Denny’s daje franšize u regiji

Harold Butler i Richard Jezak su 1953. otvorili štand za krafne u mjestu Lakewood u Kaliforniji i nazvali ga Danny's Donuts. Butlerova poslovna krilatica bila je "Služiti najbolju kavu, napraviti najbolje krafne, pružiti vrhunsku uslugu, omogućiti najvišu vrijednost i raditi 24 sata". Tijekom desetljeća, štand krafni izrastao je u lanac restorana koji se nalazi na više od 2.100 lokacija u 14 zemalja držeći se i dalje, kako kažu u samoj tvrtki, spomenute Butlerove krilatice. Koncept je vremenom mijenjan, pa je već nekoliko godina od osnutka promijenjen i naziv u Denny's Coffee Shop. Današnji naziv Denny's restorani nose od 1961. i sinonim su za mjesto okupljanja svih generacija.
Prvi franšizni ugovor potpisan je deset godina od osnutka (1963), podaci su sa zvanične internetske stranice tvrtke, a William Edwards, direktor tvrtke EGS, koja zastupa Denny's na ovim prostorima, kaže da su franšizing počeli razvijati kako bi povećali prihode, brže širili mrežu i imali bolji prodor na tržištu. Danas se nalaze među top 10 franšiza u svijetu prema magazinu Enterpreneur. Prošle su godine raznim inovacijama uspjeli povećati prihode, ali i broj franšiznih jedinica.
Namjera davatelja franšize je da restorane, između ostalog, proširi diljem Europe, pa i u zemljama ove regije. Primatelj franšize bi, zapravo, postao vlasnik Area Development licence i morao bi imati financijsku sposobnost otvoriti pet restorana. Procijenjena investicija po jednom restoranu je oko milijun dolara. Franšizna naknada iznosi 5,25 posto bruto prihoda svih restorana i plaća se mjesečno davatelju franšize. Obveza primatelja je također da 3,75 posto bruto prodaje svih restorana uloži u marketing. Procjenjuje se da su za povrat investicije neophodne dvije godine.
– Idealni kandidati za uzimanje franšize jesu jake tvrtke koje su na neki način povezane s ovom vrstom ugostiteljstva – odnosno, sektorom hrane i pića ili koje imaju iskustvo u vođenju velikih gastronomskih brandova. Svakako je važno da su im dostupne odgovarajuće lokacije, jer je poželjno da se restorani nalaze u središnjim gradskim zonama. Neophodno je da primatelj bude upoznat sa zapadnim standardima sigurnosti i kvalitete hrane te da ima siguran lanac opskrbe – kaže Edwards.
Foto: Denny's
Franšizni koncept Denny's ima nekoliko formata restorana u ponudi, pa lokali mogu biti veličine od 70 do 800 kvadrata. Najmanji formati, koji obično ne prelaze 250 kvadrata, najčeće su smješteni u trgovačkim centrima, zračnim lukama, studentskim kampusima. Veliki Denny's restorani, koji imaju nekoliko stotina četvornih metara, obično su samostalni restorani ili se nalaze u velikim shopping mallovima. Restorani veličine od 250 do 500 četvornih metara, koji se nazivaju Denny's on-the-go, pogodni su za lokacije uz autoceste ili velika raskrižja.
– Primatelj franšize najbolje poznaje lokalno tržište te je odluka njegova, ali mi svakako pružamo podršku, kako u izboru lokacija, tako i prilikom dizajniranja interijera. Franšizni paket uključuje i trening te podršku u poslovanju i marketingu. Treninzi se održavaju u SAD i traju od osam do 12 tjedana, a najmanje tri osobe koje će biti na rukovodećim pozicijama moraju biti na obuci. One se upoznaju s upravljanjem i vođenjem poslovanja. Zatim, primateljima franšize bit će na raspolaganju marketinške kampanje i materijali koji se mogu primijeniti na lokalnom tržištu – objašnjava Edwards.
Strategija razvoja Denny's restorana podrazumijeva daljnje širenje ovog branda ne samo u Europi, već i u Aziji i Bliskom istoku, ali svakako i na matičnom tržištu.
pročitajte članke

Fast-casual lanac restorana Koykan World Food namjerava ubrzati franšizni razvoj te kreće u public kampanju prikupljanja sredstava putem FunderBeam platforme.
Nakon povlačenja iz profesionalnog sporta, jedan od najuspješnijih slovačkih tenisača Kamil Čapkovič postao je primatelj franšize McDonald'sa. Što ga je privuklo ovom brendu?
Još jedan američki lanac brze prehrane ulazi na europsko tržište. Što nudi Slim Chickens te za koja su tržišta zainteresirani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company izrastao je u međunarodni brend. Što je potrebno za uzimanje franšize?
Riblji street food restoran Fish Delish otvorio je poslovnicu u Zagrebu. Što očekuju od novog tržišta i u kom će smjeru teći daljnji razvoj, otkriva vlasnik koncepta Stefano Petrović
Najčitanije

Samoposlužni aparati za kavu, tople napitke i grickalice sreću se na mnogim mjestima. Upravo ovim, vending biznisom bavi se i obiteljska firma iz Varaždina Caffemanija. Partnere traže diljem Hrvatske.
Bez licenciranja nema franšizinga. No, iako su vrlo slični, ova se dva modela poslovne suradnje u nekoliko detalja značajno razlikuju.
Trgovina odjeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspjeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj trgovini, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merchandising - vještina izlaganja i pozicioniranja robe.
Iako franšizni div u posljednjih godinu dana prolazi kroz jedan od najtežih razdoblja u svojoj povijesti, brojke koje opisuju McDonald’s i dalje su fascinantne.
Portal FranchiseDirect.com objavio je popis 100 najuspješnijih franšiznih sustava na svijetu. Na samom se vrhu nalaze lanci restorana brze prehrane.
Popularno na forumu
Život posvećen fettuccinama
HISTORY OF ALFREDO DI LELIO CREATOR IN 1908 OF “FETTUCCINE ALL’ALFREDO” (“FETTUCCINE ALFREDO”), NOW SERVED BY HIS NEPHEW INES DI LELIO, AT THE RESTAURANT “IL VERO...
KFC u Sloveniji?
Zanimame kako mogu doci do podatke za pocetak posla u ljubljani?