Franšizom osvajaju nova tržišta

Iako ima više od 3.500 restorana u Kanadi, više od 850 u Sjedinjenim Državama i oko 80 u zemljama Perzijskog zaljeva, Tim Hortons još uvijek nije poznat brand u svijetu. Matična tvrtka ovog lanca, Restaurant Brands International (RBI) od ove godine namjerava to promijeniti i ubrzati širenje i na tržištima izvan Kanade. Pred tvrtkom, kako kaže izvršni direktor Daniel Schwarz, ne stoji jednostavan zadatak – svjesni su da samo podizanje svijesti o brandu može trajati godinama. Međutim, ono što tvrtku ohrabruje predstaviti koncept svijetu, ponajviše je posljedica – dobrog iskustva.
Kada se Tim Hortons prije nekoliko godina pojavio na tržištima Bliskog istoka, brand je lokalnom stanovništvu bio gotovo nepoznat. Sam koncept, kvaliteta proizvoda te usluge, napominje Schwarz, zaslužni su za to što se lanac za samo nekoliko godina pozicionirao uz mnogo poznatije brandove.
Tim Hortons je, inače, poznat po svojoj ponudi kava i krafni. Nije ni čudo, budući da su prvi lokali, iz šezdesetih godina prošlog stoljeća, jedino i nudili ova dva proizvoda. Danas, Tim Hortons, slično konceptima ove vrste (američki Dunkin’ Donuts ili Starbucks) ima mnogo širi i raznovrsniji meni koji uključuje i peciva, kolače, sendviče, juhe...
Drugi, ne manje bitan faktor optimizma koji potiče ekspanziju na novim tržištima, također je zasnovan na dobrom iskustvu. U tvrtki su se, naime, odlučili za strategiju razvoja putem franšizinga, što znači da će na novim tržištima tražiti lokalne partnere – primatelje master franšize – koji će biti zaduženi i za pozicioniranje branda i razvoj mreže restorana. Franšizing, kao poželjan model širenja, nametnuo se i zbog toga što je ovaj model poslovanja donio odlične rezultate lancu koji se također nalazi u vlasništvu tvrtke RBI – svjetski poznatim restoranima brze hrane Burger King.
Kako je nedavno najavljeno, tvrtka već pregovara s nekolicinom potencijalnih primatelja franšize. U listopadu sklopila je dogovor i sa novim partnerom iz Sjedinjenih Američkih Država, a prema tom sporazumu, u narednih 10 godina bit će otvoreno više od 150 Tim Hortons restorana u širem području Cincinnatija.
Tim Hortons i Burger King od prosinca 2014. nalaze se u vlasništvu tvrtke Restaurant Brands International. Spajanjem ova dva branda stvoren je treći po veličini lanac u sektoru brze hrane u svijetu.
pročitajte članke

Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Popularno na forumu
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?