Od papirića do franšize

Početkom devedesetih, papirići za motanje duhana mogli su se naći samo na nekoliko trafika u Beogradu. Na tržištu su postepeno počeli da se pojavljuju cigaret-papiri, isprva lošeg kvaliteta, a zatim i oni najbolji. Tvrtka Inter-Stal je postala ekskluzivni distributer španjolske tvrtke Miquel Y Costas & Miquel, proizvođača SMOKING cigaret-papira.
Nedugo potom, počeli su plasirati vlastiti cigaret-papir pod brendom ZLA. Prije tri godine su otvorili i prvu ZLA SHTEK radnju, a pored cigaret-papira, asortiman je obuhvatio veliki broj proizvoda: Zla Shtek odjeću, obuću, kačkete, kape, rukavice, kajiševe, mrvilice, pajpove, bongove, digitalne vage, literaturu i brojne druge proizvode. U međuvremenu su otvorili i novu kompaniju DIM 011, koja je postala vlasnik ZLA brendova i njihov distributer na domaćem i međunarodnom tržištu.
Ivan Peševski, vlasnik tvrtke, kaže da trenutačno posluju dva franšizna maloprodajna objekta pod brendom ZLA shtek. – Jedan je u Beogradu, a drugi u Nišu. Za sada nemamo franšizu u inozemstvu, ali postoji interes iz zemalja u regiji, Bosne i Hercegovine i Hrvatske – kaže on.
Da bi postao primatelj franšize i dobio know-how, kandidat treba ispuniti nekoliko uslova koji su definirani u posebnom priručniku. Primatelj franšize je dužan ostvariti rast poslovanja, kao i održavati zajednički identitet i reputaciju franšizne mreže. Pored toga, ima obvezu davatelju franšize dostavljati podatke o poslovanju, kako bi lakše procjenili uspjeh poslovanja i financija. Također, dozvoliće davatelju franšize pristup poslovnim prostorijama i knjigovodstvenoj arhivi. Najvažnije od svega, ne smije trećem licu odati znanje davatelja franšize, tokom ni nakon isteka ugovora.
- Financijske obveze uključuju avansnu naknadu za ulazak u posao, te ugovorenu obvezu nabavke robe od tvrtki sa kojima već surađujemo– kaže Peševski.
On kaže da je interes za franšizu veliko. – Realizacija je mala. S jedne strane, zbog lošeg standarda. S druge, interesiraju se najviše mladi ljudi koji prepoznaju potencijalni uspijeh poslovanja pod ovom franšizom, ali njima nije lako dobiti start up kredite – kaže Peševski.
pročitajte članke

Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Poduzetnički dvojac iz Rumunjske započeo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao kvalitetno organsko gnojivo.
Iz želje da ponude atraktivan, ali dostupan prodajni prostor za male proizvođače, kreativce i dizajnere, u Beču je 2015. otvorena specijalizirana trgovina s' Fahl. Potražnja je potakla i razvoj franšizne mreže, a primatelje franšize sada traže i u Hrvatskoj.
Zašto je lakše poslovati u franšiznom sustavu, kakvu je podršku dobila od davatelja franšize u uvjetima pandemije te što je iz toga naučila, otkriva Anna Kulczyk-Szymańska, primateljica franšize poljskog trgovačkog lanca Lewiatan
Želite biti deo Fahl obitelji? Kontaktirajte nas i pokrenite vlastiti posao!
Rast prodaje i kupaca, ali i širenje franšizne mreže, obilježili su prethodnu godinu djelovanja franšiznog sustava Husse u Bosni i Hercegovini. Dobri rezultati nisu izostali ni za vrijeme karantene uslijed pandemije koronavirusa.
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Franšizni sustavi mogu se klasificirati na različite načine i po različitim kriterijima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primateljima franšize (know-how), vrsti djelatnosti ili načinu organizacije sustava.