odgowor, meil. nedzadm89@hotmail.com